Cashback World / lyoness.com

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av AV83, 19. febr 2018.

  1. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    La tilfeldigvis merke til dette cashbackprogrammet etter å ha vært innom Bårdshaug Vegkro, Orkanger (som forøvrig tar Amex).
    www.cashbackword.com
    Man blir omdirigert hit:
    https://www.lyoness.com/no

    Noen erfaringer med dette? Ser jo ut til å være mange tilbydere som gir cashback her, men var helt nytt for meg. Ser heller ikke at det har vært omtalt tidligere på dette forumet.

    CASHBACK
    • Opptil 5% av kjøpesummen tilbake
    • Cashback settes inn på din bankkonto
    • Pengene overføres så snart du har samlet opp minimum 80 kroner i Cashback
    SHOPPING POINTS
    • Du får dessuten Shopping Points hver gang du handler
    • Få gode tilbud med Shopping Point Deals
    • Når du løser inn en deal, får du dessuten enda mer Cashback og Shopping Points
     
  2. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har hørt om det fra noen som jobber med dette, men ingen personlige erfaringer. Etter hva jeg har forstått driver de med å bygge opp porteføljen og har derfor ikke vært så synlige.
     
  3. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Lyoness er visstnok et MLM-selskap. Har en kompis som driver med dette, men har ikke satt meg inn i det.
     
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Kaffen and Shyneno like this.
  5. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
  6. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Får håpe jeg ikke blir arrestert etter å ha meldt meg inn der da :)
     
  7. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Pyramidespill. Nei takk.
     
  8. Naalaiveggen

    Naalaiveggen Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Hmm, vil et eventuelt endelig vedtak om å stenge Lyoness bety at også f.eks. Viatrumf og kickback.no må stenge? Og hva med kredittkort med cashback? For det står i artikkelen at Lotteritilsynet reagerer på "tilbakebetaling når du handler, og det er jo nettopp dette også viatrumf og kickback driver med.
     
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    «Lotteritilsynet har i sin vurdering lagt vekt på at Lyoness' inntekter i hovedsak kommer fra verving av deltagere og ikke fra salg og forbruk av varer og tjenester eller andre ytelser.»

    https://www.dn.no/nyheter/2018/01/1...vil-stanse-shoppingnettverket-lyoness-i-norge
     
    Chrisbgg liker dette
  10. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,528
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Vet om et par som holder på med dette, og har vært nede i Europa på «samlinger». Har hele tiden mistenkt at det er snakk om et pyramidespill, men var ikke klar over at Lotteritilsynet faktisk har konkludert med at det er det før nå.
     
  11. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, Viatrumf og Lyoness er to vidt forskjellige konsepter. Hos Lyoness kan du tjene penger på å verve andre medlemmer, og du må betale tildels høye medlemsavgifter for å kunne gjøre dette. Det er dette som gjør det til et pyramideselskap.

    Hos Viatrumf osv finnes ikke denne muligheten.
     
  12. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Hører denne tråden på dette forumet? Det er bonuspoeng vi jakter etter, ikke dette. Dessuten er Lyoness et ulovlig pyramidespill, eller Ponzi Scam. Herbalife kan ligne på dette, men siden de selger noe håndfaste produkter så er det klassifisert som multilevel marketing, men sånn som jeg har intrykk av så burde denne tråden egentlig slettes, da temaet for tråden ikke hører hjemme innenfor dette forumet. Vi er poengjegere, det er noe helt annet å å bite på sånne tilbud.
     
    funkenstein liker dette
  13. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Tvert imot, @Laffen, det er nettopp fordi dette pyramidespillet tilsynelatende ligner på det vi her inne er opptatt av at denne tråden burde forbli. På den måten kan den også forhindre at flere lar seg narre utpå.
     
    Are, emhb, Petter B-C and 4 others like this.

Del denne siden