Jeg har siktet meg inn på å løpe Boston Marathon i april 2023. Antar at de fleste her inne ikke kjenner Boston Marathon, men dette er altså den mest tradisjonsrike av alle "de store" marathonløpene, og er et spesielt mål for mange siden eneste måten å få løpe her på er å kvalifisere seg. Det er ingen påmelding med trekning av plasser etc. så her gjelder det å smi mens jernet er varmt å sørge for og melde seg på når man har en tid som (sannsynligvis) kvalifiserer til plass. Så til spørsmålet: Boston er ingen kjempeby som for eksempel New York så når det kommer 25.000 løpere for helga så fyller det hotellene greit opp. Det fører til at hotellprisene er de mest hysteriske jeg noen gang har sett. En langhelg i Boston begynner kostnadsmessig å ligne på et par uker på Maldivene for helt ordinære hoteller. Så da lurer jeg på hvordan i all verden man skal håndtere dette. Jeg har aldri vært i Boston så jeg kjenner ikke området og vet derfor ikke hvilke muligheter som finnes i nærheten. Jeg har vurdert å reise inn til et annet sted på østkysten, eller i nærheten og så fly inn og ta bare en natt i Boston. Eksempler på byer med kort flyreise vil da f.eks. være NY, ev. en av byene rett over grensen til Canada som f.eks. Montreal. Alternativt kan man bosette seg ett eller annet sted i kjøreavstand til Boston, men har ingen anelse om hvordan det vil være å kjøre inn til Bosoton på selve dagen, eller om jeg da også i så fall bør ta en natt i byen. Noen som er kjent i området og vil komme med noen betraktninger så vill ejeg vært takknemmelig!
Airbnb? Men det er kanskje like dyrt? Og er det bare kvalifisering til Boston nå? Da må jeg vente til jeg passerer 50 med å løpe det for å si det sånn Sub 3 er ikke innenfor rekkevidde gitt...
Som nevnt over, sjekk ut byer/steder langs toglinjen sørover, da kommer du deg kjapt til Boston. F.eks. Providence (virket som en fin by da jeg var innom for noen år siden) ligger bare en times togtur unna.
Ja, dette er en av fordelene med å bli eldre . I min aldersgruppe er tidskravet relativt komfortable 3:35. Håper dog å i alle fall nærme meg 3 timer i Chicago om 6 uker. Jeg tenkte på Airbnb, men før jeg en gang kom så langt så var jeg overbevist om at det er like hysterisk (og noe mer upraktisk), men det koster i alle fall ikke noe å sjekke det
Hehe, da kan man like godt løpe ut av byen. De kjører deg ut av byen til start i sånne gule skolebusser, og så løper man tilbake 42 km inn mot byen. Så kanskje løpe til start i stedet
Ser ut som det er mulig å finne noe rundt 200 dollar i Providence... og så kan du jo få milehigh til å booke og bo som en krøsus de dagene du er der....
Maratonløpet starter i Hopkinton? Det ligger på I495 som er en motorvei som går i en bue rundt Boston på vestsiden. Under femte akt av min jakt på den femtiende delstaten sove jeg i mai syd for Providence og kjørte I495 rundt Boston på vei nordover, og passerte vel da Hopkinton under en time etter at jeg hadde lagt ut på vei. Akkurat hvordan du skal få parkert i Hopkinton og så kommet deg tilbake dit etterpå har jeg mindre å bidra med om.
Noen fordeler er det. Så at kravet i min gruppe er 3:10. ikke uoverkommelig det, men krever en innsats Chicago har jeg hørt er bra maraton. Har bare turistet meg der, men lysten på maraton og
Du trenger ikke holde deg til Amtrak linjen. Det går haugevis av MBTA commuter rail (lokaltog) i alle retninger ut fra Boston. De er forholdsvis pålitelige, rimelige og går ofte i forhold til Amtrak. Velg en småby langs kysten enten nordover eller sørover og finn en billig AirBnB. Hadde aldri bodd på hotell i Boston med de prisene der... Sjekk kartet på https://www.mbta.com/schedules/commuter-rail
@Arvid2063 Dette fristar jo, er mest fjell/skog & ultra løpar. Men skal nok komme meg sub 2:45 Det hadde vore moro og løpt Boston & New York. Men kva løp tel som kvalifisering? Tel f.eks Oslo Maraton?
Mener å huske det eneste kravet er at det er et såkalt chip-løp. Og det er jo de aller fleste maraton i dag. Skal holde å sende inn resultatliste fra riktig løp ved påmelding. Har aldri vært på kval-tid selv, men kjenner flere som har vært det
Flott! Takk for svar da er det jo håp Da får ein bare legge om treninga litt mot asfalt ein periode. Men først Nordmarkstravern!