Bonusreise til Australia/New Zealand

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av vthise, 29. des 2015.

  1. vthise

    vthise EBD

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Hei

    Neste år har jeg planlagt en bonustur til Australia, muligens via New Zealand. Tanken er å bruke en CT slik at både jeg og fruen får en god og behagelig opplevelse. Ser på poengcharten til SAS at det er 180 000 poeng på biz til Australia og 240 000 i first.

    Per februar vil jeg ha ca 190 000 bonuspoeng på min konto, og fruen har vel omtrent 160 000 på sin konto. Vi vurderer å overføre 60 000 bonuspoeng fra henne til meg nå før nyttår, slik at det kan gjentas etter nyttår om nødvendig. Er det lurt?

    Vår opprinnelig plan var egentlig å fly ned til Australia, men i det siste har vi lurt på å ta Air New Zealand, for å få sett den øya også (hun har vært i Australia 8-9 ganger, og bodd der i over 2 år, jeg har vært i Oz 4-5 ganger).

    Det vi lurer på er, bør vi satse på å fly Biz, eller first? Er det lettere å få biletter til Biz, enn first, eller er begge deler nesten umulig? Har noen prøvd Biz på Air New Zealand, og er det noen SA selskap som er bedre å fly denne distansen med (foran gardinen) enn andre? Eventuelt er det noen selskap som det er lettere å booke billett på?

    Håper forumet kan bidra til hjelp, alle gode tips mottas med takk!
     
  2. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,944
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Gode spørsmål, dette er ting jeg også lurer på ;)

    Har nok forøvrig sett for meg Thai First eller aller helst Lufthansa 747-8 til ett eller annet sted i Asien og deretter videre med en partner..
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke det er noen *A som flyr First til New Zealand, måtte evt være Singapore, men der er som kjent First ikke tilgjengelig for EB.

    Kanskje kinesisk også?

    Thai F er slett ikke noe dårlig valg og er relativt tilgjengelig. De har iallefall F til Sydney.
     
  4. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
  6. vthise

    vthise EBD

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar. Blir vel Thai-F eller *A Biz via Asia som blir løsningen.

    Men, dersom noen har erfaringer med Air New Zealand så er det bare å hyle ut.
     

Del denne siden