Reise fra Cape Town til Tyskland

Tråd i 'Reisemål' startet av SASlovah4evah, 29. sept 2016.

  1. Tjena.
    Gitt at man skal fra Cape Town til Tyskland, hvilke selskap er det som har direct flights i dagslaget? Jeg har forstått det sånn at Lufthansa ikke har direkteflight lenger? Finnes det noen direkteflighter Cape Town-Amsterdam? Hva flys til München, Frankfurt, Hamburg og Düsseldorf? Og hvis ikke direct flights, hva er oddsen størst for at man sendes? Til Johannesburg og så heim derfra? Hvem er de store selskapene som flyr fra CPT til Europa?

    Og hvilken rute/hvilket selskap gir størst odds for å få til upgrade? For penger, da selvsagt, siden vedkommende er statusløs. Kan sjømannsbilletter i det hele tatt oppgraderes? Kan jeg spandere Eurobonuspoeng på en upgrade, hvis det er rette selskapet? (Jeg tror egentlig ikke det, men man må jo spørre).

    Hilsen tusen spørsmål :D

    EDIT: Jeg ser Lufthansa resumerer sine flyvninger CPT-MUC fra 2 desember 2016. Det er jo kjempegreier! Må jo bli en solid sum for en slik envegsbillett endog, særlig med Lufthansa som er så hin und rückflug nazis... :p
     
  2. Fredrik

    Fredrik Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Du får byta i Istanbul eller Doha. Dubai, London och Amsterdam går också. En högoddsare är Air Namibia via WIndhoek.

    Flest flyg går annars via Johannesburg. SAA flyger med widebody mellan CPT och JNB.
     
  3. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Har flydd KLM 2 ganger mellom AMS og CPT. Begge gangene hjem fra JNB siden vi var der også..
     
  4. Tro hvem som har billigst buy-up fra eco til eco+? KLM, Lufthansa,British Airways? (eller, de har kanskje ikke eco+..). Qatar og Emirates - hvordan ligger prisen opp til biz hos de? Jeg vet ikke hvilket selskap som tilbyr den billigste envegsbilletten på CPT=>europa, så det kan jo fort hende det blir noe sandkassedritt.

    Ser her at KLM i 2006 tilbydde upgrade på gate fra f.eks CPT. Noen som vet om de enda gjør det i dag, og hva prisen er? http://www.flyertalk.com/forum/klm-flying-dutchman/572380-does-kl-sell-upgrades-business.html
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Turkish har vel ok priser på enveisbilletter?
    I alle fall i Europa.
     
  6. TO-777

    TO-777 Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Utifra noen søk på Google Flights var Condor det eneste selskapet jeg fant som fløy direkte CPT-FRA.

    Hvis du tar sjansen, så kan du få CPT-DOH-FRA i eco fra ca 3500, og business til 10-11.000(begge prisene er en vei). Nå sjekket jeg bare vilkårlige datoer, så prisene kan helt sikkert variere. Men du vil få en fin opplevelse hos QR ;)
     
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Lufthansa sine upgrades til biz er ihvertfall alt for dyre. Koster 1000 euro ens en vei
     
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Har opplevd EUR 600 ved gate, men fortsatt dyrt....
     
  9. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    TAAG Angola skal være veldig bra på oppgradering på gate! De flyr imidlertid kun til Portugal, så da må du hekte på en flight videre til Tyskland.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Ethiopian ville ha 625eur per flight CPT-ADD-BRU.
    Sikkert tilsvarende på flighten til FRA.
     

Del denne siden