Sør-Afrika

Tråd i 'Reisemål' startet av mathiasfe, 08. febr 2017.

  1. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,102
    Bonuspoeng:
    183
    @RoadKing har talt. Det må bli tur til Cape Town, på meg og flere her inne.

    Men hva skal man ta seg til og ikke minst hvor skal man bo?

    Har per nå booket Doubletree by Hilton - Upper Eastside. Noen som har noen hoteller de vil anbefale over dette eller som har bodd her og har erfaringer?
     
    Edvard and RoadKing like this.
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde gått for Sea Point eller Bo-Kaap/Gardens når det gjelder hotell i sentrumsområdet. CBD kan være litt trist/utrivelig om kveldene. Doubletree by Hilton ligger usentralt etter min mening, og du må regne med transport hver gang du skal ut døra, med mindre du er veeeldig glad i å gå.

    Det er masse å se og gjøre i Cape Town-området!
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,658
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg må få overbevist frua om at vi trenger en langhelg til Kappstaden i løpet av vinteren... Kombinert med to supre salg (1: Fly, 2:Hotell) :).

    Altså: Neste vinter...
     
  4. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er Green Point? Ligger to veldig ålreite hostell der, som har rullet opp som gode alternativer til det jeg fant i Bo-Kaap... Decisions, decisions.
     
  5. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Green Point er ikke dumt!
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    CT er en fantastisk by som jeg aldri blir lei av. Jeg har stort sett bare bodd privat der, men en gang bodde vi på http://granddaddy.co.za/accommodation/airstream-trailer og siden vi var to par på tur så hadde vi en airstream hver. Veldig morsom opplevelse og i gåavstand til det meste. Men en natt eller to holder nok for de fleste siden det var ganske trangt om plassen. Og man må være forberedt på å være sosial :)
     
    RoadKing and Henrik like this.
  7. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,102
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilke hosteller ser du på?
     
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    The Backpack Cape Town, Atlantic Point Backpack og Green Elephant er de tre jeg har kokt ned til, med en preferanse mot de to første.
     
  9. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også pekt ut Cape Town som destinasjon for neste CT. Følger med på tråden for tips til gode hoteller.

    Samtidig hadde det vært interessant med tips på beste/morsomste/kuleste ruting for å komme seg fra TRD og ned til Cape? Ønsker mest mulig komfort, men liker å samle land/flyplasser på reise.
     
  10. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Bodde på The Backpack Cape Town med en kamerat i 2012 og var begge strålende fornøyd. Ser de har pusset opp og forandret litt siden da men tror fortsatt det er et solid valg
     
    Edvard and Henrik like this.
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,102
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har erfaringer med dagstur-safari rundt CT?
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Kun på vingårder...
     
    Henrik liker dette
  13. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Konge - booket der.

    Det høres ut som en veldig riktig safari.
     
    Travellingalf liker dette
  14. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Har akkurat innsett at eg reiser til Cape Town neste søndag, foreløpig utan ein einaste plan.

    Det er difor på tide å fikse eit hotell.

    Det eg lurer på er følgjande, kvifor skal eg ikkje booke Radisson Blu Hotel & Residence, Cape Town (evt Park Inn by Radisson Cape Town Foreshore)? Dei tek knappe 734 kroner for ei natt og eg får opptent 1,5 gratis fredag under den pågåande kampanjen. I tillegg ligg det rett ved Loop Street der eg skal hente og levera fire leigebilar. Skjønar at dette distriktet kanskje ikkje er det mest attraktive å bu i, men eg er trass alt vestlending og det kostar meg ikkje mykje å gå ein del når ein er på tur.

    Er det nokon åpenbare grunnar, som eg ikkje ser, til at eg ikkje bør slå til på dette?
     
  15. Chornelius

    Chornelius Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Forslag til bruk av CT til CT?
     
  16. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Høres veldig kurant ut, men forhør deg på hotellet om det er noen strøk i nærheten som du bør holde deg unna om kvelden.. Cape Town er en veldig fin og hyggelig by, men folk blir ranet (og det som verre er) ganske ofte om man går på feil sted til feil tid. Skjedde med en venn av meg.. Så bruk sunn fornuft! :)
     
    afirm liker dette
  17. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Om hun er søt og vil bli med deg opp på rommet, så er det bare fordi hun er glad i deg. (Skriv at du selvsagt trodde det, på politirapporten neste dag).
     
    RoadKing liker dette
  18. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,783
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville gått for "Radisson Blu Hotel & Residence, Cape Town", vurderte det selv men det var veldig dyrt når vi var der. Midt i blinken for å hente/levere leiebil hos Hertz, og splitter nytt også.

    Vi endte opp med Uber til de fleste stedene vi skulle besøke uansett så akkurat hvor man bor betyr ikke nødvendigvis så mye i Cape Town.
     
    afirm liker dette
  19. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Bodd i Joburg og vært i Cape Town 10-15 ganger. Radisson Residence er nærme Waterfront og ett av de mest turistvennlige områdene med ekstra politi osv. Så der kan du trygt bo.

    Ellers så er det selvfølgelig en del kriminalitet så anbefaler å ikke vandre for mye i ukjente områder etter solnedgang. ;)
     
    afirm liker dette
  20. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Men kriminaliteten er ganske overdrevet i utenlandsk media. Du kan ferdes trygt de fleste steder på dagtid. Ikke dra til Cape Flats osv med mindre det er organisert tur men det tenker jeg er ganske logisk.
     

Del denne siden