Bonusreise til Færøyene - Hvilke rettigheter ved kansellering pga. værforhold

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhermano, 20. des 2017.

1. mrhermano

mrhermano Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Har vært på en tur til Færøyene via København. På utreisen måtte flyet snu pga. for mye tåke. Det gikk en flygning senere på kvelden senere på kvelden med Atlantic Airways men vi ble ombooket til dagen etter. Dette fikk vi beskjed om på epost. Valgte å finne hotell selv da de sa de dekket utgifter til 1000 kr pr person. Problemet var at de ikke ville gi oss baggasjen. Vi er 2 voksne og 2 barn som reiser. Dette medførte at vi måtte kjøpe en del klær (t-shirt, undertøy, genser og bukse). Er det noen som vet hvor mye Sas dekker av dette. Dette finnes det jo ingen informasjon om på internett. Er det mulig å få en PIR report av sas når de ikke greide å finne baggasjen til oss? De hadde for mye å gjøre så derfor kunne de ikke gjøre det. All baggasje ble automatisk sjekket inn til dagen etter.

Når det er værforhold så regner jeg med at man ikke har krav på noe kompensasjon i form av penger pga. forsinkelse. Hva med hotellbooking som jeg må betale for som jeg ikke fikk benyttet? Forsikringsselskap sa at de ikke dekket dette. Har gjennom Amex platinum. Tar veldig gjerne i mot råd og tips hvis det er noen som har vært i samme situasjon eller vet hva som gjelder.

2. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Har du andre forsikringsselskap?
    Jeg opplevde også forsikringen gjennom Sas Amex plat som lite behjelpelig. Brukte da forsikringen gjennom Lo favør da jeg satt askefast på bali og mistet flyet mitt hjem.
    De ordnet opp alt sammen. Flyselskapet dekket 1 natt overnatting, men fikk ikke kompensasjon for den hotellovernattingen vi mistet i singapore.

3. mrhermano

mrhermano Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Hm, skjønner. Nei, har kun Amex. Så da er det vanlig at reiseforsikringer ikke erstatter ferie som man mister pga. forsinkelse....

4. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil alltids ha gjort et forsøk :) det verste du kan få er et nei.

5. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    Reiseforsikringen dekker jo alle innkjøp du må gjøre pga manglende bagasje, du må bare få en luggage irr report fra SAS. (Ikke gå får du enten får en slik eller bagasjen)

Del denne siden