Budapest - Guttetur i oktober

Tråd i 'Reisemål' startet av Kjakan, 15. juni 2015.

  1. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal arrangere guttetur til Budapest i oktober og trenger tips og inside info for hva man bør/ikke bør gjøre, hva man bør se og ikke minst hvor man bør bo. Hvilken side av byen er i gåavstand til "fasiliteter" man benytter seg av? Er det noe man bør passe spesielt på? Vi er fem stykker som reiser fra Oslo.
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    InterContinental er ganske OK der.. Ligger fint til! Four Seasons er jo en legende og blant de billigste 4S man finner.

    Området rundt IC er området du bør bo i etter min mening!
     
  3. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    BlackLane er godt etablert i Budapest og er helt supert å bruke på til og fra flyplass, og komme seg rundt i byen. Vi leide f.eks. en bil noen timer for å ta oss rundt til de viktigste landmerkene i byen. Koster selvfølgelig mer enn taxi, men føles utrolig luksuriøst og bekvemt.

    Vi bodde på Kempinski, og det var helt greit. Typisk, stort konferansehotell, men grei standard, veldrevet hotell og sentral beliggenhet. Vi var også innom Boscolo Budapest, hvor det krydde av nordmenn. Ville ikke bo der pga nærområdet som er ganske trist og slitt, men fellesområdene og café New York er storslagent. Om jeg fikk velge, ville jeg helt klart bodd på Four Seasons. Fantastisk Art Noveau-arkitektur, service og beliggenhet. Vi spiste søndagsbrunch med champagne til rundt 250,- pr. person. DET er billig det. Ville sjekket ut Corinthia Hotel Budapest også.

    Vi ble etterhvert litt lei den lokale maten, så det kan være smart å kombinere med litt andre kjøkken. Vi hadde en super opplevelse på Fausto's Ristorante and Osteria som ligger like ved den store synagogen. Vær ikke redd for å teste ut ungarsk vin, inkludert musserende og rosé. På flyplassen er det gode tilbud på Tokaj, den berømte dessertvinen, så ta med noen flasker hjem. Du får en god årgang i den nest høyeste kvalitetskategorien til et par hundre kroner.
     
  4. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    - Spoon, veldig bra restaurant inne i en lekter på Donau.
    - Skal dere på et av de kjente badene, gjør research og bestill tid hvis dere ønsker behandling.
    - De fleste turister bor i Pest, vi rota oss inn på en bar i Buda og der var det kun oss som ikke var lokale. Men det var gøy!
    - IKKE be taxisjaføren kjøre dere til strippeklubb, dere blir garantert lurt.
    - Pass på skimming og "cash traps" på minibankene.
    - Ha det gøy!
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Siden dere skal på guttetur så bør dere være forsiktige med henvendelser fra flotte "lokale" damer som lurer på om dere vil være med på bar/nattklubb. Det er mange som har gått på en smell her og har endt opp med store regninger der man i verste fall blir truet og fulgt i minibank av en eller flere store karer som "plutselig" dukker opp. Jeg opplevde dette selv på guttetur i Budapest for 10-15 år siden og det var en mildt sagt ubehagelig opplevelse. Og i følge det jeg leser rundt omkring så er visst dette enda mer utbredt nå.

    Se f.eks. her: http://www.budapestungarn.no/pass-pa-jenter-som-spor-etter-veien-i-budapest

    Men ellers er det bare å kose seg i en veldig fin by!
     

Del denne siden