Business på Lufthansa til Dubai: OSL-FRA-DXB-MUC-CPH-OSL

Tråd i 'Reisebrev' startet av mariusbb, 21. febr 2016.

  1. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Business med Lufthansa til Dubai

    I anledning at jeg endelig var ferdig med 6 år med vanvittig slitsomme og krevende studier, skulle jeg og dama feire skikkelig med en tur til Dubai i starten av februar! Vi hadde kun mulighet til å være borte fra søndag-søndag, og for å makse tiden i Dubai, valgte vi Lufthansa, som flyr om morgenen fra Norge slik at du er fremme om kvelden. Andre aktuelle, som Qatar, Emirates, o.l., har senere flights så du lander rundt 03-tiden natt til mandag. I tillegg, på vei hjem, har Lufthansa avreise i 09.30-tiden mot 06.00-tiden for de andre nevnte. For min del blir da siste kveld/natt "ødelagt" av å måtte stå opp grytidlig! I tillegg når man har EBG og det var salg på biz-billetter (riktignok bestilt gjennom sas.no), ble det tilslutt en nobrainer! Kostet ca. 9000kr tur/retur pr. person, og vi fikk fly B747-400 i 2. etg mellom FRA og DXB, som jeg alltid synes er en spesiell opplevelse!:cool:


    IMG_2692.JPG
    Like etter avgang fra DXB....

    Oslo - Frankfurt
    SK 3623 (Flys av Lufthansa)
    A321


    Hadde egentlig ikke tenkt å skrive så mye herfra, men må bare understreke et par ting.
    1) Lufthansa greier å opprettholde prioritert boarding
    2) Hardblock i midtsetet mellom oss (SAS - påtide å våkne!!)
    3) God frokost og hyggelig crew
    Slenger med noen bilder:
    GOPR0507.JPG
    Gullstuen på OSL

    GOPR0514.JPG Snart klar for avreise fra OSL

    GOPR0521.JPG
    Nam! God frokost!


    På Frankfurt valgte vi Maple Leaf-loungen fremfor Senator-loungen. Veldig avslappet og rolig, et par varmretter, bra med alkohol, gode stoler og fin utsikt utover rullebanene. Trodde jeg hadde noen bilder derfra, men de har tydeligvis forsvunnet....
    Uansett, etter drøyt 2 timer var vi klare for neste etappe, og den jeg hadde gledet meg mest til: FRA-DXB ombord i klassikeren B747-400 i 2. etg.!:)

    FRA-DXB
    SK3310 (Flys av Lufthansa)
    B747-400


    Prioritert boarding fungerte, selvom det var litt kaotisk da mange økonomipassasjerer prøvde seg først i køen. Jeg var selvfølgelig klar over at trappen til 2. etg. er plassert ved "økonomi-inngangen" til flyet, men alltid gøy å svinge av til venstre i broen på vei ut til flyet!:cool:
    Lar for det meste bildene beskrive opplevelsen, men vi ble godt ivaretatt av flyvertinnen som jobbet på fremre del av 2. etg. Vi satt på rad 83, et utmerket valg som jeg vil anbefale. Lengst unna doene/galley. Et alternativ kunne vært raden bak oss (nødutgang mellom rad 83 og 84), men da har man flyvertinnene mye rundt seg som av og til brukte plassen ved nødutgangen til å forberede servering o.l. Vi merket ikke noe til det, men kunne nok vært litt forstyrrende å ha rett foran seg. Jeg ville også unngått første raden, da det så noe trangere og mer klaustrofobisk ut, for ikke å snakke om å sitte rett ved doen.

