Qatar er Oneworld, så etter en slik tur er man f.eks veldig nære BA silver (som tilsvarer EuroBonus Gold).
En slik tur gir 560 TP på BA. Kravet for sølv er 600 så da mangler man 40TP. En vei OSL-LHR på BA gir 40TP i C. Men i tillegg må man ha 4 flyturer med BA for å kunne kvalifisere. Ønsker du å gå for BA gull så er kravet 1500TP og da får man adgang til alle F loungene til OneWorld også når du flyr økonomi
Ja, f. eks. Du kan også ta en TP run til USA via HEL. Jeg gjorde dette i påsken, hadde 10 flyturer i C og F og betalte 16.000 for 1020TP. Er nå i Singapore og flydde BA og Qatar hit og denne ene veien gav 320TP så mange muligheter. OneWorld har som nevnt veldig mange bra F lounger som du da får tilgang til
Hadde man bare vært uten familiære forpliktelser Er vel bare slappe 35 000 tierpoints for eviggull hos BA..
Jeg leser jo om folk som drar inn 10-12.000 TP per år. Så da er gullkortet for life i boks på 3 år...
Har nok evig-gull hos SAS i god tid før jeg blir pensjonist med dagens tempo.. Er godt i gang med år nr 6.
PS. ang denne tråden spesielt. Reisen som antydes her er ikke bare business.. En vei er i økonomi til denne prisen...
Ref mine British Airways poeng.. Den gangen jeg fløy «mye» BA, så fikk jeg Braathens poeng .. og fløy til JFK og SFO med mor for poengene .. Beklager at nostalgien tok overhånd
Finner flere reisedatoer i august med business begge veier for 9900 med mytrip.com. Supersaver ligger 500 kroner dyrere. Et meget fristende tilbud om en skal avbryte sommerens rundreise i Asia med en rundreise til Milano. Det virker som denne flotte prisen kun gjelder med utreise fra Jakarta. Tusen takk til Laffen for godt tips til forumet .
Ser veldig fristende ut dette. Jeg er jo i Singapore nå og er en kort tur ned til CGK. Men tror ikke kona hadde godkjent at jeg hadde tatt nok en ferie i ferien. Det får holde med Taipei
Ja fra dagens epost fra Secretflying: Saudia Milan-Jakarta i biz for 450 euro hver vei Kan noen si "ferie i ferie i ferien"? Hva med å finne en billig tur med Star Alliance til Østen, og så ta en svipptur med Qatar/Oneworld til Milan, for så å reise Saudia/Skyteam tilbake østover? 3 bizturer med alle 3 alliansene fyyy fader det hadde vært litt av en flyferie. Hmmm jeg er jo 3 uker i Vietnam i sommer.... små grå begynner å jobbe.... link: https://www.secretflying.com/posts/business-class-milan-italy-jakarta-indonesia-e439-one-way/