Companion ticket - Må brukes på SAS - SFO og TYO "umulig"?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av KristianR, 13. nov 2016.

1. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Tittelen sier det meste.

Jeg skal bruke CT'en på meg selv, og vil helst reise til TYO eller SFO. Aller helst vil jeg reise OSL-TYO-SFO-OSL (eller andre veien), men det er vel umulig?

Ser uansett ikke ut som det fins biz-awards med SK til verken SFO eller TYO. Er dette normen? Har kun Amex Premium, så er nødt til å bruke CT'en hos SK.

Last edited: 13. nov 2016
    LN-FHU liker dette
  2. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    SAS flyr ikke mellom Tokyo og San Fransisco så svaret på spørsmål en gir seg selv....:)
    På spørsmål to er svaret ja, de finnes, men få i antall. Sjekk på ExpertFlyer og legg inn alarm på bonusseter på SK på strekningene....:):)

3. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet at SK ikke flyr mellom TYO og SFO, men tenkte i retning open jaw.

Vet ikke når jeg har anledning til å reise riktig ennå, så føles litt meningsløst å legge inn alarm. Tenker i retning juli-august-september 2017. Fant ingenting med et kjapt søk på sas.no.

4. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Award blir lagt ut 11 måneder før og ofte snappes de opp minutter etter de er lagt ut. Spesielt i C og spesielt i høysesong (skoleferiene). Tror også de slipper ut litt mindre award i høysesongen en lav sesongen, så her må du være rask på labben, eventuelt ekstrem flesibel med når du kan reise. Ofte er det kun go/pluss på nattflightene etter det jeg har sett, antagelig forde etterspørselen er større på disse flightene.
    Du får nok ikke SFO og NRT som open jaw.

5. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Fant en tur/retur Evenes - Narita i september. Bonusbilletter booket med CT (50k-poeng totalt) er fullt refunderbare inntil 24 timer før avreise, er det så?

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,881
    Bonuspoeng:
    293
    bonusbilletter kan avbestilles ja. Mulig det er et lite gebyr for EBS og EBB, husker ikke.

7. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    I følge SAS så er de fullt refunderbare inntil 24 timer før på reise som ikke er påbegynt.(Det vil si du kan ikke be om refundering av returen heller mindre en 24timer før turen starter. Poengen får du på få sekunder og avgiftene minus ombookingsgebyr/avbestillingsgebyr, kommer som regel i løp av noen uker.

8. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Da bestilte jeg EVE-NRT 5. til 21. september. Får håpe arbeidsgiver er villige til å gi meg fri i tre uker :p

9. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hihi, det var det samme jeg gjorde. Booket CT for en ferie på 5 uker (og booket konsertbilletter også), og så satset på at det ikke ble noe problem. :p Men det har nå alltid gått lett.

10. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, og så lenge billettene er fullt refunderbare risikerer man jo ikke stort, heller :)

Del denne siden