Skal på jobbreise til Sør-Korea månedsskiftet mai/juni. Har LTG hos SAS så tenkte å kanskje prøve noe annet enn SA og evt kanskje få gull hos en annen allianse. Kommer til å reise i C og har sett på to muligheter: 1) Finnair - med sine relativt nye Collins’ AirLounge som ikke kan recline Så vidt jeg vet så er det kun Finnair som benytter disse nye setene. Har regnet på det og med denne turen og sommerferien så når jeg akkurat gull. Da vil vi kunne bruke lounge og ta med ekstra bagasje til neste års sommerferie. Forutsatt at vi reiser Finnair da, men med prisene Lufthansa og klm opererer med for tiden så er det sannsynlig. 2) Korean air - har veldig lyst til å prøve deres "staggered" 2-2-2 oppsett. Har dør som kan lukkes slik at det blir en mini-suit. Sengen ser mer behagelig ut også. Noen som har prøvd? Dessuten tror jeg servicen er et hakk høyere også. Antall stopp og reisetid er noenlunde det samme. Setter pris på innspill jeg kan ta med i vurderingen før jeg bestiller.
En liten kommentar angående Finnair, er det sølv (OneWorld Ruby) du har hos dem? Da burde du sjekke hva som er inkludert og ikke hvis du bestiller en Business Light billett.
Nei har ikke sølv, men har åpent fra sommerferien i fjor. Med denne turen og sommerferien når jeg 81000 poeng som et akkurat over grensen til gull. Kan ikke ha Business light siden det ikke inkluderer bagasje. Hvem kjøper business IC uten bagasje egentlig?
Hvorfor? Det legger til et ekstra stopp og lengre reisetid. Men er villig til å vurdere det om de har det lille ekstra, men har ikke inntrykk av det.
Nja, du må vel uansett ha et ekstra stopp i HEL eller et annet sted i Europa med Finnair eller Korean. Så kommer det jo an på hvilken allianse du vil satse på da.
Jeg har aldri med innsjekket bagasje på IC turer når jeg flyr aleine. Spesielt ikke når jeg er på TP (Tier Point) tur. Siste turen til Chicago var jeg der i 20 timer så hadde ikke behovet for å ta med bagasje Men rakk et par timer på Premium Outlet ved flyplassen så kjøpte en billig koffert i USA istedenfor Men for meg som er One World Emerald(BA gull) så kan jeg like gjerne kjøpe Light billett hos Finnair siden jeg får alle fordelene med statusen min
Nå er jo dette min objektive mening, men jeg synes OneWorld alliansen har bedre fordeler enn SkyTeam. F. eks alle de flotte loungene rundt om i verden
Hvis man derimot ikke har eller har sjanse til å oppnå status i en av de andre alliansene, spiller det derimot liten rolle. Da går det vel mer på pris og hvilket flyselskap man har lyst til å teste.
Jeg bor i Bergen, men ser nå at AF har en direkte rute til Paris, men når ikke flyet videre så det blir lang ventetid (neste dag) evt 2 stopp. Samme på retur.
Har 1 OSL-ICN reise gjennomført i april, LH ut og QR tilbake. 2 mer planlagt i mai, en på samme måte som i april og den andre med QR t/r. Hvis jeg kunne valgt så hadde jeg tatt QR på alle leg, selv med HON og FCT/FCL
Ja QR har fantastisk C produkt. Men finner dessverre ikke pris fra Bergen gjennom jobbens booking portal.
En telefon til reisebyrået fikser kanskje biffen? Eventuelt kan de legge til OSL-BGO som separat billett vil jeg tro.
Hva med AY via HEL? LH gir deg omvei om du vil ha A350 via MUC. Valget med 747-400 via FRA betinger vel at du får sete 4D som er det eneste med midtgang på begge sider å ingen som skal klatre over eller må klatres over
Når man bare skal rett på møte, overnatte og dra hjem igjen? Lenge siden jeg fløy AY til Asia, og da i Premium Economy - men var ingenting å utsette på service. Vil tro det er typen service du må velge mellom; upretensiøs, avslappet, genuin - eller lydig, hardtarbeidende og massrprodusert vennlighet.