Boston - hvor skal vi bo ?

Tråd i 'Reisemål' startet av krsper, 24. aug 2017.

  1. krsper

    krsper Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    33
    Hei,

    skal på en stunt-tur til Boston med en kamerat i slutten oktober (TAP salg har skylda).
    2 overnattinger. Ønsker å bo i et området med litt liv og nærhet til god mat og drikke. Tar gjerne i mot tips på området / ho(s)tel.
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,627
    Likes mottatt:
    34,811
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har gode hostel AirBnb forslag eller liknende. Flere som har kjøpt TAP billetter. Noen forslag til mat utover det ordinære? Både dyrt og billig?
     
  3. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er TAP salg? Henger meg på tråden, skal til Boston i november selv.
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,627
    Likes mottatt:
    34,811
    Bonuspoeng:
    293
    Det Portugisiske flyselskapet TAP hadde for en stund siden et veldig godt priset salg på billetter til Østkysten av USA via Lisboa.

    Så jeg vil tro det er en god del medlemmer, inkuldert meg selv her inne som skal drikke portivn på vei til statene denne høsten og vinteren.
     
  5. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Har 4 timer på BOS før jeg returnerer til LIS på min tur i september. Reiser man på hardcore MR så trenger man ikke hotell:)
     
    KRS, samirunway, TigerTravel and 5 others like this.
  6. MarcoP

    MarcoP Ivar Aasen Jr.

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Hotellprisene i Boston er dessverre meget stive. Min erfaring er at søk på hotels.com gir en god indikasjon, men sjekk med kjede eller hotell direkte først. Det kan være billigere. Hotell under $200 er ikke lett, og det er enormt store variasjoner fra helg til helg, avhengig av om noe foregår i byen -- og det gjør det ofte (sport, konferanser, etc). Mat? Hummer og Lobster rolls:)
     
    chipcampden liker dette
  7. MarcoP

    MarcoP Ivar Aasen Jr.

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    -- og et besøk på Sam Adams museum for øl-tørste... Får smake 3-4 typer øl.. Meget bra
     
    chipcampden liker dette
  8. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte akkurat club room på Intercontinental i Boston . Visstnok veldig bra lounge som også har åpent i helgene, noe som ikke er en selvfølge i USA. Koster litt ekstra på Intercon, men erfaringsmessig kan det likevel være vel anvendte kroner - spesielt hvis man likevel ikke har tenkt å være Konge på byen. Gleder meg uansett mest til flyturen, samt MIT og Harvard.
     
    TigerTravel liker dette
  9. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Vil man bo i selve Boston er det som MarcoP sier dyrt. Et alternativ kan være å bo f.eks. i Cambridge eller en av de andre forstedene, og bruke Uber inn til sentrum.
     
  10. deaf_leopard

    deaf_leopard Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Vi var en tur til Boston i sommar. Bodde 3netter på Ritz Carlton.
    Meget fint hotel, med en liten fin lounge&bar ved innganegn.
    Bodde så tre netter på Four Seasons. Litt meir slitt hotel, men fikk rom til en rimelig penge der. Kanskje det er pga at det er ett litt eldre hotel.

    Begge hotellene ligger midt i sentrum med gangavstand til mye.

    Matplasser så prøvde vi litt forskjellig:
    Deuxave - litt meir posh plass med bra mat. Men etter mitt syn så var det kanskje i dyraste laget mtp kvaliteten på mat. Men skal være en av de bedre plassene.

    Bricco - Italiensk style restaurant fikk vi som tips av noen vi møtte i baren på Ritz. MEget god mat, suverent utvalg av vin og en pris som er nokolunde for nordmenn ihvertfall. Den plassen hadde eg garantert dratt tilbake til om eg var i Boston.
     
  11. Flounge

    Flounge Livsnyter og hobbyfilosof

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Både Ritz-Carlton og Four Seasons er svindyre. Hotellene er to av de mest kostbare å booke i Boston. Jeg har sjekket prisen på de for moro skyld de gangene jeg har reist til Boston.
     
  12. MarcoP

    MarcoP Ivar Aasen Jr.

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Godt hotell, og har kanskje byens beste utvalg i vellagret rom.. verdt å prøve, men pengene kan gå fort:) Boston var det globale senter for internasjonal handel med rom for lenge, lenge siden
     
    Robert H liker dette
  13. Lars_Lierstad

    Lars_Lierstad Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Bruk AirBnb. Store summer å spare på denne måten. Sørg bare for at du klikker boksen "helt hjem", slik at du ikke ender opp på sofaen med verten sovende ved siden av deg.

    Hold deg også til brukere med mange positive tilbakemeldinger.
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,627
    Likes mottatt:
    34,811
    Bonuspoeng:
    293
    Takker for hotelltips oppover i tråden, men til + 6k NOK natten så vurderes de ikke helt til " rimelig" selv om det ordet jo er subjektivt.

    @Lars_Lierstad, må definitivt sjekke AirBnb. Har du noen områder av Boston som du vil anbefale? eller er det noen andre som har oversikt nok over byen til å si, bo i det området, med tanke på å ha endel tilbud i nærmiljøet?
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,472
    Bonuspoeng:
    293
    Da har man booket en liten tur til Boston i mai '19.

    Som sagt tidligere i tråden, er det ganske dyrt.. Jeg kan godt betale 4k /natt, men da skal det være bra og verdt det.

    Er det noen som har tips til hotell for meg og kona?
     

Del denne siden