Skal til Miami i vinterferien og nå ser det ut som SAS tuller med kansellerte fly igjen. Returen som var booket via ARN 26. Februar har forsvunnet fra booking hvilket vel tyder på at den blir kansellert. Alternativ den dagen blir da MIA - ORD - ARN - OSL. Vi er booket Business Smart (betalt med poeng + cash). Hvilken klasse vil jeg da få på strekningen MIA - ORD med United, havner jeg på First? Avreise blir 7 timer tidlige i så fall. Alternativet er å bli booket om til dagen etter og fly via CPH. Hvis jeg går for det har jeg krav på å få overnattingen dekket av SAS?
Eller MIA-EWR-OSL som går 6 timer tidligere og fremme 2 timer tidligere. Har selv denne samme dag i Business Smart (J), denne bookingklassen kvalifiserer til fasjonable United Economy på MIA-EWR ja.
Har tenkt å gjøre det men mitt spørsmål var om jeg flyr First om det blir ruting med United via ORD. Det merkelige er at flyet ut fra CPH den dagen fortsatt er satt opp
Vet ikke helt om det frister med A321LR over dammen Egentlig likte jeg den opprinnelige tiden 19.40 da jeg kunne fått nesten en hel dag i Miami etter å komme iland fra cruise. Finnes jo avganger med LH og LO som går på kvelden som sikkert kunne funket også. Men er redd for at der blir mye fuzz å få SAS til gi meg doble statuspoeng ved en ruting med annet selskap. Trenger poengene for å klare Diamant
Så lenge problemet her er SAS sitt er det de som booker deg om. Du kan ikke velge og vrake selv, men så klart komme med forslag. Ring inn og hør på alternativene. Kan være lurt kontra å vente, men jeg holder en knapp på at de sender deg via EWR.
@duppsko sier han har samme billettype og økonomi på UA domestic, det sier nok sitt om hva du ender opp med. First domestic er det ikke mange seter for.
Når man booker står det følgende: "MERK: Hvis reisen er innenlands i USA om bord UA-drevne flygninger med én kabin, vil SAS Business sete være i UA Economy. Hvis reisen er innen Nord-Amerika med Air Canada (AC) som betjenende transportør, vil seter for SAS Plus-priser være i Økonomi."
Nå blir det litt "off topic" men er nok liten sannynlighet for at vi møtes på denne avgangen, den er fullbooket på både Business og Plus. ORD-CPH er også fullbooket på Business, så lite håp å få den som går senere og flys med A350, Så eneste flighten det er ledige seter på akkurat er ORD - ARN den dagen. Men det betyr avreise 12.45 fra Miami og mister 7 timer.av siste dagen..Så får bare avvente og se hva de finner på denne gang. Er jo ikke første ombookingen vi har fått på denne turen. Skal ha med mine foreldre og bror som reiser ut fra København så har hatt et par runder med SAS på telefon for å endre så vi kommer på samme fly etter siste ombooking men de har vært samarbeidsvillige og løsnings orienterte. Det mest kryptiske for meg akkurat nå er hvorfor akkurat denne ene flighten er borte, disse rutene flys jo i W slynge fra CPH. Utreise 26. Februar CPH-MIA kan fortsatt bookes. Retur MIA-ARN er forsvunnet. ARN-MIA neste dag kan fortsatt bookes ...
Men det finnes vel ikke UA med bare en kabin? Alle UA har også domestic F? Eller mener de at kabin er noe annet enn klasse? Fordi det bare er gardin?
Iflg. seat maps er det 13 ledige seter i business på EWR-OSL, 18 ledige på ORD-CPH og 15 ledige på ORD-ARN. Betyr derfor ikke nødvendigvis at det er fullbooket selv om du ikke finner dem, ved kansellering tipper jeg at de får plassert dere på en av disse avgangene selv om de kanskje tilhører en annen bookingklasse som ikke er bookbar pt. Forstår ikke helt den kabin-formuleringen jeg heller, men har endt opp i økonomi tidligere fra ORD-IAD booket med SAS Business Bonus, og nå også på MIA-EWR på SAS Business Smart, så har slått meg til ro med at det bare er sånn. Begge hadde/har forøvrig domestic F ja, muligens uten gardiner...
Både SK946 ORD-ARN og SK944 ORD-CPH har minst 9 ledige seter til salgs i business. Ingen av de 13 ledige er til salgs, så det er enten passasjerer som ikke har valgt plasser, ellers så har SAS solgt så mange i en annen klasse at de vet de må oppgradere noen. I sistnevnte tilfelle blir seter ofte blokkert, så jeg satser på det første.
Mulig avgangen rett og slett er fullbooket? Som du påpeker vil det bli et stort hull i programmet om flyet ikke kommer seg avgårde.