Det er jo kjent på IF at jeg er en BA fan, og det er ikke så mye BA innhold her fra etter covid. Derfor et lite reisebrev, som mest blir bilder av mat denne gangen. 9 timers transatlantisk med B787. Setene er de samme som jeg har postet i reisebrev for noen mnd siden, så jeg sier ikke mye mer enn at de er 2+3+2 i business. Og veldig greie for søvn når de blir til en flat bed som hvertfall er lang nok for meg som er godt under 2m. Den selvsagte champisen før avgang glemte jeg bilde av. Men fikk 2 glass, siden vi ble stående på bakken en stund lenger enn planen før taxiing startet. Deretter ble meny delt ut. Og bestillinger tatt opp fra hver passasjer allerede før vi tok av, siden de hadde tid til det, som de sa...
Bestilling av cocktails til servering før maten ble også notert før avgang, og med et brukbart utvalg inkl flere valg av Fin, gikk jeg for klassikeren GT før maten. Nøtter i pose er ikke super elegant, men funker jo greit...
Maten kan få tale for seg selv. Riktig bra! Og med gode viner til. BA er kjent for å aldri være gjerrige på alkoholen, så påfyll i glassene kom jevnt og trutt gjennom måltidet. Og med et altfor raust glass portvin til slutt sammen med ostene
Maten hos BA er generelt bra,både C og F på langrutene. Innen Europa er er det vel ett stykke unna bra sammenlignet med «gullalderen» men finner det som akseptablet + hos BA og LX. Burde vel ikke nevne det, men husker ikke sist jeg takket ja til maten fra LH innen Europa. Beklager ubevist avsporing
Takk for mer deling. 3-4 år igjen til permanent gullkort. Da vet jeg hvilke allianse jeg skal bli kjent med.
Jeg flydde BA i C for et par uker siden fra LHR til OSL og det var veldig god mat på denne turen synes nå jeg Fin utsikt fra BA F loungen også
Synes ikke det der så gale ut i det hele tatt. Her sammenlignet med mat i CE for hhv 8 og 6 år siden: En eller annen gang etter siste bildet jekket de jo ned servicen ganske kraftig i CE før de opp mot covid snudde og økte servicen igjen. Bakkeservicen er visst ikke opp til BA, men LHR og regler der. Skal man ta det som står på FT for god fisk, og det skal man jo stort sett.
Rent praktisk så gjør det jo ingen forskjell hvor det stoppes desverre. Buss med 30min intervaller mellom T5 og T3 feks er kjipern
Skal faktisk sies at jeg har ventet mer enn 10 minutter selv. Når det kommer et rush mes reisende som skal bytte terminal samtidig er bussene for små til å ta unna hele køa på en runde. Uansett om intervallet er 10 eller 30 minutter, så er transfer fra T3 til T5 på LHR noe jeg gjerne skulle vært foruten.
Mellom de 2 terminalene går det buss hvert 5 minutt. Airside. Jeg tok ikke bilde av skiltet, men de var veldig tydelige på dette, på permanent skilt inne i terminalen. Nede på tarmac-nivå, der bussene går fra. Selv dro jeg fra T3 til T5, og skal gjøre det samme i motsatt retning om noen dager.
Da lavpris-kongen Alex Cruz fra Vuelling var BA-sjef ble alt kjipt. Han er long gone nå. Jeg kuttet ut BA i flere år selv, men nå er ting bra igjen.
Fant et bilde jeg tok i desember 2018: Her pakket man hundedrit inn i gullpapir. Har ikke flydd BA siden april 2019 så gleder meg til å ta en tur i januar