Jeg ble i helgen ranet på en svart kjærlig måte som frister til gjentakelse. Jeg var på Disney on Ice og måtte betale 450 kroner for merch som har like lang levetid som et tent stearinlys. Nå blir selvsagt neste skritt å booke selve den hellige gral hva gjelder barneferier (tur til Disneyland). SAS har heldigvis direktefly som lander 1125 i selveste Dantes Inferno, aka CDG. TGV har et direktetog som går 1215 (og som bruker 10 små minutter til man er på destinasjonen). Neste tog går irriterende nok 1500. Vi må dessverre ha innsjekket bagasje, som gjør at det første toget kan ryke. Jeg har forsøkt å google meg til et godt svar, men kildene er typisk amerikanske der medregnet tid også går med tid til passkontroll. Konsensus er opp mot to timer. De som har reist til CDG som destinasjon, hvor lang det er det realistisk å bruke fra flyet lander til vi er ute av flyplassen/alternativt på jernbanestasjonen. Er det realistisk å kunne rekke toget som går 50 minutter etter landing? Edit: Alternativet er vanlig tog eller private transfer. Så spørsmålet er rett og slett hva som er raskest.
Litt lite erfaring med bagasje på CDG, men det lille jeg har prøvd går ikke i favør din retning. SAS lander jo nå på terminal 2, så du slipper hvert fall shuttle før tog. Uten bagasje hadde du hatt god sjanse. Er du sikker på at det ikke går flere tog? Går jo ikke bare TGV. I tillegg går det shuttlebus, selv om den bruker tre ganger så lang tid. K
Var på samme pilgrimsreise ifjor og føler med deg! 50 minutter tror jeg ikke går med innsjekket bagsasje dessverre. Vi reiste uten og brukte kanskje 30 minutter fra landing fram til toget. Det er litt å gå til tog stasjonen. Men det gikk masse tog som ikke var direkte også men som tok rundt en time da. Taxi og annet er dyrt og preget av bilkøer, så anbefaler toget. Andre irritasjoner jeg husker var at billett-automaten krevde at man oppga navn på reisende, så brukte litt tid på det. Manuelle skranker hadde lang kø og app'en var på fransk med en mix av engelsk så litt rotete og tørte ikke å ta sjansen. Vel inne i Disneyland! Det er sykt mye folk overalt. Ta pauser og planlegg god tid. Book bord i restaurantene i forkant i app'en ellers kan det bli vanskelig å få bord. På walkin er det lang kø overalt, også i typiske grab and go konsepter. Man kan i app'en booke bord 2 månender i forveien. Man kan og gå utenfor selve parkene til Disney village der for å spise, der er det noe mer kapasitet på restaurantene. Vurder fastpass på enkelte attraksjoner fordi ellers blir det mye køståing. Det er verdt pengene. Husk også den gyldne regel med å helst starte innerst i parken. Disneyland er flott ellers, mye gøy og anbefaler kveldsshowet.
Takk for tips! Derfor det er viktig å planlegge hele sulamitten i forkant. Jeg har skjønt at jeg kan booke restauranter lenger frem i tid enn to måneder hvis jeg samtidig bor på et Disneyland hotell, da dette kan legges til på bookingen. Det blir en dyr fornøyelse, men tenker å på bo Disneyland Hotel, slik at vi kan ta pauser på hotellet/hotellrommet. Vi skal være der såpass mange dager, så en del køståing tåler vi. Jeg tror jeg ender med Ultimate fast pass eller hva det heter én dag, som gjelder for omtrent alle rides. Men da skjønner jeg at TGV egentig utgår og jeg skal se på alternativer med andre tog. Og takk for tips med manuell pucnhing av navn, da blir løsningen kjøp av billeter i app eller på nettsiden.