Checkinn Miami og kva skal ein gjera mellom Cruise og fly(shopping?)?

Tråd i 'Reisemål' startet av ValdresBjarne, 10. nov 2019.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Me har ankomst med eit cruiseship om morgonen og avreise med SAS kl 1545.

    Vurderer å stikke på flyplassen med kofferter før ein tek ein shoppingrunde.

    Kan eg stikke med bagasjen på MIA ca klokka 10 og få sjekka inn denne, for så å stikke av og reise ut å shoppe? Og kan eg sjekke inn denne heilt åleine(kjører biz, og kan sjekke inn alt på min billett) eller må eg ha med alle på min PNR for å få dette til. Finnes det andre moglegheiter, far kan eventuelt passe på all bagasjen på eit shoppingsenter, men har ikkje så voldsomt lyst

    Og kvar stikker ein for å shoppe i nokon timer før flyet ved MIA? Eventuelt kva andre ting kan ein finne på?
     
  2. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Dolphin Mall ligger veldig greit til for slikt. Det er også en Walmart rett i nærheten.
     
    ValdresBjarne and flying_all like this.
  3. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    En klassiker er jo https://www.shopdolphinmall.com/, ligger litt vest for flyplassen så kjapt å komme seg tilbake til flyplassen med en Uber eller taxi (begge deler er lett tilgjengelig der).

    Det står at de har bagasjeoppbevaring der, men det var meget begrenset når vi var der for et par år siden, så endte med at jeg satt og passet på bagasjen mens reisefølget shoppet.
     
    ValdresBjarne liker dette
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    SAS-skrankene er ikke oppe så tidlig, men det bør være mulig å droppe av bagasjen ved hjelp av automatene. Av kjøpesenter i nærheten har du Mall of the Americas og Dolphin mall. Ellers kan jeg anbefale en tur til Wynwood, selv om det bare kjøper deg et par timer.
     
    ValdresBjarne liker dette
  5. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    CVS pharmacy, Burlington og Publix ligger rett over gaten ved Hyatt House Miami Airport hotellet.
    for min del går det fort en dag på slike butikker. elsker slike amerikanske butikker!!

    hvis du er interessert i merker til lave priser anbefaler jeg Burlington. kan gjøre dritgode kupp der, på alt fra klær til kofferter og små-elektronikk.

    bare kjipt kronen er så svak. dollaren er jo på svimlende 9,2 og noe.

    ellers kan du dra inn til Miami Fashion District om du er interessert i merker. det er og Nordstrøm outlet rundt hjørnet.

    south beach er ikke så svimlende langt heller.
     
    ValdresBjarne liker dette
  6. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Vil du virkelig få mye ut av dagen? Lei en bil, lagre bagasjen i denne når dere er andre steder. Så går dere i Miami zoo. Fantastisk dyrehage uten inngjerding og en helt spesiell atmosfære. Gjorde denne selv før SAS flyet. Leiebil er nok ikke dyrere enn Uber frem og tilbake ulike steder. Kort tid i zooen, men når gjennom store deler om dere er raske.
     
    ValdresBjarne and trygveat like this.
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Dolphin Mall er beste alternativ for tiden dere har disponibel.
     
    ValdresBjarne liker dette
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebil vs uber er at det gjerne tar tid å hente, kø, finne den, levere tilbake, kø og komme seg til flyplassen. Istedenfor å ta en uber rett til inngangen ved flyplassen. Imo
     
    ValdresBjarne and jgroneng like this.
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Overveldende respons. Skal sjekke litt baggasjeoppbevaring, elles dropper eg baggasjen på flyplassen.

    Blir nok uber eller taxi, sjølv om lriebil hadde vore kjekt. Er ikkje mange timer
     
    flying_all liker dette
  10. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    anbefaler virkelig uber i miami. det har alltid gått utmerket og er herlig å bruke. masse biler tilgjengelig og kort ventetid.

    dere burde prøve ut Uber LUX. får en svær fin presidentbil å cruise rundt i:cool: ikke er det dyrt heller. jeg betalte $40 fra south beach til MIA når jeg var der på egotrippen min. det var litt stas å ha sånn stor bil og ankomme flyplassen og bare gå ut mens folk sto der og venta på sin skyss:cool: med andre ord mye for pengene.
     
    Last edited: 10. nov 2019
    haifinn and ValdresBjarne like this.
  11. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,115
    Bonuspoeng:
    183
    Hva cruise og rute endte du opp med? Og med kids? Prøver å line opp en ego+ tur med junior på 7 :cool:
     
  12. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Endte opp med ein 4 dagers med Celebrity cruise til Bahamas i slutten av november. Har balkong, så får me sjå om me får lurt oss til ein familiebalkong om det blir ledig.
    Det blir eit reisebrev!

    Edit: Og ja, det er med heile kosteballetten, mor, far og to born på 7 og 12!
     
    Last edited: 10. nov 2019
    oleredv, drsyk, haifinn and 2 others like this.
  13. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Nja. De fleste er vel toppmedlemmer i AVIS og Hertz her inne. Da står bilen klar når du kommer med nøkkelen i og du kjører rett ut. Leverer selvsagt bilen tilbake på flyplass og tar shuttlebuss til døren rett fra leiesenteret. Å få tak i en Uber rett etter cruise tar også en del tid faktisk (er min erfaring i hvert fall). Skal også tilbake på cruise i februar/mars og vi har vært 3 ganger før hele familien fra østkysten/FL.

    Ift å dra ut på flyplassen med bagasje, inn igjen til byen og ut igjen ville jeg helt klart valgt leiebil. Om du får fikset bagasjeoppbevaring, evt levert bagasje rett til flypass via tjeneste er det like greit med Uber gjerne.
     
  14. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig. Men jeg vil si at man kan konkludere med at å ta Uber er den raskeste muligheten.
     
  15. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Om man vil drasse rundt på bagasjen hele dagen avhengig av hva man finner på så er det jo det ja.
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    jgroneng liker dette
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Aviancia på MIA er ikke blant mine «10-på topp» lounger ...
     
    RoadKing liker dette
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,472
    Bonuspoeng:
    293
    Den er rimelig døll, ja.
     
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Me flyg SAS i C heim, så me overlever kanskje

    Ser det er nokre mastercard Key lounge der om det blir for ille
     

Del denne siden