Cancun i høstferien Tips/Råd

Tråd i 'Reisemål' startet av Akhtarwakas, 10. sept 2021.

  1. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Tenkte å lage en tråd for de som har booket reise til Cancun i høstferien. Hadde vært greit å få oppdateringer på covid 19 krav ved transit IST og Canada og evt USA om de åpner før det.
    Kan sikkert fjernes etter at høstferien er over.

    Det jeg lurer på hva folk i gjør i forhold til forsikring?
     
    Kaffen liker dette
  2. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Tegne forsikring i Gjensidige eller Gouda
     
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg reiser etter alt å dømme til Cancun den 4 November og jeg var svært nøye med å fly på en slik måte at jeg slipper mellomlanding i USA, og det ville jeg ha gjort uansett på grunn av byråkratiet med å lande der. Dessuten kan det komme en ny variant som får dem til å trykke på det store røde panikknappen så unngå dem, og derfor flyr jeg Tap Biz i A330-neo fra LIS direkte til CUN :cool:



    For ellers så drar jeg til Playa del Carmen og henger der ei stund, har ingen seminarer jeg fysisk må være på PC'en til en bestemt tid er ikke før 25 Januar, så da slipper jeg å ha møter på en vanhellig tid på døgnet, så da blir det å jobbe derfra første del av vinteren :cool:

     
    Last edited: 11. sept 2021
  4. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg flyr via Istanbul. Så planen er å holde seg unna USA. Returen er satt opp via Toronto. Har ikke sjekket om det vil by på problemer. Det er jo kun transit. Har ennå ikke satt meg inn i hvor vi skal bo.
    Slik jeg ser det så trenger man ikke noen PCR test ved ankomst Cancun.
     
  5. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Skal sjekke ut de I morgen. Har hos DnB pr nå
     
  6. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Prøv å hold deg unna mellomlandinger på det amerikanske kontinentet om du kan, men jeg tror Canada bør gå greit, men jeg er ikke sikker!
     
  7. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Canada skal jo åpne nå igrunnen, så tror og det går greit. Satser på det selv, flyr bort via Lisboa og tilbake via Montreal
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Ser selv etter hotell anbefaling i Tulum/Canun eller omegn. Syns det var veldig dyrt mye av det jeg finner
     
  9. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Har sett gjennom en del hotell i området de siste ukene og sitter igjen med inntrykk av at det er enorme forskjeller i hva man sitter igjen med for pengene.
    Vurderer selv å booke Majestic Elegance Costa Mujeres via hotels.com siden jeg tydeligvis fortsatt har gullstatus hos hotels som har vist seg å faktisk gi meg en fordel og to til tider :p
     
    Xflipper liker dette
  10. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Har besøkt Cancun noen ganger tidligere og har bodd på flere femstjerners til ca 150 dollar. Etter å ha sett litt på dagens tilbud virker det som det meste av tilsvarende med al.incl. ligger på nærmere 300 til 400 dollar døgnet uavhengig av hvilken uke du søker på før jul. Kan ikke forstå annet enn at dette er et resultat av at Mexico har et litt mer liberalt forhold til innreise under dagens omstendigheter (samt mange rike fra USA som vil reise på ferie). Et tips kan muligens være og kjøpe «pakkereise» fly og hotell gjennom eks expedia. Bodde sist ei uke på Riu Cancun og ei uke på Riu playa del carmen. Topp service og flotte hoteller.
     
  11. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Enig. Prisene var veldig høye. Må nesten ut med 20000 for en uke for 2 rom. Har allerede booket fly så pakkereise blir nok vanskelig. Mulig man er litt sent ute når det gjelder høstferien. Kan det være noe å heller på på noen av øyene i området?
     
  12. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,444
    Likes mottatt:
    29,503
    Bonuspoeng:
    183
    Vurderes 5-6 dager, LH via FRA eller via MEX om LH byr på F. Hotellet blir ME by Melia eller Intercontinental. Om US&A åpner så det jo ett hav av muligheter, spesielt om en klarer eco det siste legget
     
  13. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk nå booket ruten OSL-ARN-FRA-LIS-CUN. Hvordan er det med test? Det jeg har lest opp til så er det ingen krav til test i ARN og FRA mens LIS krever at man har antigen test 48 timer før avreise fra Oslo. Trenger man da attest eller holder det med appen?

    Håper det dukker opp noen flighter fra OSL til FRA etterhvert
     
  14. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Be de søke og se om du kan fly til FRA eller LIS kvelden før
     
  15. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Trenger man det selv om man bare er i transit i Lisboa?
     
  16. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha snakket med en agent, så klarte jeg å presse inn ei flyvning fra KRS på turen til Cancun, så nå slipper jeg å stresse helt til Oslo for å fly ut, så får jeg bare håpe at det ikke tikker inn ei feilmelding eller endring på turen slik at alt blir føkka opp her :oops::)


    Bookingsas.jpg

    Nå fisker jeg videre etter en flyvning i samme tiden med TK via IST eller at en LH-F åpner seg i løpet av oktober til MEX :cool:
     
    Last edited: 12. sept 2021
  17. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Magnus77 liker dette
  18. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,433
    Likes mottatt:
    12,338
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen som har erfaring fra turistmåla i Cun? Har hørt at det er scammer`s overalt. Taxi, restauranter barer.. Har vurdert en tur, men orker ikke å forholde meg til alle mulige salg og snike-triks når jeg er på ferie :eek:
     
    Akhtarwakas liker dette
  19. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
  20. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Ser ihvertfall at de har Uber. Det er jo I hvertfall litt tryggere
     

Del denne siden