Bonusreise Oslo-Mauritius - har jeg forstått rett ?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av ibruun, 15. april 2018.

  1. ibruun

    ibruun Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

    Nå har jeg lest og lest, til øya har fått dugg på seg, nakken er stiv og jeg er svett. Likevel håper jeg at jeg kan få litt hjelp - godt med sånne forum hvor noobs som meg kan spørre om alt ;)

    Familie på 4 (2 voksne, 1 barn 3 år og et spedbarn) har bestemt oss for å reise Oslo- Mauritius t/r.
    Vi har CT og over 50.000 poeng og skal bruke vår/sommer/høst på å spare opp poeng vi mangler. (Har bl.a. større byggeprosjekt som foregår).
    Skal oppgradere mitt SEB kort til Premium, mannen skal få et SEB Premium, har et AmEx platinum allerede
    , og skal også ordne oss Shell MC, samt bruke Payr. So far so good ?

    Har sjekket på Expertflyer og virker som Emirates fra Oslo via Dubai til Mauritius er lurt og ledig ( vi tenker reise i februarish 2019). Eller bommer jeg helt nå ? For alle medpassasjerers skyld synes jeg vi skal holde oss på Business Class og ikke presse to småunger inn på First, pluss at jeg aner ikke hvor jeg skal få plass til hun på nesten 4 år på First (egen suite liksom :)?) - derav 90.000 poeng. Er det en vei eller t/r ?
    Hvor mye må jeg regne med i poeng på hun på 4 år og kan man evt "betale" for henne, og ordne Business-seter til meg og hubby ? Minstekid sitter på fang. Og bommer jeg helt nå på antall bonuspoeng og strekning mtp at det er stopover?

    H J E L P !

    På forhånd takk :)
     
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    CT kan bare brukes innenfor Star Alliance og da kan du ikke fly med Emirates..
     
  3. ibruun

    ibruun Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Ja det lover jo godt.. Faen.
    Mente jeg leste at de var i SA.
    Hvor i alle dager finner jeg ut hvem i SA som flyr til MRU ?
     
  4. Sucellos

    Sucellos Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Søk på Google Flights eller lignende side på reisen du ønsker og filtrer på at du kun vil ha resultaer fra Star Alliance.
     
  5. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
  6. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Du betaler full poengpris for barn over 2 år når du flyr andre *A selskaper enn SAS. Så prisen blir 180.000 poeng + CT for dere tre som skal ha eget sete. Beregn ca. 3500 i skatter og avgifter per pers (tipper dette gjelder infant også).

    Austrian og Turkish flyr direkte fra VIE/IST, men hvis du mellomlander i f.eks. ADD finner du Ethiopian Airlines og muligens Lufthansa også. Kan godt tenkes at du finner flere alternativer ved 0 lete litt.
     
  7. ibruun

    ibruun Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk for svar!
    Har også sett at Lufthansa flyr samme strekk, OSL-FRANKFURT-MRU.
    Men to spørsmål - kan man 1. betale for barn over 2 år og ikke bruke poeng på samme reise ? og 2. Kan man ta en strekning og ikke tur retur ? Prøver regne ut sjansen å knalle til med 130.000 poeng på rundt 8 mnd som kan bli litt tight..?
     
  8. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    546
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    I prinsippet kan du betale for barnet, men siden hun bare er 4 år kan hun ikke reise alene. Da bør du kanskje først booke CT for så å ringe SAS og få lagt henne til bestillingen...? Sikkert noen her ikke som har opplevd samme problematikken tidligere og kan si noe om mulighetene for dette.
    Du kan reise bare en vei på poeng, men da betaler du 60% av poengverdien.
     
  9. ibruun

    ibruun Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Supert - altså 90.000 og 60 % av det ?
    Her er det teskjemetoden som funker - blondine og greier så dette må tas steg for steg.
    Hva tror du om odds for å klare 130.000 poeng på så kort tid ?
     
