Hei, Jeg er som dere sikkert ser ny her på forumet i forumet, men har lest jevnlig tråder her det siste året og tror jeg begynner å skjønne noe av fagspråket her nå Min problemstilling: Jeg har masse bonuspoeng og en CT som jeg drømmer å bruke til en tur til KOA Hawaii i oktober med Star Alliance. Allerhelst mest mulig på First class. Avreise er satt til 9. oktober og retur 15. oktober ( den uka jeg kan reise) Jeg vil reise fra Oslo. Og vi vil være to stk. Jeg søker på United.com og får opp noen alternativer. Alle med United på det som er mulig å få på First. De datoene jeg søker på gir meg alternativer med Polaris First over Atlanteren både fra Brussel, London og Frankfurt da det er ledig i First Standard Award. Men så kjernespørsmålet? Når jeg ringer inn for å bestille disse turene så får jeg beskjed om at det ikke er noe ledig på de aktuelle datoene. Selv om United sin side viser noe annet. Er det jeg som misforstår noe essensielt her? Eller er det SAS kundeservice som ikke kan sakene sine? Jeg krysser av og søker på Search Award travel. Ett annet spørsmål er om det i det hele tatt er verdt å fly United når man har mange poeng man brenner inne med. Jeg skjønner jo at Lufthansa er det man prøver å strekke seg etter, så bør jeg prøve å ha i bakhodet når jeg leter etter ruter? Altså på den måten at jeg kan endre billetten hvis det dukker opp en Lufthansa flight over Atlanteren som passer med connection på fly over til KOA? Takk for all hjelp
Vi som ikke er i Uniteds bonus program må se etter First/Business Saver Award for å få booket med Eurobonus-poeng.
Det kan være lurt å se på muligheten for å ta denne reisen østover. Det er direkte flygninger til fra flere store HUBs i Asia til Hawaii. En fin rute er FRA-ICN-HNL der du kan være heldig å få LH F til ICN og OZ C videre. Lykke til!
Håper du er OBS på at barn ikke vil få 50% utenom SAS, så turen vil koste deg en hel del poeng. Med CT vil det koste deg 420.000 poeng for 3 personer i F.
Er det realistisk å få lov til å fly til Hawaii via Asia, eller må man nøye seg å fly via USA? Det er vel en lenger reise via Asia?
Noen hatt spurt og fått nei før. Men det er lenge siden.. Personlig det jeg ingen grunn til at det ikke skal være mulig..
Det blir ikke noe First class tur til Hawaii på kjerringa om jeg ikke får fly et ordentlig produkt! Det mener ikke er mulig via USA. Da kan man like godt gå for business og det er jo relativt kjedelig bruk av CT og poenger igjen...
F hele veien er vanskelig. Tror knapt det er F til Hawaii over hodet. Eneste jeg kommer på i farta er fra Tokyo med United. Men om du har mulighet til å drøye turen din litt så kommer ANA med A380 tidlig 2019. Denne skal gå i rute mellom Tokyo og Hawaii og den har F
Hehe.. jeg aner at forumistene fra insideflyer.no vil legge beslag på de få bonusbillettene som slippes
Helt innafor det ANA er så langt mitt favoritt F-produkt. Og på en peise ny a380 må det bli en bra tur. Riktignok bare 7 timer, så man får nesten håpe det er på dagtid
Hjelpes! Tenk hvis man har masse tailwind på et slikt kort segment Når jeg ser hard produktet deres kribler det ikke i bookingfingrene, men du er jo ikke alene om å digge ANA så det må nok prøves på et tidspunkt!
Er dette opplest og vedtatt? Er ikke i mot reglene.. Forstår jo at Asia via USA er litt drøyt men Hawaii burde være innafor.. Hæ? Det er jo superkonge!
Hehe.. hører du (og mange andre) sier det, men synes det virker litt sterilt og for meg som liker å titte ut vinduet, eller prate med den jeg reiser med, ser det ut som man må bøye seg frem for å komme forbi skilleveggen!? Det virker rett og slett litt slitsomt i lengden
Nei vettu hva.. Dere kan prate når dere er fremme.. Mer enn tilstrekkelig. Dessuten er det overveiende sannsynlig at dere kommer frem på samme sted. Prate gjør man bak gardina, foran skal det være stille.