Bonusreise til Asia høsten 2018

Tråd i 'Bonushjelp' startet av LarsLiseth, 22. nov 2017.

  1. LarsLiseth

    LarsLiseth Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, ny på forumet og trenger litt råd/tips om en tur jeg planlegger for min kone og meg selv høsten neste år. Tenkte å dra til Tokyo med CT og ønsker helst å unngå å mellomlande i Asia, altså direkte fra Europa.

    Var ganske fristende å fly med SAS direkte fra København, men finner lite billetter både via united.com og SAS sine egne sider. Er det for tidlig for billetter eller er jeg allerede sent ute?

    Vi vil helst unngå å fly med AirCHina, Turkish. De vi har sett på som mest aktuelle er SAS, Lufthansa eller Nippon. Men tar selvsagt i mot tips.

    Så i korte trekk: trenger tips til når billetter Europa direkte til Tokyo blir lagt ut og tips om fremgangsmåte etc.

    Hjelp mottas med takk

    Mvh
    Lars
     
  2. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
  3. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Svært lite tilgjengelig til Tokyo med SAS. Var litt mer før salget, nå ser det helt skrapt ut. Om du har nok poeng er nok mulighetene bedre med andre selskaper i Star Alliance.
     
  4. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Asiana via Frankfurt f eks. :)
     
  5. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Skal du fly business bør det være gode muligheter med lufthansa, Swiss, austrian eller ANA. Spesielt hvis du ikke er bundet til spesifikke datoer.
    Jeg har ikke stålkontroll på når biz billetter slippes hos disse, men vil kanskje tippe at du er litt tidlig ute.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Turkish er fint. De flyr mange steder til/fra natta.
     
  7. LarsLiseth

    LarsLiseth Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for gode svar. Vi er veldig fleksibel på reisetidspunkt, oktober-november. Er det noen som vet sånn ca billetter med de selskapene dere nevner blir lagt ut for salg retning Asia? Eller kan peke meg i retning hvor jeg kan finne ut av det selv?

    Mener å ha lest at Lufthansa åpner First ca 14 dager før avreise, men det er for lenge å vente, pluss at Business er mer enn godt nok for oss :D Noen som vet når de åpner for vanlig business til Asia?

    igjen takk for svar
    Mvh
    Lars
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    330 dager før avreise begynner de å åpne seter. Deretter varierer det fra selskap til selskap.
    Er mange selskap jeg ville valgt før Lufthansa i C..
     
  9. LarsLiseth

    LarsLiseth Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Har du noen favoritter eller forslag? Har kun reist C med SAS fra køben til washington så har ikke mye sammenligningsgrunnlag. Fikk anbefalt Turkish av en kollega som reiser mye og tråler disse sidene, han anbefalte å reise med de om en fikk billetter på salg, da de innimellom hadde noen bra kampanjer. Så kanskje dra med noen andre denne gangen for å få prøvd flest mulig.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Turkish har som regel beste pris i C og kurante flytider.
    Jeg ville nok også sett etter Austrian, Swiss eller LOT om du må fly direkte fra Europa.
    ANA er nok veldig bra, men vanskelig å finne seter. Innimellom finner du fra DUS på deres 787.

    Om du kan leve med en ekstra mellomlanding er det veldig mange muligheter.
     

Del denne siden