    Vi fikk såklart champagne og varm klut mens vi ventet på avgang, og også raskt med påfyll og nøtter da vi hadde tatt av. LH har også Bose-høretelefoner på flighten, som er fantastisk deilig!
    GOPR0534.JPG
    Setekomforten var ypperlig med gode justeringsmuligheter, enten man vil sitte rett i ryggen og jobbe eller spise, legge den flatt for å sove, eller en mellomting for lounge'ing og se på film. Eneste jeg ble litt skuffet over, var at det ikke var de "vanlige" gode oppbevaringsmulighetene langs veggen som det pleier å være i 2. etg.
    Hovedretten var en forglemmelig pastarett, mens forrett, ost og dessert var deilig! Vi prøvde oss gjennom flere hvitvin-og rødvinstyper, og selvfølgelig med Baileys for å runde av måltidet.
    GOPR0535.JPG Forrett

    GOPR0540.JPG Dessert (glemte å ta bilde av hovedretten, men ikke noe å samle på uansett!)

    GOPR0541.JPG Ost og vin

    GOPR0544.JPG Fra helt bakerst i kabinen

    Det var muligheter for å få snacks og sandwich hele veien. Etter å ha sovet et par timer, var flyvertinnen veldig oppmerksom og kom bort til meg med engang og lurte på om jeg ville ha noe mat og drikke. Jeg takket ja, og hun kom tilbake med flere sandwich'er med forskjellig pålegg på - veldig deilig, og perfekt sent på kvelden et par timer før landing. Fikk i tillegg gjort unna litt arbeid.
    GOPR0550.JPG Hadde allerede spist opp et par av dem før jeg husket å ta bilde....

    Det nærmet seg slutten av flighten, og vi kom uthvilte frem til Dubai. Faktisk, så hadde vi nesten ikke lyst til å gå av flyet, da vi koste oss og slappet av hele veien! Purser kom også innom et par ganger og pratet med meg. Passet riktig nok ikke like godt på meg som HON-pax'et som satt 2 rader foran meg, men det får gå! ;)

    Alt i alt anbefales LH til Dubai. Det finnes såklart raskere alternativer som direkte med Emirates og Norwegian, eller kortere reisetid med Qatar, men for oss med EB-status er dette et fint alternativ!

    Neste post: Litt tips og triks hvis du skal til Dubai, og endel bilder! Stay tuned!:cool:
     
    pgaa, FastLane, LineE and 18 others like this.
  2. funkybob1

    funkybob1 Luksus Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Hvor mye EB poeng ble det på turen? Grunnpoeng da altså.
     
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Dette ser ut til å vere ein velfortjent måte å feire studieavslutning på :)
     
  4. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    12750 grunnpoeng
     
    funkybob1 liker dette
  5. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Absolutt! Kan anbefales uansett anledning forresten :p
     
    Kristian liker dette
  6. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Dubai

    Jeg er ikke ekspert på Dubai, og skal heller ikke skrive en fullstendig reiseguide dit - da får dere heller slå opp i en guidebok. Men her er ihvertfall en rask introduksjon med noen tips:
    For å gjøre det enkelt, kan man dele opp Dubai i 3 områder: Dubai Creek (nærme flyplassen), Burj Khalifa (verdens høyeste bygning ja) og Dubai Marina inkl. the Palm. Det er store avstander overalt, og man tar taxi rundt uansett hvor du skal. Unntaket er Dubai Marina, der man kan gå rundt langs skyskraperne og langs stranden med mange restauranter og caféer. Vi bodde der nå, og var veldig fornøyd med beliggenheten, og anbefales på det sterkeste. Taxi fra Dubai Marina til Burj Khalifa tar ca. 30 min. Taxi starter på 5 AED (1AED = 2,35 NOK - svak norsk krone for tiden!). Alle hoteller har også Lexus-taxi som koster noe mer, men ikke veldig mye mer.
    Uber er også populært der, og der er standarden Uber Black, og så kan du velge UberChopper (ja- helikopter!) hvis det skulle passe deg bedre.

