Booke barn på egen PNR?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Are, 08. nov 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Forsøker å planlegge CT til neste sommer.
    Vi har familie i nærheten av VIE og siden CT-reglene sier at vi må starte i Norden var tanken å fly via VIE og droppe ungene der.
    SAS starter ny rute CPH-VIE til våren, så tar vi denne og har CT-biz så kan vi alltids kjøpe 2 stk plus-billetter til ungene, alternativt be om å bli booket i økonomi på første del av reisen.
    Spørsmålet er da hvorvidt det lar seg gjøre å booke barna på egen PNR, er det noen som har erfaring med dette?
    Vil dette kunne være et problem? Må vi da betale "vi reiser alene" gebyr? Det betyr vel også at vi ikke kan ha noen connection, dvs KRS-CPH-VIE.
     
  2. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Dette skulle ikke by på noe problemer. Jeg er ikke 100%, men jeg tror ikke det er noe som heter for et UM gebyr hos SAS, correct me if I'm wrong.
    Men uansett så reiser jo dere faktisk sammen med barna. Worst case vis det byr på problemer med booking på nett pga connection, ring SAS, forklar dem at dere skal være med på samme flyvning med PNR xxx. Da kan dem linke deres og barnas PNR sammen, sånn at det vises i systemene at dere reiser sammen. Og vips så er dem ikke UM lenger :)
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det er bare å ringe å booke barne på egen PNR, og forklare greia så linker de sammen bestillinger. UM blir ikke tema da, dessuten koster UM på SAS 350,- pr barn pr strekning utenlands, så ingen vits å kaste bort penger på det når det ikke trengs.
     
  4. NordicLane

    NordicLane Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Linke PNR går utmerket. Jeg har til og med fått lov å booke to barn (4 og 6 år) i økonomi, sammen med to CT-billetter for voksne i business, når jeg gitt beskjed om at vi deler på plassene ved boarding, slik at det blir en voksen og et barn på hvert sted.
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ok. Det er betryggende. Akkurat hva vi trenger:)
    Takk for svar.
     

Del denne siden