By på oppgradering flere pax

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av MrChris, 04. sept 2022.

1. MrChris

MrChris Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, noen som vet hvordan det fungerer med bud på oppgradering for en bestilling med mange reisende? Gjelder evt aksept av bud for alle eller ingen?

Greia er at jeg er reiseleder for en litt større gjeng og tenkte å forsøke med og oppgradere gruppa som en overraskelse. Noen av de har høyere EB-status enn meg, så hadde vært litt kjipt om feks bare et par av dem ble oppgradert for mine poeng, mens jeg selv ble fortsatt sittende på GO. :-/

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan by på vegne av alle i gruppen så lenge dere har samme PNR.

Men husk at budene får ekstra-prosenter av verdi hvis den som har høyest status hos bolaget er den som byr :)

Sjansen for å nå frem med budet er nok dessverre mindre jo flere man reiser med også, dessverre. Det er jo avhengig av ledige plasser. Med mindre det er snakk om en lite trafikkert rute og det dere ser på er oppgradering fra Go til Plus der.

3. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,310
    Bonuspoeng:
    113
    Finnes det noe erfaringsgrunnlag her? Hadde en plan om 5 pax til lax, kjøpe Go og oppgradere til biz.

Eller bør jeg satse på TK og CTer?

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Fra Go på SK til LAX, så kan du nok nesten ta for gitt at du ikke får oppgradert 5 pax til biz. Kanskje til plus, men ikke biz.

De har generelt lite problemer med å fylle opp biz kabinen på USA-rutene, og da er det ganske enkelt ikke plass til å oppgradere noen. Og enda mindre 5 pax, selv om det skulle dukke opp en "slenger" av ett ledig sete.

The_Dude, Wiolenze and Nordlands like this.

Del denne siden