    Vi bodde på The Address Dubai Marina (ja, var et annet The Address som brant på nyttårsaften). Har bodd på mange luksushoteller i Midtøsten og Asia, men dette tror jeg er det beste hotellet jeg noen gang har prøvd! Veldig moderne og lukseriøs innredning (litt Sofitel-stil, hvis det sier dere noe), fantastisk frokostbuffet og restauranter på hotellet, sinnsykt (oppvarmet) badebasseng og helt utrolig god service i alle ledd! Enten det var i resepsjonen, room service, vaskefolka, servitører eller bassengbetjeningen: "Det skal jeg såklart ordne, sir. Er det noe mer jeg kan hjelpe deg med?". Legger ved litt bilder. Det skal sies at vi første bodde på et standardrom, men ble oppgradert til hjørne-suite fra dag nr 2.:
    SAM_2658.JPG
    Standard rom
    SAM_2661.JPG
    Utsikt fra badet - standard rom
    SAM_2685.JPG
    Fra badet
    SAM_2684.JPG Velkomstsjokolade
    SAM_2663.JPG Utsikt fra balkongen
    SAM_2662.JPG Utsikt fra balkongen
    SAM_2812.JPG Fikk egen iPad
    SAM_2813.JPG Suiten
    SAM_2814.JPG Suiten
    GOPR0617.JPG Suiten
    GOPR0618.JPG Suiten
    GOPR0619.JPG
    Suiten
    GOPR0620.JPG Suiten
    SAM_2756.JPG
    Bassenget
    GOPR0563.JPG Bassenget
    IMG_2652.JPG Bassenget IMG_2659.JPG Bassenget

    Verdt å legge merke til, er at bassenget hadde sol hele dagen! DET er sjelden vare blant alle skyskraperne og ofte et "problem" på mange av hotellene.

    Neste post - mer av Dubai!
     
  7. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig -så ut som dere hadde det bra på LH. Hva måtte du ut med for hotellet, og ble du oppgradert pga status...?
     
  8. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Mer Dubai:

    Jeg har vært i Dubai tidligere, så hovedformålet med denne turen var først og fremst å slappe av ved bassengkanten og sole seg. Dubai er som nevnt ikke en typisk storby der du trasker rundt gatelangs, men hvor man drar rett til attraksjoner i taxi, Lexus eller "skytrain"/metro. Tips til ting man bør se, med bilder fra årets tur og tidligere turer:
    - Burj Khalifa: Verdens høyeste bygning. Tips: Bestill billett med ønsket tidspunkt på nettet i forveien, så slipper du forbi hele køen og sparer litt penger. Et alternativ er å booke bord på baren til hotellet (Armani) som holder til i bygget, da sitter du bare et par etasjer under observasjonsdekket.
    IMG_2666.JPG
    Burj Khalifa
    IMG_2664.JPG
    Burj Khalifa

    - Burj al arab: Hvis man ikke bor på hotellet, må man booke et bord på en av restaurantene eller barene for i det hele tatt å komme over broen til hotellet. Jeg har tidligere booket bord på baren i øverste hotellet - kult å ha vært der, men mye turister og samlebånd-følelse
    SAM_0488.JPG
    Burj al Arab

    - Badeland: Enten Wadi Wadi eller badelandet til Atlantis-hotellet. Jeg har vært på sistnevnte, og var kjempegøy! Fikk også svømt med delfiner (er litt usikker på hva jeg egentlig synes om det da jeg ikke liker at dyr er innesperret, men det så ihvertfall ut til at de ble tatt godt vare på og hadde store områder å svømme på)!
    EPSON011.JPG
    Delfiner på The Atlantis

    - Ferrari World

    - Gå rundt på Dubai Marina (JBR walk og The walk)
    SAM_2772.JPG Dubai Marina. The Address som vi bodde på er skyskraperen helt til høyre i bildet som man ser deler av
    SAM_2778.JPG
    The Palm i bakgrunnen
    GOPR0595.JPG
    Bak palmen bygges et pariserhjul, som skal bli større enn "The London Eye"!

