Hei! To spørsmål her. 1. Fått brev om at jeg har opptjent CT. Opptjente også en i fjor som er gyldig til jan 2020. Betyr det at denne er gyldig til jan 2021 ? 2. Jeg og mannen tenkte oss på en tur til høsten, men jeg synes det dessverre er ganske vanskelig å skjønne seg på bonusturer og hvordan disse bør/kan bookes. Forstår det slik at man bør ha planen klar når man ringer for å bestille. Vil jo fly business, men tror kanskje Europa er tingen da vi har to små barn og ikke kan reise så himla langt. Er det noen spennende og litt lure reiser man kan ta i Europa som gjør at man får opplevd bra lounge og bra klasse på flyet ? På forhånd takk for svar
Feil forum, bør flyttes til CT Q&A 1. Er den opptjent i fjor, så er den gyldig for booking fram til og med 15 januar 2020 og for reiser etter det. Kan ikkje endres 2. Det er fleire med små born(ikkje så små lengre, 6 og 12) og det hindrer oss ikkje frå å reise på helgeturer litt andre plasser. Skal borna vera med? I såfall treng dei ordinære billetter, om det skal bookast med andre en SAS Du skal vite det, at dei fleste her er skrudd saman på ein litt anna måte, slik at ein ofte reiser kun for flyturen sin del..Enkelte har take ei langheld i Auckland.. Edit: Du kan søke på https://www.united.com/ual/en/no/flight-search/book-a-flight og velge award. Då får du eit inntrykk av kva som er tilgjengeleg. Elles var SAS sin søkemotor ganske god, men det er usikkert når den kjem attende Skal du reise i Europa, så vel Turkish. Elles er austkysten av USA fint for helgeturer, eller reise i Afrika/midtøsten.
Svar på spørsmål 1. Ja, den andre er gyldig til 2020, 15 januar . Spørsmål 2. Hvor vil dere reise i europa? Med 2 små barn tror jeg dere kan reise med 1 CT. Og hvis du trenger hjelp til å sette sammen en rute så kan vi (vi som er her på forumet) hjelpe deg med å finne noe bra som passer dere best . Om du f.eks flyr Turkish Airlines i C fra London Heatrow kan du med billetten komme inn på mange lounger, og prøve mye og samtidig prøve deres store lounge. I tillegg bruker Turkish store fly fra London til Istanbul som f.eks 777-3000ER og da har du faktisk en seng for ungene. Andre jeg vil anbefale er Austrian Airlines og Aegean i business . Spør om du trenger hjelp .
Tusen takk for svar. Altså - jeg har en allerede fra før som er gyldig til jan 2020 som jeg fikk brev om at jeg opptjente i januar 2018. Og nå fikk jeg nytt brev at jeg har fått CT. Og da mener jeg jo at det gjelder ut 2019 samt 2020..og..? Om jeg var uklar skal IKKE kidsa være med. Mye mulig at andre gjør ditt og datt, men vi har ikke mulighet å reise så langt unna UTEN barna p.t. Skulle gjerne hatt hjelp å sette sammen en rute ja. Vi er egentlig ganske åpne på hvor vi reiser, London er krute godt om det er litt kul lounge!
CT opptjent i 2019 har gyldighet til 31.12.2020 som det står i mailen du får fra Amex: "Husk at du må bestille reisen din senest 31. desember neste år, selve reisen kan du dra på etter denne datoen. Samtlige vilkår finner du på americanexpress.no/poengrabatt" Tror du vil slite med å få noen her på forumet som ikke vil anbefale dere å bruke CT til å fly interkontinentalt selv for bare ei langhelg heller enn en tur i SAS plus til f.eks London.
Før me begynner med diskusjonen, som kun ender ut i at ein heller bør selge ein slik CT med poeng og kjøpe billetter(London er billig å fly til), så er det kanskje greit å høyre om dette er ein SAS Amex Platium CT som kan brukast over heile verda med *A eller om det kun begrensa til Europa og/eller SAS?
I tillegg er det kanskje greit å vite hvor mange poeng vedkommende har tilgjengelig? Man kommer ikke langt med en CT alene