Bytte seter underveis på flyreisen...

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Nurse82, 19. juni 2018.

1. Nurse82

Nurse82 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

Jeg har et kanskje merkelig spørsmål... Men vi reiser snart på ferie til USA. Vi reiser med SAS poeng, og er en familie på 4. Jeg har fått to seter i buisness og to i plus. Planen min var at vi skulle sitte i buisness class setene halve turen hver. Er det mulig?

2. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,728
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, det går sikkert fint.

3. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    1,560
    Bonuspoeng:
    113
    Du har jo «betalt» for billettene så du må vel få bestemme hvem som sitter hvor til enhver tid ;) Men dere får nok ikke dobbelt opp med f. Eks mat servering.

Shyneno liker dette
  4. flying_all

flying_all Martin

Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    93
    Ville bare spurt purser. Da er det også en mulighet for dobbel servering av mat, også slipper dere pinlig øyeblikk: «dere satt vel ikke her for 10 minutter siden?»

Flight Cancelled liker dette
  5. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    3,694
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er i forhold til reglene ikke akseptert hos SQ, TK, LH, LX, AA med flere.

Men som med alle andre finurlige løsninger gjøres det unntak, noe jeg misliker sterkt. At folk beveger seg opp i C/F, henger der og bytter sete/seng er en uting. Temaet har vore diskutert til det uendelige på FlyerTalk og tilsvarende fora.

Alle har en søt historie om barna, forloveden, bestemor eller ‘skal bare’ – men dersom besøket er noe mer enn en kort hilsetur eller drink, gir jeg diskret beskjed til Purser.

Her er det forskjell på flyselskap, land og kultur. Ofte er kabinansatte sløve/vare med å ta tak i dette, fordi det innebærer en konfrontasjon med en kunde i Business/First som muligens har høy status hos bolaget og generelt.

Vil du sitte/vanke foran i kabinen, ha et boardingkort som matcher. Uventet Medical og bytte kun for takeoff eller landing er greit med meg.

Passende historie og kommentarer:
    https://onemileatatime.boardingarea.com/2017/airplane-seat-change-request

6. flying_all

flying_all Martin

Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    93
    Her er jeg totalt enig. Derfor jeg anbefaler å spør enn å bare bytte diskré underveis.

7. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    1,883
    Bonuspoeng:
    113
    Plassene du har i flyet er dedikert til navnet på boardigkortet.

Å «oppgradere» seg ved bytte ombord aksepteres ikke av noen selskaper meg bekjent.

På tur til SFO med SAS i våres var det en som spurte purser, fikk blankt nei.

Robert H and Kenneth79 like this.
  8. Shyneno

Shyneno Senior Medlem

Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    du sammenligner en dame (hvis jeg husker riktig) som ville ha business class plassen til lucky mot sin egen økonomiplass og en familie som har kjøpt 2 plus og 2 business billetter og velger og bytte om midt i flyreisen..... ?

Eller har jeg misforstått?

9. Shyneno

Shyneno Senior Medlem

Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    I motsetning til noen andre her syns jeg det er helt uproblematisk, men ser jo ut som folk har svart på noe helt annet enn spørsmålet går ut på? selvoppgradering er selvfølgelig ikke greit...

sirwinston liker dette
  10. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    336
    Bonuspoeng:
    63
    Shyneno liker dette
  11. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    3,694
    Bonuspoeng:
    113
    I think I made my opinion pretty clear darling.

NoLimit liker dette
  12. Arvid2063

Arvid2063 EBD, Choice Platinum

Likes mottatt:
    420
    Bonuspoeng:
    63
  13. surrrr

surrrr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Nei vet du hva. Stor forskjell på å be en annen om å flytte seg ned i eco enn at en familie kan få prøvesitte litt i et C-sete de selv har betalt for mens de sitter stille og rolig og ser film så de meningene dine ser jeg ikke helt relevansen i her. Sladrer du til purser i TS sin sammenheng har du lyst å være vanskelig. Du om det, det fins selvsagt de som vil det også....

a3t, Shyneno, jvsandem and 2 others like this.
  14. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    3,694
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forstår at du synes det er greit, men det er ikke slik det fungerer om bord.

Glem den linken og historien, les hva jeg skriver over.

15. surrrr

surrrr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3

jvsandem liker dette
  16. Nurse82

Nurse82 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Hvis noen lurte på hvordan det endte, så spurte vi om tillatelse til å bytte, og fikk til svar at det var greit om vi var diskret:) Vi sa at vi ønsket å dele på å passe minste gutten. Det var altså bare vi voksne som byttet, mens minstemann satt hele turen i plus. Han sov likegodt der. Ungdommen vår fikk nyte hele turen i buisness. Det var ikke noe alternativ å snike seg... det ville nok heller aldri gått i SAS ettersom de voktet både gardinen og WC i buisness godt. :)

surrrr, Upsaker, a3t and 14 others like this.
  17. Shyneno

Shyneno Senior Medlem

Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Flott og forventet

Del denne siden