    - Shopping: Dubai Mall som er verdens største kjøpesenter med over 1200 (!) butikker. Eller hva med en tur på Emirates Mall med innendørs alpinbakke med stolheis og greier?! Dubai altså....
    SAM_2668.JPG
    Butikkoversikt på Dubai Mall.....
    IMG_1519.JPG
    Slalåmbakken på Emirates Mall

    - Safari i ørkenen: Kjøre Jeep'er over sanddynene og avslutte med middag i en "beduinleir"
    - Dagstur til Abu Dhabi
    - Spise digg mat på fantastiske restauranter! Beste restauranten er etter min mening Zuma Restaurant - de har restauranter i flere storbyer i verden, inkl. London og Bangkok (vært i sistnevnte også). Bestill bord i loungen i 2. etg. og kjøp drinker til maten. Dette er stedet i Dubai for å se og bli sett!
    IMG_2636.JPG
    Zuma Restaurant
    SAM_2731.JPG
    SAM_2733.JPG
    SAM_2743.JPG
    SAM_2747.JPG
    SAM_2749.JPG
    SAM_2750.JPG
    Flere bilder fra Zuma

    Et annet tips er å booke bord til fonteneshowet ved Burj Khalifa om kvelden. Starter hver halvtime og er storslått! Vær obs på at kun et fåtall av restaurantene der har sjenkebevilgning da de ikke tilhører hoteller....
    SAM_2821.JPG
    Fonteneshow om kvelden ved Burj Khalifa

    Må dele opp innlegget pga. for mange bilder.........
     
    chrisbu and LineE like this.
  9. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Fortsettelse....

    - Friday Champagne Brunch: Hvis du er i Dubai på en fredag, er dette et must! Er jo litt morsomt med den strenge alkohollovgivningen i emiratene, men fredagsbrunchen er en svær greie i Dubai! Her er det fantastiske buffeter typisk fra kl 13 til 16 med fri flyt av øl, vin, champagne og drinker. Jeg var sist på Bubbalicious Brunch på The WestIn Dubai Mina Seyahi Beach Resort & Marina (http://www.westinminaseyahi.com/en/bubbalicious) som for tiden er den mest populære. Bestill bord ute og gled deg til en spektakulær servering med live musikk og fulle sjeiker!
    Her er noen bilder fra brunchen:
    SAM_2837.JPG SAM_2829.JPG SAM_2831.JPG SAM_2842.JPG SAM_2832.JPG SAM_2833.JPG IMG_2675.JPG IMG_2682.PNG IMG_2680.JPG

    Tilslutt, før hjemreisen, slenger jeg med noen randombilder:

    SAM_2665.JPG
    Et vanlig syn i Dubai
    SAM_2702.JPG Jeg og dama på Shades - restaurant/bar/lounge ved bassenget på hotellet vårt
    SAM_2692.JPG Shades
    SAM_2695.JPG Shades
    SAM_2803.JPG Digg, digg, digg......
    GOPR0600.JPG Digg, digg, digg...

    GOPR0592.JPG Dubai Marina

    Det var et knippe bilder og tips fra Dubai. Jeg har reist utallige ganger rundt i Midtøsten til Palestina, Syria, Libanon, Egypt, Jordan, m.m. og opplevd denne kulturen tidligere, så for meg er det gøy å oppleve den ekstreme motpolen som Dubai er. Dubai er som tidligere nevnt et veldig spesielt sted å reise til, med lite kultur og historie (anbefaler å dra til området rundt Dubai Creek hvis man vil ha den lille historien emiratet har å by på!). Så hvis det er det du ønsker deg, så vil du bli skuffet. Men hvis du liker å oppleve noe helt spesielt som ingen andre byer/land i verden har å by på, så er det bare å pakke kofferten og komme seg avgårde! Nyt en uke eller to på et sted hvor det er helt rent, ingen kriminalitet, ingen tiggere, luksus hvorenn du snur deg, Lexus fungerer som taxi, og på Uber-appen er Uber Black standard og du kan velge UberChopper (helt sant!).
    Klimaet er deilig om vinteren med temp. rundt 25 grader om dagen (trenger jakke/blazer om kvelden), og når du kommer deg dit på kun 6-7 timer fra Oslo, er det perfekt for å komme seg vekk fra snø og vinter i Oslo. Særlig hvis du kun har en uke ferie og synes Thailand blir litt for tidkrevende å reise til, eller Kanariøyene blir for harry.

