Booke reise med kombinasjon av C og Y - Hvor?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 07. juni 2018.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har funnet en ok backup-løsning for meg og min Krakow-tur i tilfelle jeg ikke får utsted min usedvanlig sinnssyke bonusreise..

    Problemet er at jeg har funnet den på ITA og kan ikke finne noe sted å booke den.
    Poenget er at jeg tenker å fly business på "utreisen" og så økonomi på returen - en billett jeg ikke skal fly.. :)

    Men hvor får jeg booket det?
    Ingen søkemotor jeg har testet klarer å få frem turen, noen som har testet Berg-Hansen på en såpass spesifikk reise?
    Hva tar de i gebyr for å booke noe slikt?
     
  2. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvd med Powertools? Eventuelt bookwithmatrix?

    Om du nyttar eit av desse verktøya og går til Priceline vil eg tru at det skal vere håp.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Prøvde bookwithmatrix men det som kommer opp blir feil.
    Problemet er i utgangspunktet at reisen består av flere klasser, så da blir det kluss.
    Mulig jeg trenger en Lufthansa tur i høst også som jeg kan pakke inn her, men da må nesten min overordnede godkjenne at jeg sender regning på halvparten.. og business er ikke ok på europaturer..

    Må vel bare ringe SAS og pushe litt på å få godkjent min enveis-reise på tvers av Europa:D
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått booket ulik bookingklasse hos Berg Hansen, så det skal være mulig. Men om du får opp de alternativene du leter etter, det er jo ikke sikkert.
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har testet en haug med bookingsider via itapowertools uten hjelp nå..

    Og min enveis med SAS måtte visst bookes som tre separate reiser.. tror vedkommende agent har misforstått noe men....
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan gikk du frem for å få til dette?
    Jeg må velge enten økonomi eller business og finner ingen måte å blande dette på.

    For å gjøre det enklere er det et multicity-søk og ikke tur-retur..

    Forøvrig tar BergHansen er gebyr på 289,-+mva for å booke reiser over telefon.
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    I eksempelet her har jeg søkt på OSL-ARN via CPH, og retur ARN-OSL, og valgt en reise som passet i tid.
    Skjermbilde2.JPG

    Så får jeg velge hvilken pris jeg vil ha:
    Skjermbilde4.JPG
    Hvis jeg velger "alle priser" til høyre i bildet, så får jeg opp mulige reiser med ulik bookingklasse på tur og retur. Ikke sikkert det kommer opp like mange alternativer på din reise, jeg fikk opp mer enn 15 på mitt eksempel.

    Der kan du også velge "fleksibel utreise - restriktiv retur", og da bør du kanskje kunne få opp din ønskede reise?
    Skjermbilde.JPG

    Uten å vite hva du har tenkt til å booke, så kan jeg ikke hjelpe noe mer enn dette :cool:
     
    RoadKing liker dette
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv muli-city.
    Der går det ikke :(
    Samme med egenica..

    Planen var å booke KRK-MUC-OSL-KRS (P) /FRA-KRK (K)
     
  9. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg booker stadig ulike klasser hos Berg-Hansen. Jeg finner reisene på matrix og ringer Berg-Hansen og "mater" dem med flight nummer og bliettklasse på telefonen.

    Det funker stortsett veldig greit, men så har jobben min en "fastpris" avtale med BH som gjør at vi ikke betaler noe ekstra for telefonbestillinger :)
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk ikke K på retur, men L:
    Skjermbilde2.JPG
    Skjermbilde3.JPG

    Hva skal du med retur fra FRA til KRK??
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke så enkelt..

    Det må være LH1625 / LH2456 + SK215

    Og FRA-KRK er for å gjøre billetten til open-jaw og ikke envei... Derfor den skal være i billigste mulig økonomi istedenfor business :)

    Koster 4500kr for en vei i business og denne med retur koster 3400kr i P :D
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Da må du bare søke på riktig dag.
    Det er i alle fall fullt mulig å booke forskjellig bookingklasse på tur/retur på Berg Hansen. :cool:
     
  13. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    I webgate (nettløsningen til BH) kan du booke forskjellige klasser på tur/retur ja. Men det er litt tilfeldig hvilke alternativ du får der (hvertfall for selskapet mitt). Ofte får jeg dyrere klasser enn det jeg kan finne på matrix - må da ringe dem for å få de billige klassene.

    Sist på en tur til USA så sparte jeg 6000 NOK på å spesifisere nøyaktig hvilke klasser jeg skulle ha.
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Får man bedre resultat om man er registrert bruker enn om man bare søker rett på de åpne nettsidene deres?
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Godt spørsmål, jeg har registrert bruker. Men du tenkte kanskje bedriftsbruker?
     
  16. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror ikke det :/ Jeg prøvde å søke litt på samme reisene som Holmen søkte for deg, og jeg får ikke kobinasjonen P/K som et alternativ heller. Jeg får heller ikke valgt LH1625/2456+SK215 i samme billett - men får det til om jeg splitter opp og søker multi city (men da blir klassevalg mer begrenset igjen).
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det opplegget du viser virker som tilsvarende egencia søket, men kun tur retur som gir slike muligheter.

    Jepp, akkurat samme problem jeg sliter med.
    Får valgt alt riktig og priset det "riktig" om jeg velger 3 segment, problemet er at alt blir i samme klasse.

    Håpløst at det er billigere å kjøpe tur-retur og kaste returen enn å kjøpe en enveisbillett..
     

Del denne siden