Codeshare med SAS Plus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Are, 19. nov 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Sitter og kikker på en reise som innebærer codeshare med SAS Plus.

    Etter hva jeg kan forstå bookes S, Y og J på den aktuelle ruten til P hos Austrian, mens de billigere Plus bookes i M.
    Vil være svært praktisk å vite at man ved å legge på noen hundrelapper øker fra M til C hos våre østeriske venner :)

    Samme rute mot Lufthansa krever visst J for å bookes i C over Y, samme ser ut til å gjelde Swiss.

    Skulle nesten tro jeg hadde snublet over et lite gullkorn hos Austrian her.. :)

    Er det noen som har erfaring med dette eller andre codeshares?
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kan bekrefte hva jeg skrev over. Booket SAS Plus i bookingklasse S og fikk bekreftet sete 2C hos Austrian.. Gjett om jeg ikke skal prøve på det igjen senere..

    Lurer på hvordan det er med unger og blokkert midtsete på 2+2...... :)
     
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Del gjerne reiserute, pris etc. ;)
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    KKN-OSL-CPH-VIE / VIE-ARN-OSL-KKN

    Mange dagers stopp i Oslo begge veier.
    Kostet 5000kr i Plus&Business.

    Ville kostet ca 4500 kr i minus :)
     
    Ursa and WannaBeFrequentFlyer like this.
  5. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan ser du bookingklasse du bookes i med SAS? Og må du ringe til SAS for å booke i spesifisert bookingklasse?
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    ExpertFlyer kan gi info om hvordan man bookes hos partnere.
    Jeg bestilte over telefon ja. Fungerer greit det, men det tar gjerne litt tid.
     
    Salvador liker dette
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Henter frem igjen denne tråden med et beslektet spørsmål:

    Jeg har nettopp booket OSL-FRA-VIE / VIE-FRA-OSL i SAS Plus, vel vitende om at tre av fire legs flys av Luftwaffe/Austrian (unngår helst SAS utenfor Norden). Segmentene med SAS (1x) og Luftwaffe (2x) er i henholdsvis S og J; segmentet med Austrian er i M (men altså allikevel solgt inn som og mailbekreftet som SAS Plus, selv om dette fremgår som SAS Go når jeg henter frem reservasjonen online).

    Dette reiser et lite snev av tvil: Vilkårene i bekreftelsesmailen fra SAS er nokså klare, nemlig at billetten er refunderbar. Men vil SAS i påkommende tilfelle kunne forsøke å lage kvalm her, ved å peke på at segmentet med Austrian er M-klasse og derfor ikke gjør reisen kansellerbar? Ikke at jeg tror de ville nå frem med noe slik, men det ville allikevel skape merarbeid for meg. I så fall bruker jeg 24-timers regelen til å avbestille og booker heller fleksbilletter hos noen andre.
     
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Fare Rules for endring/kansellering følger betingelsene fra billettutstedende selskap; SAS. De endrer seg ikke om du blir ombooket, oppgradert, nedgradert, codeshared. Liability (alt som kan gå galt-ansvaret) overføres til operating carrier.
     
    Scandipendler liker dette
  9. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Det ser ut som at S klasse hos Sas går inn som Z hos Croatia Airlines. Sete 02A ble valgt på alle strekninger OSL-CPH-ZAG-DBV.
    Pris kr 2400 en vei
     

Del denne siden