Bruke Eurobonus poeng på Star Alliance

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 18. juli 2017.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser det er mange som spør hvor mange poeng det er hit og dit, og etter at SAS la om web siden, har de også gjort om på strukturen på Star Award Chart. Du må ikke være rakettforsker for å finne hit, men det hjelper.

    Så, jeg tenkte jeg skulle legge direkte link her.

    Merk at du må klikke på "Star Alliance" i det blå feltet, så det blir en anelse lysere blått enn resten, dette er faktisk en meny...

    Under vil da de forskjellige regionene dukke opp, velg "Europa" og du får se hva det vil koste i poeng å reise fra Europa og ut i den vide verden. Ikke gjør samme tabbe som meg, og klikk på "Pacific" i den tro at jeg da skal få se hva det koster fra Norge til Stillehavet, for det gjør det ikke, hva du da får se er hva Eurobonus medlemmer må betale for å reise fra Stillehavet... Jepp, det er mange det...

    Min personlige mening er at den nye strukturen er litt uvant, men når man skjønner det, så er det greit. Det som forstyrrer er elementet "Domestic Europe" som ligger først, det bryter mønsteret liksom.

    Eurobonus Star Alliance Uttakstabeller
     
  2. Eatyomama

    Eatyomama Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    13
    Får opp et helt uforklarlig bilde på mobilen (Android og chrome) Mulighet for å ta screenshot å legge ut?
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Utreise fra Europa
    upload_2017-7-18_15-17-35.png
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg formoder at det ikke er så aktuelt med utreise fra andre kontinenter, så jeg lar det bli.
     
  6. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    North/Central and Middle East inkluderer fortsatt Mauritius og Seyzchellene?
     
  7. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Snublet over denne videoen som hvor fyren etter 7 minutter inn kommer inn på er en SAS Sweet Spot som kan være ganske så fin :)

     
    Last edited: 20. juli 2017
  8. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Han sier man kan fly F fra JNB via FRA og til DXB for 120000 t/r? Blir ikke Europa transitsone da, og man må ut med poengene det koster (190000)?
     
  9. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skal ikke love noe, men det ser ut som at du slipper unna med 120.000, men det sjekker du på telefonen med SAS, så får du komme tilbake å si i fra hvis jeg tar feil :)
     
  10. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Her kan det vel også være litt forskjell i hvordan de forskellige bonusprogrammene er. Ved bruk av CT tror jeg ikke at det hadde gått, tror heller ikke at det hadde gått med fullpris EB-bonusbillett. Men med United eller AirCanada, kanskje.
     
  11. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Er litt i tvil for det er ingen flyginger som går til Australia uten å gå via en tredje sone, for det er jo umulig i ett slikt tilfelle. Så de har en løsning på den :)
     
  12. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Slik jeg har forstått det blir antall poeng du må ut med basert på den dyreste sonen du er innom. Og Australia er i den dyreste sonen av alle.
     
    Blaa liker dette
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Om transittsonen koster mer enn destinasjonen skal man bli belastet poeng fra sone A-->B og nye poeng fra B-->C.
     

Del denne siden