Hei, Jeg har ikke mye erfaring med disse sidene. Men jeg brukte booking.com når jeg reiste til Colombia i fjor. Da hadde jeg null stress med å hendre på datoer frem og tilbake. Jeg fikk til og med refundert dager jeg ikke ble boende selv når oppholdet var aktivt. Mulig jeg hadde flaks med hotellet, men det virket veldig enkelt hvertfall på flere. Nå skal jeg til Mexico og ser at hotels.com stort sett har bedre dekning, jeg har derfor gjort noen bookinger via den plattformen. Nå prøver jeg å redusere noen datoer og dette viser seg å være særs vanskelig. De sier rommet ikke er ledig lengre, dog er det det men til en mye høyere pris og da kan de ikke gjøre noe. Dette til tross for at jeg bare forkorte ferien. Hotellet selv henviser bare til hotels.com og kan ikke gjøre noe. Det virker som at hotels.com er mye vanskeligere å ha med å gjøre. Det eneste de tilbyr er full refundering, men det hjelper meg nada da alle prisene i området har økt.. Hva er deres erfaring av fleksibilitet, osv. på de forskjellige plattformene? dette er vel kanskje en meget god grunn til å unngå plattformer og booke direkte?
Min erfaring med endringer hos Hotels.com: Jeg bestilte to netter i Kroatia, men oppdaget raskt at jeg hadde valgt feil dato – én dag for tidlig. Bare fem minutter etter bestillingen ringte jeg Hotels.com for å endre datoen, men fikk beskjed om at det ikke kunne gjøres gratis. Måtte betale et gebyr som var litt høyere enn prisen for én natt. Selv om jeg tenkte at dette var bedre enn å miste hele beløpet, skjønte jeg senere at gebyret gjaldt per natt. Til slutt ble det dyrere enn om jeg bare hadde bestilt to nye netter fra starten av.
Jeg bruker kun hotels.com og booker kun overnattinger hos hoteller som tilbyr gratis avbestilling og endring. Min erfaring er at det gjelder de aller fleste. De gangene jeg hadde behov for avbestilling eller endring, gikk det smertefritt.
Selv om det er trumf bonus på Hotels.com, så erfarer jeg som regel at Booking.com er såpass billigere at det overstyrer en eventuell trumfbonus jeg får på Hotels.com. Jeg gidder jo ikke å sanke bonus i en situasjon der bonus ikke lønner seg, for bonus er ikke alfa omega, det er kun bra i situasjoner der det lønner seg. Når det er sagt så reiser jeg mye i Asia, og ut i fra min erfarings slår booking.com og Agoda Hotels.com ned i støvlene, det er ikke til å sammenligne ei gang, så det er svært skjeldent jeg går for Hotels.com for min del.
Det beste er å forholde seg til bestillingsvilkårene, så blir du ikke skuffet. Velg fleksibel pristype når du kanskje må avbestille. De fleste hoteller tilbyr det. Regn med at hele oppholdet prises på nytt når du endrer datoer og romtype. Hotellene (og det er de som bestemmer) er ikke spesielt opptatt av å blidgjøre Hotels.com-kunder som ønsker service utover det vanlige. Da må du som oftest booke direkte.
Gratis avbestilling ja, men ikke da også nødvendigvis gratis endring. hvertfall ikke i dette tilfellet. Men jeg får lov til å avbestille da, som gir null mening.. Ja, hotels lar meg endre, men til nye priser siden de må re-booke. Noe som gir null mening og prisene er opp x3 så tjener jeg ikke noe på det heller.. Virker som at det er smartere å booke direkte fleksibelt som du sier. selv om det kanskje koster bittelitt mer.. Den fleksibiliteten til hotels og booking er jo da lovpriset hotellet selv egentlig virker det som.
Dette blir litt på siden her, men fra å ha arbeidet på hotell må jeg si at jeg foretrekker booking.com, opplevde de som mer samarbeidsvillig ihht gjestene og hotellet, lettere kommunikasjon og ikke så bombastisk. Feks dersom gjesten har booket feil. Hotels.com var alt ferdig snakka, tross gjesten åpenbare feil. Ingenting å gjøre med noe. På booking.com hadde vi på hotellet desidert mye større styring også, informasjon og deltakelse. Hotels.com var mer eller mindre bare et nytt ledd i bestillingen og spyttet ut bestillinger. Informasjonen på hotels var ikke alltid i tråd med hva som var fakta, og vi hadde lite eller ingen mulighet for endring. Kjipt å stå i resepsjonen med gjester som har bestilt fra tredjeparter og holder hotellet ansvarlig, det husker jeg godt.
