Club TAP Miles&Go - Black Friday

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av flexitravel, 28. nov 2020.

  1. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Har noen erfaring med TAP sitt program? Er det et stabilt selskap? Ser de har en interessant kampanje denne helgen hvor man får 132k poeng for €718. Liten bonus er 6 mnd med SA gold om man ikke er det fra før.

    https://www.flytap.com/en-no/miles-and-go/club?plan=32aaed9c-7275-4347-a515-d24c51807da0&seg=table

    Det som kan være interessant er TAP sine ruter til Sør-Europa/Nord Afrika, Emirates Biz/First og intra Asia med *A.

    Endel gode muligheter for bruk av poeng: https://upgradedpoints.com/best-ways-to-redeem-tap-air-portugal-miles
     
    Edvard liker dette
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,498
    Bonuspoeng:
    183
    Vet jo ikke hva du mener med solid selskap, mange kriterier her.

    Rent historisk så har TAP vært med siden 1945, men om det gjør de mer solide enn ett «start-up» i 2020 må nok folk vurdere selv.
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,644
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Uten å kjenne programmet til Tap tenker jeg umiddelbart at deres gode inntjening og lave priser på premiumprodukt gjør dem til et veldig attraktivt sted å tjene opp eb poeng.
     
    flexitravel liker dette
  4. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Tenker på eierskap og fare for konkurs. Ser at regjeringen i Portugal økte sin eierandel til 72,5% i sommer så det lover jo bra.
     
  5. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    "I would be hesitant to buy tickets, miles, or subscriptions from an airline whose bank accounts in Germany were seized due to failure to pay refunds & compensation mandated by the country’s courts."

    Slike uttalelser får man ta med et gram salt og gjøre egen research.

    Flightright har saksøkt Lufthansa, SWISS, KLM og flere store flyselskap i Europa over en lav terskel for å framskynde refusjon av billetter.
     
    flexitravel liker dette
  7. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Stemmer nok at TAP har litt ymse kundeservice for tiden basert på det jeg har lest. Som Edvard skriver så gjelder det flere selskaper og det har vel vært ganske mye støy med Sas også.

    Valgte å gå for tilbudet. Planlegger mye reising i 2022/2023 og TAP har noen interessante sone inndelinger, feks er hele Asia en sone.

    Noen interessante ruter man får for 50k poeng en vei i biz med Star Alliance/Emirates:

    - Cape Town - Singapore
    - Dubai - Tokyo
    - Dubai - Bali
    - San Fransisco - Santiago
    - Buenos Aires - New York

    Håper Emirates åpner opp for F partner award etter pandemien, da får man mange av de samme rutene til 65k per pers.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Men hvor enkelt tjener man opp 50k poeng i TAP, det hører med til regnestykket, før man vurderer tilgjengeligheten.
     
  9. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43

    Har ikke satt meg så godt inn i det, men kommer til å sjekke oppimot Sas når jeg flyr *A. Som gull får man 50% bonus på TAP sine egne flyvninger.

    Kampanjen på medlemskap til €718 gir 132k poeng så det er disse jeg tenker å bruke i første omgang.
     
    RoadKing liker dette
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Det er TAP-poeng vi snakker her, og ikke EBP?
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Du må holde oss oppdatert. På tilgjengelige billetter og!
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Iallefall slik jeg oppfatter det.
     
  13. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Stemmer. TAP har forlenget kampanjen med noen dager. Se link i første post for inspo til bruk av poeng, selv ville jeg kun kjøpt om man har konkrete planer som matcher de mulighetene hvor TAP har god verdi.
     
  14. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Jepp. Har sjekket endel tilgjengelighet og har funnet mye med Ethiopian, ANA, Asiana, Thai og United i tillegg til TAP. Emirates må bookes via kundeservice så det sjekker jeg opp når planene er mer konkret i 2021 :)
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden