CityJet, forsinkelser & Service

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SAS-EBP, 26. juni 2016.

  1. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Finner ikke noen tråder om dette på forumet, men hvis det gjør så kan moderator bare flette den inn i den andre.

    Jeg lurer på hva andre forumfolk tenker om CityJet? Er det bare jeg som føler at de aldri er på tiden? Jeg har fløyet 50 ganger med CityJet de siste 5-6ukene og kan telle på 1 hånd de gangene de er på tiden.

    Hadde vært kjekt og sett hva andre folk tenker om CityJet.

    Jeg begynner personlig og bli lei av at de aldri er på rutetid. Typ 20-30min forsinket inn/ut av Stavanger-Bergen.
    Det virker ikke som de er veldig gira på og få flyet avgårde på tiden heller. Jeg skjønner ikke at SAS tilater dette og lar det forsette.
    Møter en del dagpendlere som fast ungår CityJet når de skal på jobb, møter og andre viktige ting, ettersom de ikke tør og ta skjangsen på CityJet og deres punktlighet.
     
  2. Lumpen

    Lumpen Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    13
    Har bare fløyet WX for SK én gang, TRD-(BGO)-SVG. Heller ikke da på rute. Det skyldtes riktignok et punktert dekk før avgang TRD. Men på grunn av dette kom vi oss akkurat ikke av gårde videre fra BGO før radarsystemene på Sola sviktet, og flyet ble kansellert BGO-SVG for å ta opp igjen nordgående rute da systemene kom i drift igjen.

    Servicen ombord har jeg ikke noe å utsette på, der mener jeg de representerer SK vel så godt som SK selv.

    Og så har de jo peeene fly, da.
     
  3. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke pen statistikk kan man vel si.
    Men hvor mye har flyoperatøren egentlig å si på slike forsinkelser? Trodde det var mest ground crew og gate som avgjør hvor fort ting går?
     
    SAS-EBP liker dette
  4. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Nei,
    Viktig og få med at jeg har flydd 190 flights også med B737. Disse er alltid på tiden eller før/ kansje (10min forsinka på 20-30). Men da flyr de det inn igjen.
    Er jo samme ground crew på alle SK flights, men får det til på b737 men ikke crj9
     
  5. Lumpen

    Lumpen Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    13
    Skulle tro det går raskere å snu en CR9 enn en 736. Og i lufta holder de vel stort sett samme fart?
     
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Har hatt de 3-5 ganger de siste ukene. Strålende fornøyd. Stort sett on-time, crewet pugger hvor vi med Diamant sitter og gir glitrende service. Flyet er stille og meget behagelig. Tommel opp :)
     
  7. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg også! Men tror vente på bags før de åpner døra spiser 5-10min.
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har reist med Cityjet en gang BGO-OSL, de var ikke i rute, men den kvelden var alle SAS fly forsinket og kanskje Cityjeten var minst forsinket.

    Men servicen var upåklagelig og den finske purseren var hele tiden oppmerksom på at jeg hadde det bra. Det var en kveldsflygning og jeg tok en vin, da hun kom tilbake med trallen bøyde hun seg ned og spurte stille om jeg ville ha en vin til. Positivt overrasket!

    For en tid siden prøvde jeg å få en vin ekstra på et SAS fly, men fikk en "leksjon" i norsk alkohollovgivning.
    Han hadde sikkert rett, men det var hyggeligere på Cityjeten
     
    afirm and kiev like this.
  9. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Har flydd Cityjet 3-4 ganger de siste 3-4 månedene og har vært on time hver gang. God service. Klart du har jo et klart bedre statistisk grunnlag enn meg, så det kan se ut som at jeg har vært heldig eller at du har vært ekstremt uheldig.

    Eneste negative jeg finner er at det er litt dårlig med plass ved vinduet, både ved føttene og bryst/hode.
     
  10. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Landet med SK4187 i går kveld 00.00 (1h forsinket)
    Ser ikke bedre ut i dag.
    image.png
     
  11. vthise

    vthise EBD

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Fløy med CityJet fra GOT-CPH i går. 20 min forsinket inn, 20 min forsinket ut. Elendig service ombord, og kabinpersonalet var så hjelpsomme at jeg umiddelbart begynte å lengte etter byråkratiet på Sri Lanka (og det er noen år siden sist kan jeg love).
     
  12. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser jeg har noen bookinger i SAS Plus på CityJet-opererte flyvninger nå i sommer. Kan man rent faktisk klage til SAS dersom service (f.eks servering) avviker fra hva som kan regnes som normal Plus-service?
     
