Bonusreise Star Alliance med EuroBonus-poeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fly med oss, 25. febr 2014.

  1. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk etter hvert kontroll på reglene for å bestille tur med Dividend Miles og LifeMiles, men bonusreise med Star Alliance for EB-poeng er det verre med. Jeg har prøvd å lese meg opp, kan noen bekrefte at jeg har tolket reglene på http://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/staralliance/star_alliance_award_chart/ riktig og kan gjøre følgende hvis jeg finner ledige plasser?

    1. Bestille en enveis i LH F med f.eks. routingen OSL-FRA-ICN-NRT for 114 000 EB-poeng (60% av t/r-pris) + skatter og avgifter. F på strekningen FRA-ICN. Er da innom to soner, noe som burde gå bra.
    2. Bestille en enveis i LH F med f.eks. routingen SIN-BKK-HKG-FRA-OSL for 114 000 EB-poeng (60% av t/r-pris) + skatter og avgifter. F på strekningen HKG-FRA. Er da innom tre soner, men det burde fortsatt gå bra da reglene sier

    Jeg lurer også på om det er noen som har noen tips og triks til når på dagen jeg bør ringe SAS EuroBonus for å booke? Er det noen tider av døgnet det er lettere å komme i kontakt med de som har "peiling" på dette så jeg slipper å bli gråhåret av frustrasjon? :cool:
     
  2. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Vedr. nummer 2 så kjenner jeg ikke sonene, men så lenge SIN/BKK er lik/dyrere enn HKG burde jo den funke. Med mindre du treffer må noe max-segments eller -mileage hos SAS.
     
  4. Thomas

    Thomas Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fløy OSL-FRA-KIX-BKK-SGN, og fikk dette booked gjennom EB kunderservice, så ser ingen grunn til at ikke nr 2 ikke skal kunne bookes.
    Thomas
     
  5. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    2. Bra, jeg regner med å prøve å booke dette om 14 dager når LH slipper seter i F for returdatoen min.

    Når det gjelder nr. 1 så ble routingen OSL-FRA-ICN-NRT med LH/LH/UA. Kult at LH nå har satt inn 747-8i mellom FRA og ICN, så da blir det nok en ny F-opplevelse for Fly med oss.
     
    Islending liker dette

Del denne siden