C-klasse på Qatars Boeing 777-300-ER

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av flyhigh, 14. des 2016.

  1. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Har booket en tur i biz med QR. Tre av fire legs er med 787, noe som lover bra (har prøvd det før), men den ene strekningen er med Boeing 777-300-ER. Er det noen her inne som har erfaringer med denne flytypen i biz? Positive og mindre positive kommentarer vil være til stor hjelp.
     
  2. MIkrovegas

    MIkrovegas Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Har flydd den mange ganger, jeg liker den faktisk bedre enn 787. Spesielt hvis du flyr sammen med noen. Du har mye bedre plass enn i 787 og du slipper å putte føttene dine inn i et hull når du skal sove. God tur. :)
     
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,061
    Likes mottatt:
    5,945
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg foretrekker Qatar sin B787 langt foran B777 når jeg reiser alene, men B777 er ikke så gal når man er to (og man sitter sammen). B777 har ikke loungen/mingleområdet som B787 har. "Soft product" er det samme.
     
  4. TO-777

    TO-777 Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    777 er helt nydelig når man reiser sammen med noen, eller har ledig sete ved siden av deg ;) Men alene er det jo selvfølgelig best med 1-2-1 config som på 787.
    Du får også litt mer støy på 777 enn det er på 787.

    Med mine 188 cm er det langt bedre å sove på 777'en kontra 787 (bortsett fra hvis man har rad 1 på 787, da det er bedre plass til føttene. )

    God tur, og kos deg!
     
  5. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for gode betraktninger.Vi er 2 som reiser sammen ja (jeg og fru Flyhigh). Turen med 777'en er en dagflight fra CPT til DOH. Så soving blir det vel ikke så mye av.
     
    RoadKing liker dette
  6. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror du vil finne at du kommer til å foretrekke 777 på dagflighter når du reiser sammen med andre fremfor 787.

    Det er bare å glede seg!
     
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,314
    Likes mottatt:
    12,246
    Bonuspoeng:
    183
    Som et sidespørsmål: Hvordan er 350 til QR sammenlignet med 787 i bizzebizz? Er det noen seter man absolutt bør holde seg unna?
     
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,061
    Likes mottatt:
    5,945
    Bonuspoeng:
    183
    På B787 må man for all del holde seg unna rad 6, mens på A350 er det ingen åpenbart dårlige seter. Jeg hadde nok likevel hoppet over rad 7, så man slipper å risikere å bli med på festen i "loungen" rett foran (om man ikke ønsker det).
     
    Last edited: 16. des 2016
    OttoL liker dette
  9. Jornaa

    Jornaa Photo, seat 61K on BA 747-400, LHR-LAS

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Mye god informasjon her.

    Familien vår på 3, skal fly QR til BKK i april i biz;
    OSL-DOH; 787
    DOH-BKK; A380
    BKK-DOH; 777
    DOH-OSL; 787
    Det blir fint å teste forskjellige.

    Siden vi er 3, ville det trolig vært best å kun reist i 1+2+1 konfig. Men siden jeg har vår datter ved min side, betyr det ikke så mye at vi to havner i A+B i 2+2+2.
    Fruen sover alltid, mens jeg og min datter nyter hvert sekund... mat, drikke, film osv.

    Når det kommer til mat. Hva skal man prioritere?
    Skal man kose seg maks på OSL-DOH, eller spare matlysten til 3,5 timer i DOH lounge?

    Hvilken lounge skal man velge i DOH?
    Qatar Airways Business Class Lounge eller
    Al Mourjan Business Lounge
    Jeg tipper at Al Mourjan er et bedre valg siden den krever at vi har business billetter?
    Den andre kan besøkes med økonomibilletter/OneWorld status senere?

    Gleder oss :)
     

Del denne siden