    Tilslutt kan jeg også nevne at The Address ble med i et lojalitetsprogram (faktisk mens vi bodde på hotellet). Det heter U By Emaar (https://www.ubyemaar.com/portal/) og har en liten håndfull med hotell. Hvis man ser på fordeler og vilkår, så er det ikke akkurat veldig nyttig for en som reiser til Dubai innimellom, men men...

    Neste post: Retur med LH Business DXB-MUC-OSL i A340-600:
    IMG_2689.JPG
     
    LineE, Kristian, mathiasfe and 2 others like this.
  10. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Fulgte med på prisene på hotellet i lengre tid, og plutselig dumpet de prisen på lowcostholidays.com, så vi snappet det opp til ca. 1500 kr/natten. Vanligvis ligger prisen på ca. 2700 kr/natten for standardrom, og litt over 5000 kr for suiten vi fikk. Grunnen til at vi ble oppgradert, var at det var noe feil med sluket i dusjen så vi måtte bytte rom. De var helt fra seg i resepsjonen, og det ble full oppstandelse. Jeg synes ikke det var så krise, men både front desk manager og en annen manager kom raskt og flyttet oss over til suite neste dag:cool: Fikk også gratis transfer tilbake til flyplassen.
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Mange fantastiske bilder og gode tips som jeg skal lete frem igjen når det nærmer seg tur for vår del senere i år. Tusen takk for at du deler!
     
    mariusbb liker dette
  12. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Gled deg til det er din tur :)
     
  13. mka83

    mka83 MR in progress.

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, takk for fantastisk rapport :), The Address er bar et hel fantastisk hotel !
    Jeg har lige et spørgsmål, jeg har nøyaktig samme rute, dog starter jeg i SVG, skal jeg reservere række 84 i 747? Og hvad med i A340 hvad kan du anbefale der?
     
  14. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for er en flott rapport :) Mange flotte bilder og gode forslag til aktiviteter i Dubai.
    Takk for at du deler med oss :)
     
  15. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville tatt rad 83 hvis den er ledig. Rad 84 er ikke feil den heller, men på vår flight brukte cabin crewet plassen mellom rad 83 og 84 (er nødutgang der) til å ha traller, skjenke drikke, preparere det siste på maten, o.l., så kan være litt forstyrrende.
    Men rad 84 er mye bedre enn rad 81, 82, 85 og 86 pga. toaletter og galley.

    På A340 er det en stor avdeling foran og en mindre bak. Problemet med den mindre bak, er at du er nærmere galley og toaletter, for ikke å snakke om premium economy og muligheten for spedbarn hengende på veggen rett bak deg :p Jeg synes rad 4 var et enkelt valg, for da kommer du langt unna toaletter og galley, samtidig som jeg ikke liker å sitte rett foran en vegg (som rad 3) da jeg liker å kunne se litt rundt.

    En siste ting å huske på, er at business-setene i midten er vendt litt inn mot hverandre, med høy fare for benflørting. Koselig hvis man reiser med kjæresten, ellers litt kleint... Setene på sidene er begge vendt vekk fra midtgangen med egen plass til bena parallellt for hverandre - hvis du skjønner :)
     
  16. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tilbakemelding! :)
     
  17. mka83

    mka83 MR in progress.

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    :) Takk for fint svar
     
  18. LineE

    LineE Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Så ut som en herlig tur! :)
     
  19. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hjemturen

    Dubai - München
    SK3390 (Operated by Lufthansa
    )
    Seat 4A, 4C

    Vi ble fraktet med en Lexus som tilhørte hotellet tidlig om morgenen til flyplassen. Fordelen med å fly LH istedet for Qatar, Emirates og lignende er at LH flyr kl 09.20 hjemover, mot 06-tiden med de andre... Dermed får man sovet litt mer og føler man kan utnytte kvelden før bedre! (Y)

    Vi fløy ut fra terminal 1, som har sett sine glansdager (?) og nedprioriteres i forhold til f eks. terminalen Emirates flyr fra. Loungen vi var på, som er både for EBG og businesspassasjerer med LH var latterlig liten, med kanskje 20 sitteplasser, en kaffemaskin, litt frukt og snacks. Men har visstnok kommet en ny som åpnet for kun noen uker siden! Sårt tiltrengt for LH-reisende!