  10. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Hei, det er SunExpress/Germanwings som flyr fra Frankfurt, så jeg vet ikke om de kan rad på poeng.
    Det er ikke noe problem å kjøpe en billett for toåringen, men den må kobles manuelt til bonusbilletten med
    dere voksne. Reisebyrå eller SAS fikser det.
    Alternativet til Turkish er South African, som har den mest utdaterte businessklassen jeg har flydd på mange år. Transfer i JNB krever minst tre timer (selv om de selger forbindelser på en time) og dere må ha med masse papirer som beviser at barna er deres.
    Kjør på med Turkish!
    Vær ellers klar over at det er fryktelig mye turister inkl masse charterfly fra Europa, så Mauritius kan oppleves ganske travel (det er lange køer på hovedveiene i rushtiden).
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor lang er en snor? :)

    Det er svært enkelt om du flyr F tur/retur hver weekend til USA , det er ekstremt vanskelig om du er student med liten inntekt og omsetning.

    Midt i mellom er midt i mellom vanskelig. Burde gå om man kjører 100% fokus på det.
     
  12. ibruun

    ibruun Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Æsj ja når man først flyr business vil jeg jo fly litt greit...
    Generelt mye turister på Mauritius ? Har hørt mye bra, frister pga liten tidsforskjell nemlig. Thailand var i vurdering men 6-7 timers tidsforskjell fristet lite med to små.
     
  13. ibruun

    ibruun Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Haha godt poeng :) Er ikke student, men flyr heller ikke F hver helg selv om jeg gjerne skulle ønske det. Normal familie med større investering som gjør at vi bruker både AmEX og SEB flittig kommende 6 mnd. Likevel å nå det bonusnivået spørs vel..Men 100 % fokus er planen. Lurer bare på om det er sjans ;)
     
  14. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Fly Turkish, de er bra!
    Mauritius har over en million turister i året og øyen er 50x50 km. Det var TUI-fly fra Polen og England da jeg var innom sist på jobb... På vakre Flic en Flac og mange andre steder (spesielt i nord) ligger hotellene vegg i vegg). Om du vil til sydhavsparadiset bommer du, men om du vil ha en hyggelig strandferie med fin tidssone og stort sett bra klima er det bare å kjøre på. Har selv vurdert Mauritius på en tilsvarende tur i en periode der hotellene jeg ville ha på Seychellene var alt for dyre.
     
  15. ibruun

    ibruun Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Ja skulle gjerne dratt uten kids, men da hadde ikke Mauritius vært førstevalg ;)
    Forventer turister og er kanskje bare glad til når man har små barn. Men mtp tidssone og klima har jeg hørt mange drar dit med små. Kan seff svippe en tur til Granca også meeen ville litt lenger unna!
     
    Travelmate liker dette
  16. Sjark

    Sjark Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    En av utfordringene er at innen du har samlet sammen nok poeng er det snart jul, og det blir kort tid til å finne ledige billetter. Ikke umulig, men vanskelig.

    Har dere vurdert kjøpte billetter i C med Qatar ved salg? 10.000 pr pers feks til Bangkok.
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ville tro det..
    Min hårete plan er 130k poeng på et år på sekundær- kontoen.. :D (+2CT)
     
    Oslo1989 and jgroneng like this.
  18. ibruun

    ibruun Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Skal ikke være vanskelig her men skjønner ikke helt.
    Er det bookingklasse økonomi :)?
     
  19. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    C er Buisness.
     
  20. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    En ting som slo meg her som noen andre kanskje kan svare på: Hvordan er tilgjengeligheten på bonusbilletter dit? Hvis dere skal reise i februar 2019 og dere kanskje ikke får nok poeng før årsskiftet 2018/2019, evt. januar 2019... Hmm.... Det går vel sikkert an, men merker selv at jeg hadde blitt veldig stressa med å skulle rekke å få nok poeng og deretter håpe at det var nok gode billetter (i betydningen business og greie connections i og med at dere har små barn)!
     

Del denne siden