Club Carlson noobie

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Salvador, 06. april 2015.

  1. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Hei alle!
    Jeg har nylig fått statusmatch fra EBG til CC Gold og har et par spm:
    - Tidligere når jeg har bodd på CC-hotell, har jeg alltid bare registrert poeng på EB-kortet mitt. Er det lurere å registrere poengene på CC-konto? Kan disse ev. overføres til EB-poeng ved en senere anledning?
    - Hvis man booker CC-hotell via tredjepart, f.eks. hotels.com, mister man da fordelene som CC Gold? Altså, er man nødt til å booke via CC-nettside for å oppnå poengene, samt gold-fordelene?

    Setter stor pris på svar! :)
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei velkommen
    På EuroBonus får du 500 poeng, mens CC poeng er CA 27 pr USD brukt.
    Du får fort 9000 poeng som er laveste bonus uttakssats
    Jeg bestiller alltid på Clubcarlson.com
     
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Bookinger på tredjepartsiter gir normalt ikke poeng eller statusfordeler.
     
  4. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Bonuspoengene kan være gull verd, bokstavlig takt. Mitt ikke planlagte tredagers ekstraopphold forrige uke ga meg 30K ekstra pga kampanje. Disse ble nå brukt på to netter påRadisson Blu Edwardian Mercer Street i London i månedsskifet april/ mai, og ga 2.200,- i avslag på prisen. Restkostnaden for hotellet gir meg tilbake ca. 20.000 poeng, antar jeg, pga trippelbonusen de lanserte nå. Ganske ok system, dette her, disse poengene kan virkelig brukes til noe.
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville også ha registrert poengene på CC kontoen. Det blir fort mye poeng, spesielt når de kjører kampanjer (som de gjør hele tiden).
    Og etter at jeg selv ble CC Gold så bestiller jeg CC-hoteller på CC nettsiden eller med CC app´en. Prisene er stort sett alltid konkurransedyktige etter min mening og da er man også sikker på at man får Gold fordelene og ikke minst kan man bestille 4-for-2 og 2-for-1 opphold.
     
  6. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Takker for svar :)

    @peterfox, Vet du ca. hvilken ratio det er mellom CC-poeng og EB-poeng? Jeg går f.eks. ut i fra at 9k CC-poeng ikke er det samme som 9k EB-poeng? :)

    @Brunello, dette hørtes jo faktisk veldig bra ut!

    @Travellingalf, jeg kommer nok også til å bestille via CC-nettside for å være sikker på å få Gold-fordelene. Ulempen er at jeg har ganske gode rabatter på type hotels.com og expedia.com, så skulle gjerne hatt i pose og sekk ;)
     
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du tenker på opptjening av CC-gold point er det som CC-Gold ca 27poeng pr USD.
    Opptjening av EB-poeng avhenger jo av EB-status og booking class.
    Konvertering av poeng har jeg ingen ide om, har aldri vært aktuetl
     
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Redeem your Gold Points® for miles with over 20 airline partners.

    Points Airline Exchange
    2,000 points 200 miles/points
    50,000 points 5,000 miles/points
    100,000 points 10,000 miles/points

    Tenkt scenario - du overnatter på eks. Radisson Blu - OSL prisen er ca NOK 1600 <-> ca 200 USD * 27 = 5400 CC poeng - vil da gi 540 EB poeng som ikke gir noen ting ?
    CC er genialt skrudd sammen for oss i Nord-Vest Europa som har relativt høy smertegrense hva hotellkostnader angår.
    Du får også poeng fra alle merkostnader du belaster rommet (restaurant, bowling, mini-bar osv.)

    Derimot tror jeg at opptjening av CC-gold points har liten eller ingen verdi i Malaysia/Thailand hvor hotellene er så mye billigere.

    Fra SAS Eurobonus;

    EARN POINTS
    You earn 500 Extra points per night, max 3 consecutive nights on all Radisson Blu Hotels & Resorts on eligible rates.
     
    Salvador liker dette
  9. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for hjelpen! Får prøve å samle opp noen CC-poeng også da :)
     
  10. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Vedr. det å kjøpe på et-eller-annet-sted.com og clubcarlson.com:
    http://www.clubcarlson.com/borg/home.do
     
    Travellingalf liker dette
  11. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    By the way; er det noen her som har et gjennomtenkt forhold til hvordan utnytte CC Consierge-statusen som vi får, i forbindelse med MegaDo6? Jeg har vært veldig flink til å booke CC i det siste, nærmer meg vel 30 netter innbooket for 2015 så langt, det frister jo naturligvis med litt status. Kjenner altså allerede på den berømte byttekostnaden, selv om jeg foreløpig er totalt kasteløs i CC-systemet...