    Anbefaler setene vi valgte, evt. rett bak da de er langt unna toaletter, galley og spedbarn på premium economy som henger på veggen rett bak bakerste business-rad. Vi hadde en helt fersk flyvertinne, hun sa det var andre gang hun betjente business class og var tydelig nervøs, men gjorde en strålende jobb - var også litt sjarmerende, vi har jo alle vært nye i våre jobber en gang... Så servicen ble såklart ikke like effektiv som i den andre raden, men det gikk fint!

    IMG_2692.JPG
    Like etter take off! Fantastisk utsikt over Dubai!
    IMG_2694.JPG
    The World sees så vidt uti havet

    Var desverre ikke så flink til å ta bilder på hjemturen, men de var raskt igang med servering av frokost. Helt forglemmelig frokost, men smakte helt greit.
    IMG_2695.JPG
    Deler av frokosten....
    IMG_2700.JPG Madamen sluknet raskt etter frokosten...


    Legger bare til at fordelen med å velge setene på sidene av kabinen, og ikke to'er-raden i midten, er at på midtradene er setene stilt litt mot hverandre, slik at man lett kommer borti sidemannen. Selvfølgelig ikke noe problem når man reiser med dama, men setene på sidene av kabinen skråner begge likt vekk fra midtgangen, slik at man ligger helt parallellt med hverandre. Jeg sov veldig godt noen timer ila. flighten, og synes det var gode liggestillinger både helt flatt, men også i mer "lounge-stilling". Med setet helt flatt kunne jeg ligge helt utstrakt (er ca. 183 cm), eller på siden med knærne litt bøyd uten problemer.

    IMG_2701.JPG Noen la seg til å sove, andre startet på champagnen... Tror jeg var førstemann til å begynne på alkoholen - de åpnet også en ny champagneflaske "til meg". Fordelen med å ha en så fersk flyvertinne til å servere seg, var at hun kanskje tenkte dette var normalt og ikke så på meg som en alkis... Til mitt forsvar var jo klokken allerede snaaart 11.00! Til info: Før take off ble det kun servert musserende vin, ikke champagne.
    IMG_2703.JPG Champagne og Sheldon Cooper er en god start!


    Til middag var det forrett og deretter 3-4 hovedretter å velge mellom. Jeg tok sjansen på biffen, som var helt OK. Ble egentlig positivt overrasket, da jeg forventet et tørrere stykke kjøtt! Men dama valgte nok smartere, og scampi'en var kjempegod!
    IMG_2704.JPG Scampi til hovedrett
    IMG_2707.JPG Så litt ost - nam! :)
    IMG_2705.JPG Deilig crumble-kake og kaffe + champagnepåfyll

    Vi begynte nå å nærme oss München hvor vi ventet et par timer på flyet videre nordover, som var en helt standard tur etter LH intra-europa-standard, og altså etter min mening flere hakk over det SAS har å tilby på tilsvarende flight'er.
    Oppsummert var vi kjempefornøyde med å fly biz på LH til Dubai. Kommer nok litt til kort sammenlignet med en del Midtøsten-selskaper hva gjelder både soft og hard product, men til en såpass rimelig penge var det verdt det, og jeg vil uten tvil booke en ny biz-billett når sjansen byr seg på nytt! For oss var det aller viktigste å komme frem uthvilte både på turen ned til Dubai og tilbake, i tillegg til å kunne jobbe komfortabelt på laptop'en, og det klarte LH å gi oss! Håper dette lille reisebrevet kan gi litt inspirasjon :cool:

    IMG_2710.JPG Innflygning til München
     
    Last edited: 20. mars 2016
    wilhelm, AndersWE, NorFlight and 6 others like this.

Del denne siden