Bryllupsreise med Eurobonus - Hodebry eller en gyllen mulighet?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av KristofferAase, 27. sept 2023.

1. KristofferAase

KristofferAase Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Vi gifter oss neste høst og sitter for tiden å planlegger, eller forsøker å planlegge destinasjon for vår bryllupsreise.

Foreløpig er det Mauritius som står høyest på ønskelisten, men har forstått at det kan være en kronglete plass å komme seg med bonus, spesielt med business.

Vi er litt i tankeboksen på destinasjoner som Seychellene, Maldivene, Thailand og Bali.

Og det jeg håper dere bonuseksperter kan hjelpe oss med er: Er det noen andre eksotiske/tropiske destinasjoner vi bør sjekke ut?

2. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekk ut forumet "Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise", på side 301 står det hvordan jeg klarte å få businessbilletter helt til Johannesburg (og turistklasse fra JNB til Mauritius). Vi måtte gå for turist på det siste legget siden vi er fire personer. Jeg fant dog to businessbilletter med SAA hele veien frem, men det hjalp ikke oss. Så det er fullt mulig å få til!

Turkish flyr både til Mauritius og Bali, men opplever at det er vanskeligere å finne bonusbilletter med de om dagen. Du kan evt sjekke tilgang til CGK (Jakarta) eller Kuala Lumpur som også TK flyr til og finne en lokal flyvning derfra. Kuala Lumpur fungerer også for mange spennende destinasjoner i Malaysia.

Du må vel uansett være tidlig ute og booke noe ca ett år frem i tid.

Her er et forslag som gir business fra Europa til MRU. Siste strekningen til Norge er problemfritt å fikse

Attached Files:

Last edited: 27. sept 2023
    KristofferAase and Wiolenze like this.
  3. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    Du har mange bra destinasjonar her. So lenge de berre er to vil eg tru det i alle fall går greit å finne businessturar til både Thailand og Bali. Seychellene er ein destinasjon som krev mindre poeng, men som sikkert og er framifrå. Om de er veldig låst på dato kan de og sjå dykk om etter bonusbillettar til ymse stadar i Karibbien.

Eg har ikkje vore nokon av stadane, men det blir sikkert fine turar alle.

4. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    Det er lett å finne billetter i biz til Cancun (ikke vært der, men en meksikaner jeg møtte for et par uker siden sa at Tulum er det beste området der - finnes vel også nevnt i reisebrev på forumet - gjør googlesøk med "dine søkeord site:insideflyer.no" for å finne slikt. Det er også noen steder i Karibia som det er mulig å komme seg til, uten at utfordringene er for store ift. billetter i biz.

Cumulus liker dette
  5. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,898
    Bonuspoeng:
    113
    Se nedenfor min erfaring om målet er å fly biz helt frem

De enkle; (Her skal det være greit å finne billetter uten å tenke så mye på reisetidspunkt og timing for billettslipp. Alle destinasjonene nedenfor betjenes av Copa America / Avianca)
    - Aruba
    - Curacao
    - Punta Cana / Santo Domingo
    - Puerto Rico
    - Cancun
    - San Andres
    - San Jose
    - Galapagos
    - Barbados
    - Jamaica
    - Bahamas

Middels enkelt: (krever litt mer fleksibilitet i reisetidspunkt (lite billetter i typiske ferietider) og det er generelt større rift om billettene som gjør at man må være noe raskere på labben)
    - Colombo
    - Nosy Be
    - Sao Tome & Principe
    - Kapp Verde

Middels vanskelig (begrenset med billetter og billetter som ikke nødvendigvis slippes 1 år frem i tid, også destinasjoner som er veldig populære)
    - Seychellene
    - Zanzibar
    - Denpasar / Bali
    - Phuket
    - Port Blair, Adamanene
    - Okinawa

Vanskelig: (Det slippes generelt lite billetter og man må være meget fleksibel på reisetidspunkt og gjerne hvor lang tid i forveien man faktisk kan booke)
    - Maldivene
    - Mauritius (hvis man godtar økonomi fra JNB er denne i grunn middels lett)

Med planlegging 1 år frem i tid og riktig antall poeng/CT på plass vil jeg i grunn si at verden står for deres føtter, kanskje bortsett fra de to destinasjonene under 'vanskelig'.

Are, Kalsnes, Thomas123 and 10 others like this.
  6. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    Vi tok bryllupsreisa i 2019 med EuroBonus med mye første klasse (LH F, SQ suites og TG F) til Bali så det fullt mulig. Det var litt jobb å få til, spesielt siden SQ ikke er mulig med EuroBonus per dags dato. Ble noen justeringer på reisen fra første bestilling, men endte opp med en veldig god rute.

Vi valgte Bali fordi vi hadde reist til Maldivene noen ganger før, var en del andre destinasjoner på short listen. Og fristelsen for F var jo der i tillegg.

KristofferAase liker dette
  7. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har prøvd å finne biz til CUN uten hell. Noen tips? Prøvde for eksempel noen utvalgte datoer i februar neste år fra OSL, CPH, FRA, LGW, LHR, LIS, MUC..

Ikke en eneste biz å oppdrive.

(Med forbehold om at søket til SAS ikke fungerer)

8. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    Legg til IST i søket så dukker noe opp. TK flyr til både CUN og PTY. Får en del treff (seks dager i februar 2024) via PTY

9. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,898
    Bonuspoeng:
    113
    Som nevnt over finnes det et busslass av biz-billetter til CUN fra PTY. Om du fly inn til PTY eller BOG er ett fett ettersom billettene nednefor finnes hver for seg også.
    Til PTY er det, som Bonusolsen sier, mye ledig med TK fra IST. Til BOG er det mye ledig med AV fra LHR/MAD/BCN

Skriv inn her, så ordner vi noe gøy.; https://insideflyer.no/forums/threa...onusbilletter-tips-om-ledige-billetter.19864/

Listen nedenfor er representativ for hele februar.

upload_2023-9-28_13-31-23.png

10. KristofferAase

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tusen takk for svar! :)

11. KristofferAase

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tusen takk for en kjempe nyttig oversikt! Her er noen destinasjoner vi skal se nærmere på!

Del denne siden