Brems alkoholsalget på flyplassene (men vi deler ut gratis)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 30. sept 2019.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Ursa liker dette
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Kopi av en kommentar, artig liten vri, husk at vi bak rad 15 finansierer setene foran:
    "Trond Guntveit
    for 19 minutter siden (redigert)
    Eventuell økt fyll på fly kan skyldes at man har innskjerpet serveringen ombord. Da styrter folk heller (små)flasker fra taxfree.

At avholdsfolk ikke tåler at de som drikker blir i bedre humør enn dem selv er også et moment i saken angående harde utfall mot alkohol.........enten det er i luften eller på landjorda.

Min egen erfaring er at det var mye høyere "partyfaktor" på flyene på 80 og 90-tallet. Nå er det stort sett "surpompene" som skal sette standarden i samfunnet......

Hva med å kun selge alkohol ombord på seteradene fra 15 og bakover, så kan fremre delen være forbehold avholdsfolk og de som har medbrakt mat og vann ombord? De må selvsagt betale en høyere pris enn oss andre siden vi som bruker penger ombord finansierer setet deres!"

jgroneng and Ursa like this.
  3. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
  4. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,984
    Bonuspoeng:
    293
    Fredagsflyet fra Manchester til København på slutten av 90-tallet var ikke av de tørreste. Det skjedde ofte at Politiet sto ved gaten og skulle plukke opp noen polakker ... :)

5. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Husker godt en tur fra Oslo til Edinburgh for noen år siden. Var et stort reisefølge fra en vinklubb på Hamar som skulle på whiskeytur som tømte tralla for øl (ingen drakk merkelig nok vin) før den kom bak til oss i bakre del av flyet. Tydelig at de hadde inntatt mye på flyplassen også, for allsangen og klatring over stolrygger var godt i gang før pushback.

Men ja, vanskelig tema, for det må være mulig å gjøre noen tiltak som stopper de 5% som står for 95% av problemene, og ikke alle andre.

Storbaba and Avixlo like this.
  6. Frink

Frink Nytt Medlem

Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Alkolås på setebeltene? ;)

...eller hente inspirasjon fra Con Air: "Gag and bag this Nazi muffin"

7. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Fra flysmart:

– Ja, vi ser at problemet med å drikke medbrakt alkohol har økt betydelig. De som reiser ofte kjøper gjerne samme sort drikke som flyselskapene selv selger for ikke å bli oppdaget. Vi kabinansatte prøver å følge med så godt det lar seg gjøre og informerer hverandre og spør om vi er i tvil, sier Martinus Røkkum.

Han kan vise til goder erfaringer med å begrense alkoholserveringen i SAS:

– I SAS har vi innført begrensninger i alkoholserveringen på enkelte av våre ruter også for våre Plus-passasjerer (til Spania, red. anm.) som i utgangspunktet har drikke inkludert i billetten. Vi har her oppnådd store forbedringer. Passasjerene er hyggeligere, roligere og oppfører seg på en helt annen måte når de får noe gratis drikke men må betale om de skulle ønske mer enn det vi tilbyr, sier Røkkum.

Hvordan skal man lese det der?

8. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje de som har sett på plus til syden som et billig vorspiel med "all you can drink" har regnet på det og ikke reiser sas plus?

CPH - AGP på lørdag. Regner med at denne prikkbelastningen er utdelt drikke da:
    IMG_20190928_182315.jpg
    Det satt barn på 1 AB og 2 AB, så det stemmer vel med null prikker. Jeg satt på 2C og bildet er tatt etter 2 GT, en flaske Cremant og en whisky, så der er ikke systemet helt oppdatert. Eller er dette noe helt annet?

K

SAJblue, Kaffen and NoLimit like this.
  9. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke se at det der skal være noe annet nei.

10. tom_gunnar

tom_gunnar Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Etter å ha vokst opp med charterferier har jeg en (min) konklusjon... menn 50+ blir full, sovner og snorker... høyt... såpass høyt at en hører de over motorduren. Kvinner 40+ blir full og enten krangler for at mannen snorker, eller de maser høyt med andre totalt uinteresserte folk de ikke kjenner om AAAAAAALLE verdensproblemene de møte i hverdagen... og politikere de har lest om i Se og hør (Her og nå eksisterte ikke til å begynne med, men det hadde vel ikke gjort saken bedre.) Bare vent til de skal begynne å selge inflight skrapeloddene sine. De gamle fruene spyr opp penger for sjansen til å kunne vinne en parfyme som koster det samme eller mindre enn de bruker på loddene. De leser opp hva de skraper mens de skraper, sånn at ALLE rundt skal vite hva de får og om de vinner. Småbarn skriker og foreldrene døyver skrikingen med et par drinker, de ser over middels slitne ut mens de venter på baggasjen. Ungene springer rundt som et hel****e og hele familien sovner på bussen på vei til hotellet, sånn at guiden må etterlyse de tre ganger fordi de ikke kommer av bussen når den kommer frem til hotellet. De har garantert med seg baderingen og minst to badeballer inn på flyet på returen.
    Charter, altså... Det er en grunn til at jeg unngår det nå ja! Samtlige hoster og gryler på retur fordi aircondition er en totalt nyoppdaga teknologi og inflight taxfree har sørga for at kabinen er fylt opp med poser...
    Så er det noen få som oppgraderer til charter pluss... har alle de overnevnte erfaringene, men får hele tre enheter inkludert. Rutefly funker i grunn veldig bra :p

Kaffen liker dette
  11. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Har egentlig ikke funnet ut hva som skjer når jeg reiser på fylla, annet enn at jeg gikk ut i snøstorm for å drikke på Karl Johann, våknet opp til denne utsikten :confused::cool:

Phi Phi.jpg

Litt sprøtt det der,... trodde jeg døde der og havnet i himmelen, :eek:o_O.... men det viste seg at jeg hadde dratt hjem en dag i begynnelsen av desember med ett par andre venner, så bestilte vi en billett til Phuket for 1495.- på nettet, tok morgentoget bedrugne til Gardermoen, og i følge han ene så fortsatte vi andre tre med å drekke å ha det gøy på flyet helt til Phuket, hvor vi landet på morgenen og jeg kom til hektene ca kl 15 Thai tid den ettermiddagen på terrassen utenfor bungalowen uten å huske hvordan jeg havnet der :oops:o_O... Så globetrottere bør være forsiktig på fylla i grunn :oops::p .... Det er forskjell på "Blackout og passout", for når du har blackout så kan du gjøre ting du hører dagen etterpå, mens passout blir du på stedet hvil :oops::confused:... Her har dere en video om en som har gjort tilsvarende :p

Last edited: 01. okt 2019
    Avixlo and TommyL like this.

Del denne siden