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor skulle den avvike? Det er nøyaktig samme service tilbud. Samme meny, samme varer.
     
  14. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Cityjet i går OSL-BLL. 20 min forsinket, service som på en vanlig tur i sas go.
     
  15. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Siste tur med CityJet kunne by på 25 minutter forsinkelse fra Trondheim til Bergen. Serveringen gikk tregt og tekoppen var ikke i hånden før vi hadde startet innflyvningen til Bergen.

    Ikke imponert!

    På den lyse siden, CRJ900 er et digg fly.
     
    Lumpen liker dette
  16. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    En liten stund siden jeg har skrevet her nå,
    Men hvis noen har trodd at jeg har fått dårlig service ombord er det feil, jeg tar selv noe kritikk hvis det er slik det ble oppfattet.
    Jeg har erfart samme service ombord som på vanlige SAS flights, og er fornøyd med det. På noen avganger der det bedre service ombord på CityJet en SAS selv, ble tilbudt varmmat fra crew og fikk det jeg ville ha fra vognen hvis jeg ville ha noe. Jeg var eneste i Plus som fikk spørsmål fra Purser ombord.
    Jeg takket pent nei ettersom jeg ikke hadde lyst på noe og det var 10min til landing.

    Men det jeg sliter med og forstå er hvorfor forsinkelsene er så store på en del avganger her på kysten. Muligens det er fordi vi pax må vente inni flyet før håndbagasjen er tatt ut fra cargo hold?


    Uansett, fløy med sk4175 & sk4188 som var begge 1h forsinket ut fra BGO og Stavanger, venter på SK4187 i kveld nå på flesland, men dette er også forsinket, ettersom det er samme jeg fly som SK4188.
     
  17. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    CityJet på SK2700 OSL-HEL i går kveld. Kom til gate 15 minutter før oppsatt avgangstid (18:50). Lang kø, og ingen tegn til boarding, minst av alt prioritert boarding (som var like greit, ettersom det var bussgate). Da boarding omsider lot til å begynne, viste det seg at de første fem i køen - antakeligvis en familie - enten måtte ombookes eller hva det var, men gateagent satte i alle fall i gang en prosess som tok godt over 10 minutter og til sist ga dem nye boardingkort. Hvorfor dette ikke hadde blitt ordnet i god tid før boarding må gudene vite, men med det unnagjort kunne i alle fall normal boarding omsider begynne, omtrent 15 minutter etter oppsatt avgangstid. Først da tok SAS seg bryderiet med å sende en tekstmelding som sa at flyet var 10 minutter forsinket.

    Ute ved flyet gikk virkelig boarding heldigvis noenlunde raskt, og flyet var på vingene ca. 19:20 - omtrent en halvtime etter oppsatt avgangstid. Turen til HEL tok den tiden det måtte ta, og flyet landet 21:40 lokal tid, 25 minutter forsinket. Det virker som det er hovedregelen heller enn unntaket for CityJet.

    Service ombord i Plus var upåklagelig.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Man skulle jo tro, at de som ble ombooket, ikke hadde det travelt og dermed kunne blitt bedt om å vente.
    Uansett enig i at gate personalet kunne tatt tak i dette før boarding skulel startet og, men det kan selvfølgelig hende at de dukket opp like før deg?
     
  19. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde nok en fin Cityjet flight i går mellom Vestlandet og Oslo. Tok av på tiden, landet på tiden. God og rask servering om bord.
     
  20. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    De må ha stått der en god stund, for de var helt først i en nokså lang kø (må være finsk køkultur; de fleste av passasjerene lot til å være finske). Vet ikke om det dreide seg om ombooking eller bare nye seter, men det tok i alle fall veldig lang tid. Ettersom det var bussgate, og kun én buss, så hadde det neppe spilt noen rolle om de hadde ventet helt til sist eller ikke, men jeg forstår ikke hvorfor dette ikke var ordnet i god tid før boarding. Men det kan jo for alt jeg vet hende at familien først opplyste om sine behov i det boarding startet, slik at det ikke var gateagents skyld. I alle tilfeller hadde verken han eller crew nevneverdig dårlig tid. 25 minutter fra eller til betyr jo ingenting.

    Skjønner forørig egentlig ikke helt hvorfor det klages så mye over Norwegians praksis med innleide fly og mannskap; SAS gjør jo nøyaktig det samme, og sikkert med like varierende hell.
     
    TOS and RoadKing like this.

Del denne siden