Bookinghjelp....

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av jvsandem, 08. des 2017.

  1. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Hei igjen. Nok et spørsmål fra rookien her. :)

    Jeg skal jo ukependle OSL - SVG etter nyttår, men ser litt på muligheter i forhold til å ikke reise direkte. Har funnet følgende alternativer som kan være aktuelle. Har innhentet priser både på sas.no og på Finn sånn i første omgang. Et alternativ er dette:

    Søndag 13:10 - 14:30 OSL - LHR
    Søndag 19:50 - 22:50 LHR - SVG
    1.617 kroner - 2.500 EB
    Bookes på Supersaver eller Ticket.

    Torsdag 19:20 - 20:10 SVG - OSL
    899 kroner - 312 EB
    Bookes på sas.no

    Totalpris her: 2.516 kroner.
    EB-poeng: 2812

    En fordel med denne ruta er jo tax free på Heatrow, en annen er noen timer i lounge. :)

    Så alternativet:
    Søndag 19:40 - 20:35 OSL - SVG
    Torsdag 19:20 - 20:10 SVG - OSL
    Bookes på Supersaver eller Ticket.

    Totalpris her: 1.670 kroner
    EB-poeng: 624.

    Alternativ 1 gir altså 2.188 EB-poeng mer for en merkostnad på 846 kroner. Tidsforbruket bryr jeg meg ikke så mye om, søndag er uansett en kjeeeedelig dag. Samtidig vil jeg spare en 3-400 kroner på innkjøp av whisky/cognag/annen sprit, kanskje en hundrelapp på et par flasker vin og ikke minst kan jeg kjøpe en kartong røyk som jeg kan selge til en av mine fremdeles røykende kompiser med en fortjeneste på et par hundrelapper. Altså vil jeg glatt tjene inn det meste av disse 846 kronene, så det er bare de 9 timene jeg bruker mer hver søndag som er "kostnaden" her.

    9 timer for 2.188 EB-poeng, er det verdt det? 45 slike turer iløpet av et år er da 98.460 poeng mer enn OSL - SVG - OSL.

    Galskapen lenge leve...

    P.S.
    Hvorfor kan jeg ikke booke OSL - LHR - SVG på en gang på sas.no? Jeg får bare lov til å booke tilbake til OSL selv om jeg legger inn flere byer...
     
  2. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    547
    Likes mottatt:
    1,595
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan prøve å booke det som enkeltstrekninger på Berg-hansen. Det pleier å fungere.
     
  3. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Der kan jeg booke hele rundreisen til omtrent samme pris, men ser da at OSL - LHR er i GO Light og de øvrige er i Pluss. Nå ser jeg jo ikke klassene før jeg kommer til utsjekk på Supersaver eller Ticket, men regner vel med at det kanskje er de samme siden prisen er nesten identisk.

    Men nå skjønner jeg ikke noe her... Når jeg søker på OSL - LHR - SVG nå så får jeg plutselig opp 2 x 625 EB istendenfor 2 x 1250 tildigere? Har jeg blingsa totalt her???
     
  4. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror SAS har direkteruter OSL-SVG nå :)
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan vel ikke ta med taxfree når du flyr OSL-SVG via LHR. Er vel krav om 24timers opphold i utlandet før man kan gjøre det. Liker tanken din på å fly til OSL via LHR. Litt bedre utvalg i lounger er det også.
     
  6. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Skal vel ha max uflax om de spør om hvor lenge jeg har vært borte i SVG da. Litt spenning i hverdagen må man ha.

    Det blir ikke til OSL via LHR, det blir SVG via LHR.
     
    Fredrik81 liker dette
  7. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Å pokker! Det må jeg sjekke.....
     
  8. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer det, tenkte bare automatisk på mitt utgangspunkt her fra SVG.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Høres veldig tungvindt ut.
    Ikke minst, husk at SAS kjører jenvlig tilbud på OSL-SVG til399/499 så skal du hoste opp 2500 kr for en billett du ellers ville kjøpt for 8-900 kr blir det ikke så billig cognac. Om du i tillegg blir stoppet i tollen må du jo dokumentere hvor lenge du har vært utenfor landets grenser.
    Så du må nok regne inn en bot eller to :)
    Tror vel også at 2500 poeng for turen er mer enn du kan regne med å få.
    En billigbillett OSL-LHR og LHR-SVG gir deg 500 poeng + statusbonus. Dvs 1250 totalt. Du skal nok legge en del mer på bordet for 2500 poeng.
    Da er det antakelgivis billigere å kjøpe en haug med plus-billetter når de er på tilbud.
     
    Fredrik81 liker dette
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, med Are@ at det kan bli dyre poeng å fly eco via LHR. Hvis du flyr via LHR/CPH/BGO for å få noen eks leg pga status så er det bare å kjøre på, men som Are skriver så er det langt billigere å fly direkte når de kjører kampanjer, noe som det ofte gjør.
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Men jeg skal vel ikke snakke for høyt.
    Vurderte jo lenge om jeg skulle satse på KLM i tillegg til Eurobonus. OSL-KRS er vel ikke mye kortere enn OSL-CDG-AMS-KRS? :)

    Skal jo ikke så veldig mange slike turer til før man lander FBP heller... Hadde de bare hatt partnerkort + familietilgang i lounge tror jeg nok at jeg hadde vært solgt..
     
    Fredrik81 liker dette

Del denne siden