Heisann godtfolk, For øyeblikket har jeg 102 902 poeng på SAS-kontoen. Jeg har en tur planlagt tur-retur OSL - CPH - NRT til sommeren i GO, 2 436 KR på Trumf-kotoen (= 31 668 poeng?) og en del poeng på vei fra mitt kredittkort. Vil det være nok poeng til en bonustur fra OSL til SYD eller AKL? Jeg forsøkte å søke opp på SAS.no, men fikk ikke mulighet til å handle bonusstur på strekingen. Hvordan handler man innenfor hele *A? Noen som vet hvordan det er prissatt?
Når du skal booke turer hvor SAS ikke flyr, må du ringe inn. Søk på "Star Alliance Award Chart" så får du opp priser for de forskjellige regionene. United.com vil vise ledige bonusseter. Huk av for "Award" når du søker billetter. Det må være ledig i "Saver" kategorien (enten for Business eller First) for at SAS skal kunne booke billettene.
Priser finner du her: https://www.sas.no/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/ Under fanen "Spend chart - Star Alliance"
@Darkcho På United.com slo jeg opp en tur-retur i Juli OSL - SYD, fikk opp dette resultatet. Betyr det at jeg kan reise tur-retur i økonomi for 55K SAS-poeng + 92 USD i gebyr?
Nei, det er for United sitt bonusprogram. Du må følge Star Alliance Award Chart SAS for å se hvilken poengsum du skal betale med Eurobonus. Skatter og avgifter regnes ut når du ringer inn. Betalte 3500kr pr person for en tur til Sydney (Oslo - London - Bangkok - Sydney - Bangkok - London - Oslo).
Jeg ville ikke benyttet bonuspoeng til økonomi. Avgifter og skatter gjør at du nærmer deg summen det koster hvis du finner et godt tilbud.
Så vidt jeg klarer å regne med frem til, har du 139.070 poeng når du kommer hjem fra Tokyo; pluss det du klarer å samle utover det du har oppgitt. Det får deg rett nok til Pacific i økonomi, men som @Sindre sier, det høres ut som en dårlig idé. 120.000 poeng, pluss skatter og avgifter.. Du mangler straks over 40.000 for en businessbillett hele veien med *A, men et alternativ kan jo være å fly SAS biz til feks Hong Kong, og betale for en øko-billett derfra; evt *A biz til Singapore for 140.000 poeng og betalt billett videre. Ikke ideelt, men du sier ikke noe om hvor tidskritisk dette er? (Snart kommer noen til å fortelle deg ett og annet om et sånt fancy kort...)
140k for biz til Bali (DPS) og derfra et av de 20 daglige flyene til Australia kan jo være en fin option
@Blades33 Jeg har alltid hatt lyst å besøke Australia/New Zealand, men det er ikke veldig tidskritisk ettersom poengene mine ikke utløper før tidligst i 2020. Etter litt input fra dere er det nok heller bedre å spare opp til en tur i Bizz, eventuelt spare litt lengre til First.
Det er absolutt ingen dum idé. Bali er et sted som også hadde vært kjekt å besøke. Skal lagre meg det i tankebarken