China Eastern 737-800 styrt

Tråd i 'Nyheter' startet av flying_all, 22. mars 2022.

  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
  2. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Hodepine for Boeing igjen.
     
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor hodepine?

    Det var ikke et Max, men istedet verdens mest pålitelige og brukte fly fra den vanlige 737-serien (-800, sier artikkelen).

    Dessverre er det nok langt mer sannsynlig (som i nesten alle flyulykker) med en eller annen menneskelig feil, fra pilotene, ATC, ground crew eller andre grunner som ikke bygger på fatal teknisk feil ved flyet i seg selv.
     
    lMartin liker dette
  4. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Trist med ulykker. Jeg har tro på at de finner årsaken dersom boksene finnes.
     
  5. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,154
    Bonuspoeng:
    183
  6. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
  7. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Flydata fra en av de svarte boksene indikerer at noen i cockpiten styrtet flyet med vilje, melder nyhetsbyrået Reuters, som siterer The Wall Street Journal. De svarte boksene samler informasjon om flyginger.

    En tjenestemann sier til nyhetsbyrået at de fokuserer på besetningens handlinger etter at etterforskningen ikke fant noen tegn på tekniske feil.
     
  8. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke om dette kom frem i wsj, men det er noe uvanlig/unormalt med crew-sammensetting i denne flyvningen. Kapteinen var 32 år gammel med kun 6709 flytimer, styrmannen var 59 år gammel med 32500 flytimer og andrestyrmannen hadde kun 556 flytimer. Styrmannen var kaptein i daværende China Yunnan Airlines som ble en del av China Eastern for tjue år siden. Styrmannen ble degradert da han ble overført til China Eastern og gikk drastisk ned i lønn. Det som er problematisk, er at piloter i Kina får ikke lov å begynne i et annet flyselskap hvis de ønsker det. Det er en lang prosess og piloter som vil bytte beite risikerer skyhøyt erstatningskrav. Det verste er at det kinesiske rettsvesenet er på flyselskapers side. Så flere spekulerer dette er styrmannens hevnaksjon mot China Eastern. Jeg personlig har ikke særlig tro på sannheten noen gang vil se dagens lys. Kinesiske tjenestemenn vil sørge for en konklusjon som skaper minst uro i samfunnet og ikke minst, minst problem for China Eastern.
     
    Spielhaug liker dette

Del denne siden