Booket Sixt leiebil Edinburgh - ble «lurt» for 70GBP

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Skarven, 25. mars 2019.

  1. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    651
    Likes mottatt:
    592
    Bonuspoeng:
    93
    Booket leiebil tidlig søndag morgen i Edinburgh da vår plan med busstur gikk i vasken. Gikk optimistisk ned til Sixt og møter en svært stresset betjening som sa at de kun hadde 2 biler igjen og de var en annen klasse og dermed måtte vi betale ca 70 pund ekstra. Om ikke vi gjorde dette var det ingen bil å få... Beit i det sure eple og leide bil da vi ville på tur. Helt ny Audi A4 vs. Peugeot 308 forsvarer ikke 70 pund opp da jeg ikke ville ha så dyr bil i utgangspunktet.

    Har jeg en sak? Hvor skal jeg klage? Bilen ble booket gjennom SAS sin portal.
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Ville nok prøvd meg her, du har jo booket spesifikt klasse. Så mener det er urimelig at du må betale for det når firmaet(sixt) ikke leverer etter avtalen.
     
    Skarven liker dette
  3. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Dette må du ta med Sixt. Og nå har du jo gått med på og betalt ekstra for upgrade. Det er veil feilen, du burde ikke tatt apekattennfra de... bare nextet å betale og fått bil. No Probs!
     
    Skarven, Insomnia4u and Wiolenze like this.
  4. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    651
    Likes mottatt:
    592
    Bonuspoeng:
    93
    Det var flere folk bak i køen og ville ikke ikke gi oss bil til den klassen vi hadde booket. Om vi ville ha bil var det å betale, alternativet å gå. Har aldri vært borti værre kundebehandling.
     
    Xflipper liker dette
  5. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Dette har ingenting med SAS å gjøre, så endret tittel.
     
    Skarven and NoLimit like this.
  6. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Klag til Sixt sentralt.Ta vare på kvitteringen og send inn sammen med reservasjon.
     
  7. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    651
    Likes mottatt:
    592
    Bonuspoeng:
    93
    Takk. Booket via SAS sin portal og fikk bekreftelsen fra [email protected] Dette er årsaken til at jeg var usikker.
    Sendt meling til Sixt, venter spent..
     
    haakonks liker dette
  8. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    651
    Likes mottatt:
    592
    Bonuspoeng:
    93
    Klagen skulle sendes SAS, nå er det gjort via det generelle customer care skjema. Ikke helt tilrettelagt leiebilklager, men dette var eneste måten i følge SAS på kundeservice (telefon).
     
  9. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    651
    Likes mottatt:
    592
    Bonuspoeng:
    93
    Da er saken ferdig og jeg skal få tilbake mine ca 70GBP på mitt Amex kort.
    Til slutt var det Sixt i Norge som fikk saken og de fikset opp i samarbeid med Sixt i Edinburgh:)
     
    jgroneng, Larsmarius and SAJblue like this.

Del denne siden