Litt usikker på hvis dette havner helt riktig, men jeg prøver så får noen flytte det hvis det skal en annen plass... Hadde nylig en tråd der jeg trengte litt hjelp med å booke 4 Business billetter til Thailand neste sommer. Nå er det gjort og naturlig nok så landet jeg på Thai Airways og er egentlig veldig happy med det... ...MEN, så har jeg begynt å lure... Det er sjeldent jeg kommer opp å nok poeng og CTs til å kunne ta med hele familien på en longhaul Business flight. Thai pleide å ha en et veldig godt og anerkjent produkt, men har i det siste faller den på alle de rankinger som finnes. Og da begynner man å lure på....skal man prøve å komme seg på noen av de andre selskapene i stedet for? Men så har jeg prøvd å søke en del og finner egentlig veldig lite alternativ. I hvert fall når man ser på de Star Alliance selskaper som ligger i topp 10 (ANA, Lufthansa, Singapore, Turkish)... Spørsmålet er...er det verdt å jage etter en erstatter til Thai blant disse? Jeg vet at det nesten er umulig å få award tickets på SQ, men hva med resten? Hadde forventet litt mer tilgjengelige billetter i hvert fall fra Lufthansa... Hva mener dere og hva hadde dere gjort? På forhånd tusen takk!
Kan du utdype hva du mener med kjedelig? Finner SQ fra IST, men ikke noe til IST som er verdt å ens vurdere med barn inkludert i ekvasjonen.
Vet ikke hvor gamle familiemedlemmene er, men de vil høyst sannsynlig være veldig happy med Thai business, spesielt om det er direkteflight. Tror ikke det er så mange andre enn oss her inne som har behov for så mye kreativitet. Skal du bære kreativ kan det jo være en ide å sørge for sen flight ut fra Europa og ta en tidlig flight Osl-Europa for å se på en by. Ingenting slår direkte på hjemturen.
Jeg hadde uten tvil bestilt med Qatar C. Jeg skal selv til Singapore til sommeren med familien og da er det Qatar som gjelder. De har ofte kampanje priser i Januar og det passer jo bra for å kunne fylle opp kravet til en ny CT på 100k
Gutta er 2 og 7, men de er veldig vane å fly begge to, men aller oftest i Economy. Syvåringen er vel straks oppe i 80 flyvninger. Så en del kreativitet går helt fint Det eneste jeg er litt obs på er att de får sove så mye som mulig på den lengste strekkningen, ikke noen bytter mitt i "natta", osv. Da jeg ikke har klar å finne 4 Biz billetter på sammen, så har vi akkurat nå to forskjellige rutter med 1 voksen og 1 barn per rutt. OSL-CPH-BKK-HKT - USM-BKK-FRA-OSL OSL-CDG-BKK-HKT - USM-BKK-ARN-OSL
Turkish flyr direkte til HKT. Ellers flir Air China fra PEK, så det finnes nok flere muligheter til PEK, eks. Swiss eller SAS.
Thai har helt grei business synes jeg. Lider ingen nød der. Ikke stopp i sandkassa eller i IST, på business vil du ha lengst mulig tid i luften for å slappe av. Får du tak i Swiss så er det bedre enn Thai, men 4 seter til BKK er ikke lett...ellers er det ikke mye annet jeg ville vurdert opp mot OSL-BKK direkte med Thai.
Thai flyr A350 direkte FRA-HKT noen dager i uka. FLighten går videre til BKK etter mellomlanding i HKT.
Går sikkert å søke seg frem til her på forumet, men hvordan funker det hvis man mikser SK med for eksempel TG via PEK. Får man noen poeng rabatt, eller er det ikke noe å "spare" på å fly med SAS? Har jo to kids så kunne jo ha potentielt ha spart en god del poeng.
Har prøvd å finne meg 4 seter på noe fly, men har ikke klart det ennå. Akkurat nå så flyr jeg og eldstemann over CDG og samboeren og minstemann flyr over CPH til BKK for å avslutte sammen siste flighten til HKT. Hjem så begynner i sammen fra USM, men forskjellige fly til Europa og lander med 1 times forskjell på OSL.
Jeg leste ikke innlegget ditt ordentlig. Trodde det var direkte OSL. Uansett er det ikke så stor forskjell synes jeg på C Europa-BKK. Swiss, kanskje Austrian er begge hakket bedre. Lufthansa er ikke noe bedre enn Thai. Ikke fortvil, du blir fornøyd med Thai. Noen vil kanskje være uenige med meg, men dette er min mening. Og jeg har flydd endel til BKK på C... Og som jeg sa, glem sandkassa. Du vil ikke ha et stopp der, spesielt med barn. I øko er saken annerledes. IST kan gå til nød, om du finner 4 der. 4 seter sammen er ikke lett. Hvilke datoer er det snakk om?
Det låter veldig bra egentlig. Det er ikke store problemet at vi splitter opp sånn som nå. Samboeren har vel noen mindre synspunkter gjeldende akkurat det der, men det får gå Akkurat nå er datoen satt til 6-29 Juli. Er vel kanskje ikke den tiden på året der selskapene pøser ut award tickets...
Om dere skulle ønske samme flight, er ExpertFlyer og en varsling å anbefale (for å bli varslet om det åpnes opp 2 seter til på flightene dere allerede har booket...) (Har booket CT for 2 med (bla.) TG i sommer. De har direkte BRU-BKK med 359.)
Men da har du god tid. I biz er det annerledes er min erfaring...sommeren er ikke den store biz perioden...folk reiser som regel på ferie på øko. Og sammen med lavsesong i Thailand så er det nok muligheter.
Tusen takk for alle svar! Egentlig god tid, men den ene CTn har en utløpsdato i Januar, så kan egentlig bare gjøre større forandringer frem til da. Deretter er det kun den ene som går å flytte på... Skal absolutt se på ExpertFlyer, hadde vært veldig stilig å ha fått 380 ene veien og 350 andre veien for eksempel
Poengrabatt får du ikke, men det er mulig du sparer litt på fuelkostnadene når du flyr SAS på lengste strekket.
Det er ikke vanskelig å være kreativ, hvis det er det man ønsker, men med to små barn vil man vel helst ha litt direkte flyvninger og ikke så mange stopp? Jeg tror dere kommer til å trives veldig godt på thai biz, men jeg ville nok sjekket opp med Austrian og Swiss hva som er ledig der, da de i mine øyne har gode produkter (Austrian hakket bedre enn Swiss). Personlig ville jeg holdt meg unna Tyrkia (og dermed Turkish airlines...) pga. jeg synes det er for ustabilt der, men her er jeg sikkert i mindretall!