Booke billetter i business fra Europa til MIA

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Blue, 23. juni 2019.

  1. Blue

    Blue Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Jeg skal booke en T/R OSL-MIA for 2 personer og forsøker å gjøre dette i business class. Har opparbeidet rundt 100-110k EB-poeng og har også en companion ticket som løper ut i midten av januar 2020. Slik jeg er forstått det, så må reisen bestilles før den utløper, men reisen kan foregå senere?

    Det hadde vært ønskelig å gjøre reisen i løpet av november, eller rundt årskiftet 19/20.

    Har forsøkt å lete litt på SAS på Travelhacks, men ser at det kan bli vanskelig å finne billetter i business. Har også forsøkt Lufthansa via United Airlines, men ikke funnet noe fra FRA-MIA.

    Hvor har jeg størst sjanse å finne billetter i business fra Europa til Miami?

    Er det noen som kan gi noen tips til en nybegynner som ønsker å bestille sin første reise med Eurobonus?

    Setter pris på all hjelp.
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Du er nok litt sent ute, men søk awardfares på united.com. Finner du award saver er muligheten stor.
     
  3. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Har også for lite poeng om du skal fly star alliance. Da må du opp i 130k poeng t/r.
    Vil du fly økonomi, holder det med 70k for 2 stk+ct. Var ikke noe problem å finne billetter til det i midten av november.

    Er som det også nevnes, litt sent ute. Men følg med på travelhacks, evt legg inn notification på expertflyer.
     
  4. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Virker som det enkleste her er å bare kjøpe billetter, ellers må du bruke timesvis med å lese forums og søke rundt etter nåla i høystakken...
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Det vel ofte sånn når en skal gjøre noe for første gang at det tar litt tid, og er noe å lære i prosessen.

    Alternativt er det folk på forum som kan hjelpe, og som jeg skjønner ofte finner gode løsninger, men da mot litt motytelse.
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    https://insideflyer.no/forums/threa...r-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/page-114

    Kan være et fint startsted for lesing.

    Et søk på InsideFlyer + CT + USA gav 5-10 tråder hvor folk har spurt samme spørsmål og fått svar. Les og lær.

    Det stemmer at du kan reise etter at en CT går ut, men vær klar over at du ikke kan gjøre forandringer etter utgang, og at eventuelle poeng som går ut før avreise ikke blir refundert ved kansellering.

    Som nevnt over trenger du litt mer poeng for å kunne betale for en Biz reise. Mitt råd er å lese deg opp på EB inntjening og sette inn et støt for å skaffe deg poengene.
     
  7. Blue

    Blue Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Takk for innspill alle sammen.
    Jeg vil helst få en businessbillett, så det kan absolutt være aktuelt å velge både annen destinasjon og dato.

    Hvordan er eventuelt suksessen med å kjøpe en billett og bruke EB til å oppgradere til Plus eller Business?

    Igjen, takk for hjelpen.
     
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg aldri kommet så langt at jeg har bestilt en award-billett til Miami, men når jeg har fulgt med er det som regel LOT og Tap som har hatt mye ledig. SAS og LH har nesten aldri noe ledig. Min erfaring er at det av og til hjelper å søke fra andre byer, og da fant jeg masse ledig fra LON til MIA via ZRH ut og LIS tilbake 9 til 18 januar for eksempel (ikke heeelt rundt årsskiftet, men nesten). Hjelper å søke på andre dager enn typiske utreisedager i tillegg, for eksempel avreise midt i uken og hjemreise for eksempel en lørdag. Som nevnt over koster en slik reise 130.000 poeng, og du må i tillegg bestille tilslutning til LON.

    Det som er helt sikkert er at om det er et populært utreisetidspunkt så er det særs lite bonusbilletter tilgjengelig, for eksempel rundt nyttår.
     
  9. Blue

    Blue Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk faktisk booket T/R OSL-MIA i SAS Plus, 19.okt - 25. okt. Satt også opp varsel for eventuelle slipp av av C, men tenker dette er et godt utgangspunkt, så får jeg se hva som dukker opp.
     
  10. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Du har jo ingen garanti for at oppgraderinga går igjennom. Er det fullt er det fullt, eller om noen byr over deg. Så vil du fly biz, kjøp biz.
     
    drsyk liker dette

Del denne siden