Jeg bestilte denne reisen når det var mulig å booke leg for leg i den første uken etter overgangen til SkyTeam, når jeg booket den så var planen å bli 4 dager i Taipei og 5 dager i Osaka. CPH - AMS | KLM C | E175 AMS - PRG | KLM C | E175 PRG - TPE | China Airlines C | A350-900 KIX - ICN | Korean C | A321neo ICN - HAN | Vietnam C | A350-900 HAN - BOM | Vietnam C | A321 BOM - AMS | KLM C | A330 - 300 AMS - CPH | SK + | A320 Når Eurobonus millionaire kampanjen kom ut i går så var det perfekt får meg som hadde allerede denne reisen med 5 SkyTeam selskaper og da måtte jeg få til også de tre andre i øst Asia. Så i går kveld etter veldig mange timer og problemer med at det ikke gikk å bestille noen bonus på xiamen og at nesten alle booking klasser med dem ikke gir poeng klarte jeg å booke det her: TPE - FOC ( fozhou) - Xiamen biz (2300 nok) FOC - PVG - SIN - China Eastern (1400 nok) SIN - CGK - ICN - KIX - Garuda og Korean (54,000 eb poeng + 1000 nok skatter) Planen var å være under 24 timer i Kina så det skulle ha gått med transit Visa men etter at jeg bestilte så jeg at det kan være problemer med transit Visa i FOC så jeg håper virkelig at det går greit.
Reisen startet med KLM, CPH-AMS i går kveld og AMS-PRG i morges begge i E175 det var helt greit. KLM blokker ikke sete ved siden av på 2-2 men den var ledig på begge.
Super kult tur, blir spennende å følge med! Og gratulerer med bra beslutning om å bestille umiddelbart da det ennå var mulig .
Fuzhou er ikke på listen over entry ports med 72/144 visa såvidt jeg kan se, så her får du garantert problemer. Anbefaler deg å finne en alternativ løsning før du går på en smell.
Ut fra informasjon i Timatic skal mellomlandinger innenlands være OK så lenge man forlater Kina innen 24t. Dette er ulikt 72/144t transitt, hvor man må reise direkte ut fra byen man ankom. Passengers with a confirmed onward ticket for a flight to a third country within 24 hours. They can obtain an entry permit on arrival and they must have documents required for the next destination. Passengers with multiple transit stops within China (People's Rep.) must have a total transit time not more than 24 hours.
Det var det jeg så når jeg bestilte men nå ser jeg at FOC er en ev de eneste flyplassene i Kina som eksludert fra det, så det ser ut som jeg må finne en alternativ ruting.
Har nå kommer meg til Taipei. China airlines var veldig bra, men det føles som ett lite hakk ned fra EVA Air. Maten var veldig god og det ble mye bobler (Charles Gardet 2007). Veldig fint amenity kit fra Moschino.
Tok en runde til Xiamen Air sitt kontor i Taipei for å sjekke det med transit uten visa, de ringte til flyplassen og sa at det skulle gå greit med under 24 timer med landing i FOC så da håper jeg at det skal gå greit i morgen.
Også med flight videre til Shanghai? Kina har to varianter av 24t transit, en hvor du ikke forlater port of entry før du flyr videre til neste land, og en hvor du søker om temporary entry ved behov for å passere grensen.
Ja jeg viste dem videre reisen videre med China Eastern gjennom Shanghai og de sa at det skulle gå fint så håper de har rett.
Innsjekking for flyet til Fuzhou gikk helt greit, de spurte bare om jeg flyr med TWOV(Transit without visa) og skulle vise videre bestilling. Så da flyr jeg til Kina, håper jeg også kommer inn, eller så blir det i hvert fall et spennene reisebrev. Denne bestillingen til FOC i biz ble bestilt på grunn av at jeg nesten ikke kunne finne noe eco på Xiamen som ga poeng på SAS, så dere som vil gå får millionen vær forsiktige med det. Sitter nå på VIP loungen i TSA(det er eneste loungen her som alle flyselskaper bruker) ganske fin lounge med noudle bar.