British Airways statuskort til overs

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av milehigh, 23. febr 2016.

1. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    580
    Bonuspoeng:
    93
    Si ifra i tråden eller PM om noen er interessert i BA Silver status, dvs One World Sapphire- som tilsvarer SAS gull.

Det gir biz innsjekk, lounge etc worldwide hos BAs partnere.

Kan muligens byttes i SAS gullstatus om du er/blir SAS diamond og har et å gi bort. Eller andre forslag blir vurdert.

(BA gold fra GGL eller SK diamond fra Pandion er også interessant, og kompenseres deretter!)

2. rkvalvaa

rkvalvaa Senior Medlem

Likes mottatt:
    329
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor lenge varer denne statusen?

3. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    580
    Bonuspoeng:
    93
    BA har rullerende kvalifikasjonsår på samme måte som SAS, så det gjelder ut ditt nåværende år samt hele neste år. Dvs inntil 24 mnd dersom det passer max med året ditt eller du oppretter en ny konto.

4. onkelskrue

onkelskrue Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Drar opp denne litt :)

Hvis det er noen som har mulighet/lyst til å "gi" bort et BA sølvkort, så ta kontakt på PM :)

5. TomF66

TomF66 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    155
    Bonuspoeng:
    43

"får" man ikke sånne slengt etter seg fra andre partnere i one world ? ....fikk noe gull greier fra Air Berlin for sikkert over et år siden .... tror det gir OneWorld status. Aldri brukt det til noe :

6. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    580
    Bonuspoeng:
    93
    Air Berlin har matchet en del, men det forutsetter status hos visse konkurrenter. Andre måter? Er det andre OW partnere og?

7. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    580
    Bonuspoeng:
    93
    Har en kollega som er blitt BA GGL, og han kan gi bort 2 sølvkort og et gullkort nå i slutten av august. Det ene sølvkortet er booket, så et sølv og et gull til overs. Ta kontakt om det er av interesse. Se info om fordeler, varighet etc lenger opp i tråden og på ba.com
    Du blit lagt til i givers venneliste for å få status. Slike endringer kan bare gjøres hver 6. måned, så han må legge inn alle tre mottagere i månedsskiftet aug/sept. Skulle tatt gullkortet selv om timingen var bedre!

8. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    113
    Er det kostnader involvert her?

9. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Interessert både i silver og gold. Hva vil han ha?

10. MadsVaHa

MadsVaHa Senior Medlem

Likes mottatt:
    900
    Bonuspoeng:
    93
    Føyer meg inn på listen. Interessert i både sølv og gull

11. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    580
    Bonuspoeng:
    93
    Egentlig ikke. Forutsatt at du har noe av tilsvarende "verdi" å bytte med:)

Kjakan liker dette
  12. Lwtrd

Lwtrd EBS

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har dessverre ikke noe å bytte med, men dersom det er "behov for en til på listen" stiller jeg meg med glede som frivillig :)
    Tar det jeg måtte få, både gull og sølv.

13. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    580
    Bonuspoeng:
    93
    Om ingen har noe å bytte med, er det nok langt bedre å gi det til nære venner og familie.

14. Lwtrd

Lwtrd EBS

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Den største gleden er vel ved å glede andre?

15. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    580
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig, Derfor fornuftig å gi bort til venner og familie som kanskje har stilt opp gjennom mange år.
    Men det forutsetter jo også at man kan gjøre det. Det er jo begrenset feks hvor mye av lønnen sin man kan gi bort til charity, spesielt om man har barn, har mistet jobben etc. Eller har brukt 10000 kr av familiebudsjettet på MRs for å oppnå GGL, som igjen gir familiefordeler, men hvor man da får en ny "valuta" (statuskort) å bytte i goder.
    Ren tigging har jeg lite til overs for, uavhengig av om det er foran Rema eller på forum som her.

Kjakan liker dette
  16. Upsaker

Upsaker Senior Medlem

Likes mottatt:
    640
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noe spesielt denne personen er interessert i eller kunde tenke seg i bytte?

17. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    580
    Bonuspoeng:
    93
    Verdi på status er jo høyst individuelt. Alt fra null til veldig mye. Avhengig av reisemønster og kunnskap og bruk av fordelene. Tilsvarende *A status er nok av interesse. Eller kanskje miles/points/vouchers, evt andre substitutter.
    Ad status er vel SAS mest nærliggende rundt her. BA sølv er i all hovedsak samme nivå som SK gold når det gjelder fordeler. Bare litt mer sjeldent som gave, ettersom SK gold florerer.
    Nå kan jo noen skaffe AB gold via match, men kun for et år, med noe mindre fordeler, men det samme kan jo sies om *gold.
    Når det gjelder BA gold og intnl F lounge access er eksklusiviteten en helt annen. Bedre enn SK diamond, men det er vel det nærmeste å bytte i, hvilket kan gis bort av SAS pandion.
    IMO er slike statuser for kjennere/noen som har bruk for det, og da blir nok bytteforholdet fornuftig.
    Selv fikk jeg tilbud om 200 kr for et SAS gullkort av en på forum her, men han måtte vente på ukepengene:D

Baldrick liker dette
  18. Lwtrd

Lwtrd EBS

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Deler det synspunktet med deg, det er alltid fornuftig å prioritere familie, venner først.
    Mulig jeg misforstod tilbudet, men det var ikke min intensjon å tigge.
    Mente at jeg ikke har noe kort å gi deg i retur :)

Hva kunne du tenke deg å bytte i, annet enn tilsvarende hos andre selskap?

19. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    580
    Bonuspoeng:
    93
    Private samtaler som antydet på PM. Men giver er (nesten) altetende:) Primært reiserelatert, poeng/miles på relativt samme nivå i verdi. Send forslag. Men gullkortet er nå booket. Kun et sølv igjen.

20. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    580
    Bonuspoeng:
    93
    Et sølvkort igjen om noen er interessert.

Del denne siden