    Jeg tenker da primært på bookingen av netter. Jeg vil fint klare Gold i løpet av 2015, men om det er mulig å samle utover i 2016 også, antar jeg at jeg kan klare å beholde statusen videre.
     
  12. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Liten kommentar til det å booke via tredjepart.
    Jeg booker vanligvis gjennom Via Egencia, og CC nr & status har da alltid ligget inne hos hotellene ved oppmøte, og bonus & ekstra kampanje poeng har har alltid kommet rett inn uten problemer.
     
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Lite triks jeg har benyttet for å maksimere opptjening av poeng på diverse hotel kjeder er å spørre om det er mulig å betale for å oppgradere til suite ved ankomst. Hvis det er suite ledig for f. Eks en natt vil hotellet gjerne fylle denne for en billig penge noe som igjen gir flere bonuspoeng (tenker også da oppgraderinger til bedre rom enn det man eventuelt også får via status hos hotellet) :)

    Sikkert noen her inne som vet mere enn meg om CC som vet om dette også gjelder for CC?
     
  14. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk CCC status som følge av MD80 Do og rekvalifiserte på antall stays i fjor. CCC har gitt meg oppgradering på 60 % av oppholdene mine, og flere bonuspoeng, men ellers lite sammenlignet med CC Gold. Med tanke på at man må ha 30 stays eller 75 netter syns jeg CCC gir lite igjen til med som er blant deres beste kunder.
     
  15. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, den ekstra opptjeningen er jo veldig attraktiv. Og noen ekstra rabatter, på mat. Men jeg har vel stusset litt selv også, 75 netter er mye, jeg vet virkelig ikke hva en som reiser såpass egentlig ønsker seg? Mulighet til å ta med familien på tur? Det meste dekkes jo av den poenginntjeningen vedkommende vil ha.
     
  16. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Nå kan jeg bare svare for meg selv, men:
    - bedre service på hotellene
    - en oppgraderingsvoucher eller to til feks Jr. Suite/Suite
    - gratis høyhastighets internett
    - bedre kontinuitet på velkomst gavene
    - gratis frokost for meg selv pluss reisefølge

    Det er i alle fall det jeg tenker hadde gjort CCC ennå bedre, og som hadde gjort skillet klarere mellom CCC og CC Gold.
     
    Larata liker dette
  17. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Radisson instruerte i 2014 front desk om at det ikke skal deles ut poeng dersom overnatting er booket gjennom 3-part(hotels.com), firmavtaler etc...dette står også i vilkår hos CC, men er et tolkningsspørsmål! Som jeg leser det, har du alltid krav på å få registrert overnatting for status, men ikke poeng. Min erfaring er at dette glipper i 50% av tilfellene og man får poeng likevel! Mitt reisebyrå booker nå på vegne av meg og mitt CCC nr...Har ikke hatt problemer siden.

    Oppgradering av rom uten å tigge i 2015: 100%
    Nektet gratis frokost i 2015: 2ggr
    Gave på rommet 90%

    * Med meningsløst mange CC poeng, irriterer det meg at suitte er klin umulig å få tak i
     
  18. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Med over 75 netter på hotell ønsker vi oss et telt på fjellet...mistet 60 000 Thon poeng i 2014 fordi jeg glemte dem....rakk så vidt å ta ut resten i gavekort...som garantert går med til å plassere ungene på hotell en helg(1km fra huset). Konverterte 500 000 CC til SAS nå fordi CC kampanjene som kjøres "hele tiden" gjør at poengene renner inn. Booket hotell på Manhattan i juni og to netter til 100 000 hjelper ingen verdens ting....det er jo bare tre uker med kampanje hos Radisson....
     
  19. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Club Carlson fungerer veldig bra for mitt vedkommende, tjener mye poeng på kampanjer og opphold. F.eks. flyr fruen og ungene over til London etter Megado på BA-poeng, hvor vi tar en langhelg på Park Plaza for CC poeng. Tilnærmet gratis (reise/opphold) langhelg i London i mai er ikke dumt :)
     
  20. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan jo overføre noen 100000 poeng til feks SAS Eurobonus dersom kontoen renner over ;)
     

Del denne siden