Jeg har 58 overnattinger via Hotels.com det siste året. Jeg bestiller stort sett alltid flex, og da er det ikke noe problem å avbestille eller endre. De få gangene jeg har bestilt uten flex og gjort en feil, må Hotels ringe hotellet, og resultatene er svært så ymse. Føler de fleste hotell strekker seg mye lenger når du har en direktebestilling. Hos de kjedene hvor jeg har status bestiller jeg alltid direkte. Det er ikke noe å tenke på hverken når det gjelder pris eller perks. Hotels.com Gold (VIP) er en vits.
Som noen nevnte, viktig å lese vilkårene før man bestiller. Om man vet hva man har bestilt, blir man ikke overrasket.
Har gått på en smell et par ganger i løpet av noen hundre bestillinger på Hotels.com. Glippet på dato en gang og oppdaget det etter få sekund, men måtte bruke mye tid på telefon/mail for å få endre dette. Det ble en runddans mellom Hotels og hotellet som til slutt ble fikset. Har også opplevd at hotellet som var booket var "forsvunnet" fra Hotels og de fikk heller ikke kontakt med det. Den gang fikset de opp raskt og effektivt. Booking er som regel bedre i forhold til avbestillings vilkår, men her har jeg noen middels til dårlige erfaringer som gjør at jeg har kuttet de ut. Jeg har i det siste heller tatt direkte kontakt med Hotellet, dette gir da ikke Trumf eller opptjening av hvert 10 natt gratis, men jeg tror dette er det som jeg vil fortsette med fremover. Hotellene er glade for direkte bestillinger og du får ofte bedre oppfølging en om du tar det via Booking eller Hotels. Problemet er av og til å finne kontaktopplysningene til Hotellet...
Det er jeg helt enig i. Samtidig kan jeg ikke komme på et eneste tilfelle hvor jeg har ringt hotellet for å endre på noe uten at det blir en ordning. Det forutsetter at du har booket direkte. Ringer du med Hotels.com-referanse finner de den ikke og/eller har veldig vondt i viljen for å finne deg på navn. Noen hotell sier også at de ikke får navn på reisende før rett før innsjekk. Vet ikke hva som stemmer, men 10% rabatt i form av hver 11. natt gratis blir jeg mer og mer skeptisk til om er verdt det. Og Trumf som kanskje dukker opp etter seks mnd, og som ofte krever masing, er også på grensen til too little for too much work.
Noe som i praksis blir 9% rabatt. Og egentlig enda mindre siden skatter og avgifter ikke er med i beregningen. Det er verdt det hvis man har @holmen - størrelse på utbetalingene
Har ikke regnet på det, men jeg som egentlig har sluttet å fly, har fått 70-80000 poeng i 2024 fra hotels.com/Viatrumf. Det er jo bagateller i forhold til @holmen
Loyalitetsprogrammet til Hotels.com så er det ikke så mye å skryte av for en som har Genius nivå 3 på Booking.com, for når en har toppnivået så er det ikke så mye å hente på dette, Priotity support er veldig godt å ha, den fordelen der har reddet meg flere ganger, den er værd vekta si i gull for min del. I tillegg har jeg Platinum medlemskap på Agoda, med de fordelene det innebærer, så blir det vrient å bry meg om Hotels.com med den pinglete bonusen de gir meg. Siden det ikke er noe for eurobonus jegere å tjene på disse portaltene, så ender poengene mine på Avianca Kontoen min, så kjøper jeg heller en bulk med poeng på kampanje hvis jeg har noen *A planer fremover
Fint å få erfaring fra hotellet sin side, og ja. booking virker mer fleksibelt slik jeg også tolker det. og det hjelper jo å samarbeide bedre med hotellene.
Vet at Hotels.com "Gold" level ikke er allverdens å skryte av, men er nå bare 2 overnattinger unna å få det, så tenkte å gi det et forsøk da jeg skal benytte Hotels.com mye gjennom resten av året. Mener å ha hørt noen rykter om at man kan bestille billige netter i f.eks Vietnam/Kambodjsa/Thailand og få de som tellende netter/stempler, selv om man ikke benytter de - noen som kan bekrefte?
Gjorde dette selv for noen år siden, men kan ikke bekrefte om det fortsatt fungerer. Verdt å prøve da. Kan finne hostel-senger til under 50 kr tror jeg.
Kan bekrefte at det funker fortsatt ja, kan også bekrefte at GOLD hos Hotels har gitt med ganske nøyaktig nada av perks