En long-shot men prøver likevel da det er mange smarte flytriks mennesker her. Hvis man har bestilt en reise for to med SAS hvor den ene er på bonusbillett og den andre betalt, er det mulig å bytte hvilken passasjer som reiser med hvilken billett-type? Brydde meg ikke så mye om det når jeg bestilte, men grunnet flere reiser enn ventet nærmer jeg meg Diamant og skulle gjerne hatt billetten som gir status-opptjening på meg istedet og bonusbilletten på fruen, istedet for omvendt. Begge billetter er i Plus, bestilt av meg på samme bestilling.
Det kan vel løses enkelt med en navneendring på begge billettene, er jo ett lite gebyr men den må du nok ta for å få gjort endringen.
Bortsett fra at det ikke går an å endre navn på bonusbilletter. I hvert fall gjorde det ikke det for Star Alliance bonusreiser
Men her vil det vel da både bli snakk om 250 kr endringsgebyr for bonusbilletten + 600 i navneendring?
Navneendringsgebyret skal være kr 600 for både bonus og ordinære billetter. Dvs, 600 + 600, med mindre bonusbilletten kan avbestilles og bookes på nytt i ønsket navn.