Ikke sikkert noen her har et godt svar, men: Jeg prøver å sette sammen en reise, og skal ringe CT-telefonen når jeg har en rute klar. Dette er til USA og et av leg´ene e med Lufthansa fra Frankfurt til ABC. Ved søk på FRA-ABC kommer null treff. På søk MUC-ABC, kommer MUC-FRA-ABC opp i business. Samme med søk fra MAN (!) for eksempel. Samme oppstår ved søk på en annen destinasjon men da er det FRA-MUC-CBA, mens MUC-CBA ikke kommer opp. Tyder dette på married segments? Eller kan det være andre årsaker? Jeg skal jo reise fra Stavanger, så det blir dumt å fly SVG-CPH-MUC-FRA-ABC når jeg kan fly SVG-CPH-FRA-ABC hvis mulig. Andre med erfaringer? Får reisene opp både på SAS sitt SA-søk, Awardfares og Awardhacks.
Ikke ukjent. Litt relatert diskusjon her: https://insideflyer.no/forums/threa...-brussel-austrian-systemet.18388/#post-478137 Det virker som LH&Co. bruker married segments ikke bare for å styre markedstilgang fra bestemte geografiske områder, men også for å øke antallet segmenter man må fly. Så i ditt tilfelle kunne man godt ha fått null treff på MUC-ABC og FRA-ABC, men treff på både MUC-FRA-ABC og FRA-MUC-ABC.
Setene var ledige, men kun som jeg hadde funnet. Kunne ikke booke fra Frankfurt, måtte reise om München. Men agenten fant ikke ledige seter Stavanger-München som jeg fant, så da gikk det ikke uansett. Men - akkurat disse setene til Munchen kan jeg booke på nett, men agenten finner de ikke.
Et case med ren SAS bonusreise: Beste jeg klarte å finne på nett var KRS-OSL-CPH-ORD Plus ORD-CPH-OSL-KRS Business selv om det finnes bra med Business begge veier om jeg søker segmentet CPH-ORD isolert. Endte med å booke ovennevnte, og ringte for å forsøke å endre til Business også på utreisen. En hyggelig engelsktalende mann kunne bekrefte at han så de samme 3 setene CPH-ORD som jeg så på nettsiden, men grunnet married segments var det klin umulig å gjøre noe. Her er det altså married kun for Business, men åpenbart ikke for Plus. Han mente mitt beste alternativ ville være å by på oppgradering (som jeg ikke synes er verd pengene / poengene). Sliter litt med å se logikken her. Er det noen vits å forsøke igjen med en annen agent, eller får man bare finne seg i at dette er straffen for å bo på Sørlandet og ikke i København?
Det har vel vært tilfeller der Plus og Business ikke kan kombineres på enkelte strekk. Hvis du ber agenten nedgradere connecting flights til CPH til eco, så finner han nok businessetene. Så kan en kanskje endre de til plus etterpå? Litt usikker på den siste der