Business class på salg, fra 9900DKK

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Ida, 17. nov 2015.

1. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Plukket opp dette tipset på bizclass dått se -- noe som jo burde være av interesse for mange som ofte høylytt roper om at SAS aldri har kampanjer på business class.

CPH-EWR-CPH - gjelder kun på SK901/SK902 (737-BBJ'en). Bookingklasse Z.

Alt av regler og sånt står på bc.se. Kan legge inn link om det ikke er haram?

2. Schlandy

Schlandy Senior Medlem

Likes mottatt:
    369
    Bonuspoeng:
    63
  3. shyneno

shyneno Senior Medlem InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    279
    Bonuspoeng:
    63
    de har da hatt endel kampanjer på oljeruta og dette er vel samme flyet?

dette blir vel tilsvarende plus i ny kabin?

4. shyneno

shyneno Senior Medlem InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    279
    Bonuspoeng:
    63

5. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det var kampanjer på slutten av levetiden til Houston-ruten.

Usikker på hva du mener med "dette blir vel tilsvarende" -- dette er akkurat samme flyet som fløy til Houston med old fashioned businessclass-stoler som er større og har flere instillingsmuligheter enn PLUSkabinen + større beinplass. Du sitter 2+2 i 737'en, i PLUS sitter du 2+2+2. Du har full businessclass-servering med et cabincrew som utelukkende har en kabin å fokusere på. Så tilsvarende PLUS? Nei.

6. peterfox

peterfox EBD-QR GOLD- HH Diamond # www.peterfox.no Offisiell Representant

Likes mottatt:
    1,995
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke mulig å finne disse prisene med tilslutning fra OSL i desember,
    Kanskje heller ikke verdt det pga. lav opptjening i Z ?

Stig-Roger and shyneno like this.
  7. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,102
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde det vært høyeste opptjening, skulle jeg vurdert det. Uansett bra at de er litt offensiv med Business Class-prisingen sin av og til.

8. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,102
    Bonuspoeng:
    93
    Av og til må man bite i seg egne ord. Ble plutselig behov for en tur over dammen nå i desember, og med en prisforskjell mellom Go Flex og Business Saver på litt over 1000 kroner var det en no-brainer.

Mer interessant var det imidlertid da jeg gjorde litt research rundt fare rules. Blant annet tillater den både stopovers og mange transfers, samt tilsynelatende kreative routinger. Jeg klarte f. eks. å få til 3 shorthaulsegmenter før CPH-EWR, alle booket i Z som gir 1000 poeng per segment + statusbonus. Min billett kom på like over 9000 kroner tur/retur, med hjemreisen i Go Saver (Privatair har tatt juleferie da), som gir 15.000 EB-poeng inkl. statusbonus.

For ca. 5000 kroner ekstra kunne jeg fått routing via ARN og ORD på vei til EWR (UA First på ORD-EWR) - og dermed nye Business-kabinen til SAS - som ville gitt flere poeng og bedre komfort ombord, men jeg lot det passere.

Teoretisk sett skal det være mulig å få til f. eks. BGO-SVG-OSL-CPH-EWR-CPH-OSL-SVG-BGO i Z-klasse for rundt 13.0000 NOK, noe som vil innbringe småpene 22.500 EB-poeng (inkl. statusbonus), så hvis noen trenger et solid push mot status, kan dette være løsningen.

Husk at det er 10-dagers adv. purchase, så ikke nøl for lenge. Så vidt jeg kan se, tar Privatair juleferie den 19. desember, så her må det handles relativt raskt.

9. Jan Fredrik

Jan Fredrik Senior Medlem

Likes mottatt:
    520
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan finner du disse prisene? Går det fra Oslo?

10. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,102
    Bonuspoeng:
    93
    Må bookes via et reisebyrå eller f. eks. wideroe.no og spesifisere i bestillingen at du ønsker den og den bookingklassen etc.

Lovlig routing fra Oslo:

1. OSL-STO/CPH-CHI-UA/SK/AA-NYC
    2. OSL-CHI-UA/SK/AA-NYC
    3. OSL-STO/CPH-WAS-UA/SK/AA-NYC
    4. OSL-WAS-UA/SK/AA-NYC
    5. OSL-STO/CPH-NYC
    6. OSL-NYC

Får ikke presset inn tre intraskandinaviske segmenter der. Sjekket også SVG, der får man kun til to segmenter, så det er BGO som leverer best av de jeg har sjekket med den litt pussige BGO-SVG-OSL-CPH varianten.

Flemming Poulsen liker dette
  11. Are

Are EBD InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,867
    Bonuspoeng:
    113
    Kan vel også ringe SAS :)

Del denne siden