Dere kan gjøre Grand Canyon North Rim på dagstur fra LV, men jeg vil ikke anbefale det, også fordi South Rim og er en opplevelse, og det tar mer enn en dag om dere skal unngå bot og mørkekjøring. Utsett GC til en annen gang og kombiner det da med Zions Park, Grand Staircase-Escalante, Monument Valley og deler av klassiske route 66.
Med timeplanen deres ville jeg kjørt DV, via Dante's View, Bad Water Basin og overnattet i Bishop for å kjøre rett inn til SF dagen etter via Yosemite. Fantastisk scenic tur.
Man kan gjøre LV - SF via DV på en dag også, men det er en dryg tur.
Største problemet er, jeg tror det er en fet sjanse for at Tioga pass er vinterstengt så sent på året (passet er over 3000 mtr). Sjekket nettopp, og Yosemite og Tioga pass stenger statistisk sett i midten av november og åpner da normalt ikke igjen før uti april/mai.
Så jeg tipper dere dropper Yosemite.
Så, med så kort tid, og LV er et must, da foreslår jeg leiebil fra LA til LV, fly fra LV til SF. Vær oppmerksom på at SF er surt og kaldt på vinteren, kan bli en brå overgang fra LV.
Personlig ville jeg kanskje heller tatt Los Angeles - Las Vegas - Gran Canyon - San Diego - Los Angeles på denne tiden av året. På Harley
Denne ruta:
Part 1
og videre:
Part 2
Last edited: 30. des 2016