DY har alltid vært konsekvent på at prisen er prisen uansett hvordan man booker det. Jeg har kikket litt på dette og funnet (mindre) avvik alt etter hvordan man booker en tur. Eksempel LPA-EVE. Billigste alternativ på et tidspunkt var da LPA-ARN-OSL-EVE. Denne reisen finner ita-matrix, men er ikke bookbar på norwegian.no. Så da må man jo stykke den opp. Et raskt søk på alle muligheter viser at prisen varierer etter hvordan man stykker det opp. Alle priser er på samme flights og er lowfare og lowfare+. Verd å merke seg selv om det nok ikke utgjør store forskjelleri feriebudsjettet..
Jeg har en iboende trang etter å forstå hvordan ting fungerer og henger sammen.. Og i tillegg er jeg utrolig kjip så jeg må vite hva som er den beste dealen.. Derfor jeg er så glad i Eurobonus....
Hvordan kommer det opp med avgifter? Er vel noe med at gjennomgående reiser kun belastes med en flyseteavgift. Så mulig det er noe der som skiller. Riktignok vanskelig å se at det forklarer forskjellen mellom alternativ 1 og 3... Var vel snakk om at sverige også skulle innføre flyseteavgift fra 01.01.18 uten at jeg aner om det er tilfelle...
Interessant spørsmål. Like interessant er hvorfor alt. 1+2 har 450kr kostnad for lowfare+ mens alt 3 har 350kr..
Norwegian har ikke gjennomgående prising og prisen er segment pluss segment. Merk også at prisene du finner i ITA matrix er GDS priser og disse er dyrere enn på Norwegian.no ITA matrix er heller ikke live, vet ikke når de henter prisene men de er ikke live, mye som jeg har funnet på matrix som ikke er salgbar.
Det er verdt å merke seg at Norwegian også slenger på 75,- per strekning når du flyr på en gjennomgående billett. Så slenger du på hvordan man skattet en flyreise krever en doktorgrad for å forklare, samt at flyplassavgiftene heller ikke er særlig lette å forstå seg på. Oppsummert, prisingen blir litt som å la en full apekatt spille dart.