business class til New York , hvilket flyselskap jeg skal velge ?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av hifiman, 01. juli 2015.

  1. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    har aldri reist i business class men i mars neste år planlegges det en tur til New York
    og jeg har funnet gode priser både med Swiss, UA, Lufthansa, Brussel Airlines og BA
    av de som frister mest er egentlig Lufthansa da jeg får flydd både A380 og 747-8
    medlem i eurobonus men her ikke opptjening mest viktig , men mest komfort og valuta for pengene

    prisene ligger på rundt 12K

    hva mener dere? , hva vil dere ha valgt ?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville hvertfall styrt unna benflørtingen hos Lufthansa. UA er vel heller ikke spesielt sexy ;)

    Selv liker jeg Swiss godt.
     
  3. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    har prøvd Swiss intra-europa selv og var veldig godt fornøyd, eneste minus er tidspunktene og lang tid i Zurich 5 timer +
     
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Singapore Airlines fra Frankfurt er jo helt konge. Men om du får den til 12k er jeg usikker på.
     
  5. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    det var bare å glemme ja ble det dobbelte 24 k , koster å fly Singapore Airlines da kunne jeg heller ha flydd CPH-SIN
     
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Om du samler poeng i Eurobonus kan du jo velge Brussels og samtidig skrive en rapport fra turen. Kan ikke huske å ha sett så mange rapporter fra SN her :)
     
  7. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje det også har dem åpnet en ny lounge på BRU som så flott ut,
    fant en kombinasjon med dem på utreise og lufthansa på hjemmereise til rund 11500
     
  8. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Swiss er veldig, veldig bra! Maten, vinen, setene - helt supert, når jeg fløy med disse i juni til New York. Eneste var at det var antydning til stress i Zurich, fordi det bare var drøyt 50 minutter mellom ankomst og avgang, men det gikk, det også.

    Loungen i Zurich byr dessuten på (visstnok) Europas lengste bar - uten folk - og en diger bolle med lunken knödel, for den som måtte begjære slikt.

    Dessuten var det vel 100% opptjening på tilbudsbilletten til ca. 13K, slik at det dro seg på drøyt 9000 EB-poeng.
     
  9. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    United Airlines pleier å ha gode priser til USA fra CPH og BRU. Verd å sjekke ut kanskje. Ikke så halvdårlig biz der hos Amerikanarane..
     
  10. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Fløy med LH business i påska. Gjennomgående billett fra trd -> osl -> fra -> jfk.
    Tima turen inn med at en fikk B748 og A380 på henholdvis tur/retur.
    Første gang med jumbo og biz for min del og det var en skikkelig opplevelse :)
    Lounge på OSL, FRA og JFK var også kjekt, samt servering (plus/biz) på feeder etappene.
     
  11. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Nei det var ikke enkelt men tror jeg skal gå litt etter avreise tidspunkt fra JFK eller EWR
    seineste avgang er 21.10 med swiss, men da kan hende at jeg får til å sove på overfarten...
    minuset er vel at jeg betale for lengre tid på hotellet
    pluss på swiss er jo at det er solo sete

    @Brunello hvordan var setet i liggende posisjon ?
     
  12. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Maten er egentlig viktigere for meg en dem har litt dårlig engelsk, men kan hende du var uheldig med crewet...
    fløy 4 ganger med dem innen Europa i 2013 og hadde null problemer med det
     
  13. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    skal være forsiktig...:;)
     
  14. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde 6 longhaul og 4 shorthaul med Swiss biz i 2014, min høyst subjektive erfaring er at crewet er bedre på shorthaul enn longhaul. Er de som jobber inta-europe kanskje yngre?

    Jeg tror det har med språk og gjøre, det er enklere å tøyse og småprate på engelsk når man har det som morsmål. Jeg har uansett aldri hatt en dårlig opplevelse som sådan.
     
  15. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Kun midtsetene som benflørter i A380, slipper unna på A/C/H/K. 748i er det flørting for alle
     
    KristianSk liker dette
  16. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ah, men jeg ser forsåvidt uansett ingen grunn til å velge et 2-2(3)-2 produkt når man har alternativer.
     
  17. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,159
    Bonuspoeng:
    183
    Synd SAS sikkert er dyrere. Den nye kabinen er etter min mening det beste produktet til New York.
     
  18. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    ja det er veldig synd 10k en vei i business saver er for dyrt og dem pleier ikke å ha kampanjen heller på biz (unntaket var på Houston ruta)
    vurdert egentlig å ta sjansen på å kjøp billigst go eller plus å håpe på en oppgradering via optiontown men det er bingo
     
  19. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Swiss er for meg et hakk bedre enn Lufthansa på interkontinental Business Class. Ville helt klart gått for LX.
     
  20. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Også kun 2-2-2 (avhengig av hvor mange A380 som er oppgradert med nye seter though). Men såklart, er bedre alternativer tilgjengelig til en forsvarlig pris så er det jo ikke noe å diskutere
     

Del denne siden