Bruk av EBB/EBS/EBG ved bestilling av billetter..

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 16. okt 2013.

1. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg legger merke til at man må taste inn disse tre bokstavene når man bestiller reise og skal legge inn Eurobonus-nummeret. Er det noen andre bonusprogrammer som praktiserer dette på samme måte? Hvorfor gjøres det?

I min SAS app kan jeg for eksempel legge inn andre "passasjerer" som jeg ofte bestiller reiser til. Også her må jeg fylle inn de tre bokstavene. Hva skjer om en av mine medpassasjerer går fra EBB til EBS, men jeg glemmer å oppdatere det? Vil personen ikke få sin riktige status på reisen?

Hva om jeg går inn via f.eks LOT sine sider og endrer noen fra EBB til EBG. Vil det fanges opp eller vil jeg plutselig fremstå som *A Gold? Og om det fanges opp, hva er da hensikten med at man i det hele tatt må legge det inn? Kunne ikke dette blitt hentet automatisk?

Fint om noen kunne forklart meg dette ;-)

2. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,168
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg bestilte en tur i sommer mens jeg var EBS. La ikke inn bonusnummeret selv - det ble automagisk lagt inn siden jeg var innlogget på www.sas.no da jeg bestilte. På reisetidspunktet hadde jeg blitt EBG, men det sto fremdeles EBS på boardingpasset som kom ut av automaten. Gikk i skranken og ble møtt av ei som ikke skjønte hva som hadde skjedd. Etter et par (kilometer med) tastetrykk fikk hun ordnet et nytt boardingpass til meg. Hadde sikkert ikke trengt nytt boardingpass, men siden jeg ikke hadde mottatt gullkortet og hadde planer om å besøke loungen tenkte jeg at det var greit å få ordnet opp i.

3. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Gjorde ca 20 bookinger før jeg ble EBS, kun de første 2 leggene som ikke var oppdatert med EBS. Det ble fikset etter en kjapp mail :)

4. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Men hva er poenget med denne koden? Er det så at de andre medlemsselskapene "skjønner" disse forkortelsene i sine systemer? Eller er det kun internt for SAS? Isåfall burde man jo kunne hente status automatisk?

Om det bare er å endre til EBG i bestillingen og dermed få gullfordeler er det jo rimelig snodig?

5. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Aner ikke poenget egentlig. Ganske få, om noen?, av boardingkortene mine som har fått EBS påskrevet.

6. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,914
    Bonuspoeng:
    183
    Tok en titt på pax manifestet i går, og de fleste i plus var uten status eller EBB. 2x EBP om meg som EBG.

Del denne siden